Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af en god idé ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har fået en god idé til udvikling af et produkt som jeg selvfølgelig forventer kan give en enorm omsætning. Men for at producere produktet er jeg nødt til at inddrage 2 produktionsfirmaer som hver især skal bidrage med deres del. Hvordan sikrer jeg mig, at ét af disse firmaer ikke bare stjæler min idé ? Og hvordan strikker man sådan en aftale sammen; således at jeg får min del af fortjenesten ?

vh

Rollo

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:07

Produktionsfirmaerne er sikkert allerede leverandører til mange kunder, og er sikkert vandt til at underskrive fortroligheds-aftaler. Det er standard ved outsourcing af følsomme opgaver, herunder produktion. Så de skulle være relativt åbne for at underskrive en standard fortrolighedsaftale.

Som jeg forstår dit oplæg er et ikke bare en almindelig produktionsaftale for penge du vil lave med dem, men at de skal have en del af den fremtidige fortjeneste mod til gengæld at bidrage noget i forløbet. Ret klassisk, da det jo er en måde at minimere opstartsopkostningerne. Der er mange måder at sikre dette på, de normale er eksempelvis at de får nogle royalties af fremtidigt salg, eller alternativt at I sammen laver et selskab som alle tre parter er medejer af.

Held og lykke!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:16

Du tager patent på din ide.

Du laver en hemlighedsaftale. Det er lidt svært når du ikke skriver hvad det er produktet omhandler. Er det en hjemmeside en fysiks varer. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 23:22

slettet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)