Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 5 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Tjek denne søgning Kenneth:http://www.boliga.dk/leje/soeg/resultater?sort=zipcode-a&p=1&type=&max=5000&minRooms=3&city=on&inZips=&minZip=&maxZip=&q=

Der er 348 lejeboliger lige nu på Boliga.dk på 3 værelser eller derover til under 5000 kr om måneden, men ganske få eller ingen i KBH.

Er vedkommende for fin til at bo i Brønshøj, Helsingør, Slagelse eller Korsør?

Hej Erik

Når jeg ser noget fra fx juli måned på den søgning, så er det useriøst.

Men det betyder også at vedkomne skal låne fx 19500 kr til indskud. Og så vil det for hende være en ekstra belastning i budgettet.....faktisk så vil hun ikke kunne låne hos Danske Bank, da man der skal have et rådigheds beløb på 6000 kr.

Så egentligt er hun jo fanget i sin lejlighed.

/Kenneth

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hvis hun virkelig havde været syg må man da antage at hun var på førtidspension - det er der trods alt rigtig mange der også får i Danmark - også for diverse kontroversielle sygdomme. Og førtidspensionen er også en hel del højere end kontanthjælp, faktisk tror jeg så hun ville have haft omkring 20000 kr udbetalt.

Lad os nu bare være ærlige og sige at det er helt galt sådan som incitamenterne er skruet sammen i DK.

En butiksansat i detailhandlen får væsentlig mindre udbetalt end hun gør på kontanthjælp.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:32

Louise L,

Kendsgerningen er, at hun i 20 år har været forsørget af det offentlige og vi kan heraf også udlede at hun ikke har en uddannelse. Hun har anskaffet sig barn, hund, lejlighed og rygevaner selv. Spørgsmålet er ikke hvad hun teoretisk set kunne eller ikke-kunne fejle.

Spørgsmålet - som LA og Joarchim B. Olsen peger på - er hvilket job hun nogensinde ville være motiveret til at søge og samtidig være kvalificeret til?

Spørgsmålet er om penge kan være motivation for at gå på arbejde? Vil Carina (som kontanthjælpsmodtageren hedder) være tættere eller længere væk fra job, når nu Özlem hæver det udbetalte beløb?

Kan du forstå folk i lavtlønnede ufaglærte jobs (som Carina ville være i stand til at besidde) føler sig totalt til grin? Der er da masser af dem, der har mindre udbetalt og især når man begynder at indregne transport og ekstra tøjforbrug fordi man har et arbejde.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 22:33

Så vidt jeg er orienteret er forøgelsen i omegnen af 12.000 kroner årligt.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:33

Nu er jeg så bare ærlig: Jeg kunne ikke tænke mig at være på kontanthjælp no matter what. Årsagen er ikke først og fremmest pengene, men derimod at man fralægger sig enhver frihed, når man modtager kontanthjælp.

Jeg aner ikke, hvor du har det beløb for førtidspension fra, men en førtidspension får man ikke bare forærende, og beløbet lyder forkert for mig, selvom jeg ingenlunde er ekspert.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 22:38

Louise L:
Det gælder fx personer på starthjælp, der er nødt til at tigge om ekstra midler hos kommunen for at dække de nødvendigste udgifter ifølge Rockwoolfondens undersøgelse.

Og stop nu det fis om starthjælp.

Starthjælp gives til folk der kommer fra udlandet og så skal forsørges af danske skatteydere - de skal naturligvis ikke være i Danmark med mindre man (som Özlem) synes landet skal være socialkontor for hele verden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:41
Erik Hamre:

faktisk tror jeg så hun ville have haft omkring 20000 kr udbetalt.

Kunne du ikke lige sende et link til det?
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:42

Nej, det kunne jeg da ikke drømme om, jeg agter skam at sige min mening. :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 22:47

Undskyld du bliver spammet, Louise, men du repræsenterer altså bare så meget 'misforstået godhed' jeg ikke kan lade være :) Nu har jeg jo ikke Özlem i nærheden.

Naturligvis vil du som udgangspunkt ikke finde kontanthjælp attraktiv, fordi du er et intelligent menneske med en længere videregående uddannelse. Du har mulighed for at få jobs du selv finder attraktive og udfordrer dig menneskeligt og fagligt. I din omgangskreds er der formentlig også prestige i at have et job.

Hvis du var ufaglært og opvokset i en familie hvor normen var arbejdsløshed og udsigten var et trivielt rutinejob med udsigt til en minimal økonomisk forskel, så kunne/ville situationen formentlig være en anden. 

Spørgsmålene stilles gang på gang i dette, men der kommer ingen svar.

http://www.ft.dk/webtv/video/20111/salen/18.aspx?i=2011-11-25T13:36:28

Jeg har valgt det lange klip, fordi jeg synes Özlem fortjener det.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:47

Louise,

Førtidspension grundsats er 16500 før skat, det er omkring 5000 kr mere end kontanthjælp.

12200 kr førtidspension efter skat

3000 kr boligsikring

3000 kr børnepenge

Samlet månedlig udbetaling:

18200 kr

Side 5 ud af 28 (273 indlæg)