Jeg var (og er) meget mod Joachim B. Olsen for hans "bræk"udtalelse. Og det holder jeg fast i.
Men jeg vil dog medgive ham i dette tilfælde, at der ikke er tale om en fattig familie. De har det ikke let, og der er sikkert ikke mange der har lyst til at være i deres sted, men de har med det rådighedsbeløb, mulighed for at opretholde en anstændig hverdag.
Jeg forstår dog bare ikke at Özlem valgte denne familie. Jeg ved at det er forholdsvis let at finde større familier, der skal leve for mindre, og som ikke har mulighed for at betale alle udgifter. Hvorfor pokker valgte hun ikke en af disse?
Der findes tusindvis af andre familier der er dårligere stillet, dårrligt arbejde af den gode fru SF, men det viser jo bare at da SF kom i regeringen gik alt galt også deres argumenter, det ændre dog ikke på at kuglestøderen JB er dum at høre på, men det har de fleste jo længe været klar over.
Seriøst. Nej hun er ikke fattig. Tværtom. Hun har det bedre end mange af de ufaglærte der skal møde på arbejde hver dag og får udbatalt omkring de 12.000 kr/md. Som vel og mærket ikke kan få tilskud. Men som der har udgifter til transport. Og så kan man så tage børne pengene med, og det giver så ca. de 15.000 kr/md.
Seriøst. Nej hun er ikke fattig. Tværtom. Hun har det bedre end mange af de ufaglærte der skal møde på arbejde hver dag og får udbatalt omkring de 12.000 kr/md. Som vel og mærket ikke kan få tilskud. Men som der har udgifter til transport. Og så kan man så tage børne pengene med, og det giver så ca. de 15.000 kr/md.
/Kenneth
Hvorfor kan man ikke få tilskud?
Hej
Fx. Boligsikring er indkomst afhængig, og det vil sige, at en alm arbejder faktisk tjener for meget. Men ellers er der en general holdning fra de forskellige kommuner, om at når man er i arbejde så kan man klare sig selv.
Og derved er det tit nemmere for enlige forsørger uden uddannelse at være på kontanthjælp, da man her kan få friplads i daginstitutioner og andet. Mens man som alm. arbejder typisk vil kunne få et nedslag.
Fx. Boligsikring er indkomst afhængig, og det vil sige, at en alm arbejder faktisk tjener for meget. Men ellers er der en general holdning fra de forskellige kommuner, om at når man er i arbejde så kan man klare sig selv.
Og derved er det tit nemmere for enlige forsørger uden uddannelse at være på kontanthjælp, da man her kan få friplads i daginstitutioner og andet. Mens man som alm. arbejder typisk vil kunne få et nedslag.
Ulækkert. Hun har sgu mere tilbage pr. måned end jeg har for tiden, og jeg skal forsørge 2 voksne (inkl. mig selv) og 2 blebørn... Jeg betegner ikke mig selv som fattig - jeg kan jo bare sælge bilen og flytte i en lejlighed i byen.
Man skal ikke gøre fattigdom op i indtægter minus udgifter, men i stedet gøre fattigdom op i indtægt. Udgifterne er man jo selv herre over..
Sygt, ganske enkelt. Hvad laver en 'fattig' med en husleje på over 7000 kr? De eneste jeg kender med en husleje i det niveau er særdeles velstillede mennesker. Flyt dog ud i provinsen eller forstæderne. Jeg brækker mig også over denne form for nasseri.