Helt enig - men det er jo ting, man kan lave om på. det vil tage lidt tid - men det kan lade sig gøre :) |
Majbritt Jacobsen:Ej Kenneth, du får mig altså ikke til at synes, at det er ærgerligt, at der ikke findes så mange kvindelige pædofile som mandlige. Det må være jo færre des bedre - uanset køn.
Mænd er desværre overrepræsenteret blandt seksualforbrydere, men det bør da ikke forhindre mænd, der ikke har den slags tendenser i at søge et job, de gerne vil have. Langt de fleste mandlige pædagoger bliver aldrig mødt med den slags beskyldninger - de steder mine unger har været har de mandlige pædagoger og pædagogmedhjælpere været meget vellidte blandt både børn og forældre.
Også blandt skolelærere er der flest kvinder - og jeg tror faktisk ikke det er godt for børn at vokse op i kvindedominerede miljøer - der er brug for både kvinder og mænd - både i børnehaver og bestyrelser. Og jeg tror - og håber - da også det er den vej udviklingen går.
Hej Majbritt
Som jeg skrev omkring kvindeige pædofile, er det den offentlige erkendtlighed ikke så bevidst om problemet. Og jeg kan af gode grunde ikke sige for eller imod.
Men problemet med, de mandlige pædagoger og lærer, er at der tit hersker en mistillid, bare grundet den medie hetz der har været. Og jeg giver dig ret i at langt fleretalet af de mandlige pædagoger ikke er pædofile. Og har størst interresse i barnets tarv. Men man hører også om steder hvor mandlige pædagoger fx ikke må skifte børn, uden at der er en anden tilstede. Og det er lidt at give en, en mistanke. Det er jo det samme som at jeg hvor jeg er ansat, ikke må gå på lageret alene efter en bøtte farve til fx 10.000 kr.(Det er faktisk noget vi har stående).
Men jeg vil også give dig ret i at der er behov for at børn får en inflydelse fra både mænd og kvinder. Da mænd og kvinder har forskellig mental instilling til tingene. Og med den overvægt er det sikkert også grunden til at piger klarer sig bedre i uddannelses miljøerne i dag.
Også når man sammenholder at mange børn bor mest ved deres mor. Og hvor nogle heller ikke har kontakt til faren, eller en mandlig side i hverdagen. Så er det et af de steder hvor man netop kan søge denne side. Og vi er enige i at børn har godt af at få inputs fra begge voksen køn.
Vi er egentlige ikke så uenige. Jeg mener sådan set, at den offentlige omtale er med til at få folk til at fra og tilvælge nogle uddannelser. Det er lidt som i 80'erne hvor man snakkede om stor arbejdsløshed blandt ingeniører, og der derved ikke var ret mange som valgte de uddannelser. Og det betyder jo at unge mennesker jo netop tænker lidt længere end studiet de skal igang med. Og gør sig bevidste om, hvad de vil bagefter.
Jeg personlig ville ikke tør at blive ansat i en dag institiution. Med den omtalse der har været af mandlige pædagoger. Og så er det ligemeget med alle de attester, da det jo kun er de dømte der har dem. Og så kan man jo næsten ligeså godt, bare vise sin straffeattest.
/Kenneth
Ps. Erik Hamre. Mange pædagoger er ikke i jobbet for pengenes skyld. Men grundet en interrasse. For ellers ville man nok vælge en uddannelse hvor man har udsigt til et større beløb. Da en pædagog uddannelse ikke er noget man bare får overstået. Den tager en del år. Lige som skolelærer.
Men vedgiver at lønnen ikke er den højste. Og tit kan den faktor også gøre, at man ikke kan motivere sig til at arbejde i et miljø, hvor man resikere at få dårlig omtale.