Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cevians storkøb af Danske Bank aktier

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine svar er forkerte og viser du føler en mistillid til hele den finansielle sektor.

Peter forklarer dig det faktisk i beskeden her ovenover.

Dit sidste svar var faktisk det mest objektive, men er hele sektoren så forskruet som du vil gøre den til, ja så er verden af da helt væk :-)

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:11

Peter Holmstrand:
Det er ikke subjektive skøn - det er modeller! Man kan så argumentere for at enhver model er subjektiv, men i din formulering ovenfor lyder det som om du nærmest mener skødesløs, det er i hvert fald ikke tilfældet!

Lige for at slå fast så er det ikke mine ord men Deloittes:

Valget af konkret værdiansættelsesmodel til det enkelte instrument er en yderst subjektiv, skønsmæssig og
professionel vurdering og proces.

God nat :)

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 22:14

Entrepreneur - Jan:

Det skal nok gå, for enten kommer megaordrerne eller også bliver de købt op.

Resten taber du penge på, på den korte bane...med mindre der meldes ærligt ud om Danske Bank.

Tror på Danske Bank på den lange bane, snakker her 4-5 år.

Aab er jo kun for sjov, men 1,40 pr. aktie kan jo ikke gå helt galt :-)

Så håber ikke du får ret

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:15

Jamen det har Deloitte for så vidt også fuldstændig ret i! Hæft dig ved ordet "professionel". Som jeg nævnte før, så er alle modeller jo subjektive, men det væsentlige er hvor forsvindende en lille del af papirerne i markedet modellerne bruges til at beregne dagsværdier for, og ikke mindst betydningen af dette i bankens regnskab Wink

Nu er det så valget af model de skriver er subjektivt, men jeg er ikke sikker på det er det de mener. Uanset hvad giver det næsten samme resultat  i sidste ende!

Godnat til dig også, og tak for den gode tone Smile

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:31

Hej Peter

Uanset hvordan du vender og drejer tallene, så er en gearing x 27 altså i den risikable ende af skalaen. Det er fint at Danske Bank har en egenkapital på 125 Mia. men hvad nytter det når aktiverne er på 3.381 Mia.?

Herudover har de et gigantisk indlånsunderskud på 904 Mia. - hvilket jeg heller ikke mener mindsker risikoen ;-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:14

Peter Holmstrand:
Uanset hvad giver det næsten samme resultat  i sidste ende!

Nu har jeg lige læst sidste aflagte regnskab igennem for 1-3.2011.

Og jeg står ved mine udtalelser, og er nu ikke et øjeblik i tvivl om at APM står bag nuværende scenarie.

Det er i min optik ganske åbenlyst at ledelsen har fejlet, og det er alene af strategiske årsager at der ikke er sket større ændringer.

Som jeg ser det, så er Irlan/Nordirland eventyret, eller skal vi kalde det mareridtet, på ingen måde overstået. Der er mange andre forhold i regnskabet der er kritisable, herunder at man ikke har slanket organisationen det seneste år, faktisk er der blevet ansat flere.

Det indikerer for mit vedkommende, at man har læst hele situationen i verdensøkonomien helt grotesk og måske kun set på glansbilleder i en kulmine.

Jeg vil faktisk postulere, at aktien holdes kunstigt op, uanset hvilke beregninger man måtte mene er korrekte i forhold til indre værdi.

DB er ikke 135 dkk værd per aktie.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:33

Peter Bøgh Larsen(golfhouse):

Er fuldstændig kold, tror på danske bank, så har købt:

• 666 stk af dem 
  • 747 stk vestas 
  • 2700 stk. Aab
Så nu venter jeg bare på guldet he he

Vestas og Aab? Så kan du vist godt forberede dig på, at guldet bliver en illussion og en drøm!

Hvornår har Aab sidst tjent penge? De har ik lavet andet, end at tabe penge de sidste 10 år på ligefod med GF...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:36

Danske Bank lever, så længe Irland lever, og de ik skal værdisætte de danske boliger til nutidsværdien... Porteføljen i Realkredit Danmark er så overvurderet, at banken krakker, hvis de er nødtil at foretage de samme nedskrivninger, som AmagerBanken og Roskilde Bank blev tvunget til...

Men det sjove i denne sag er, at der er forskel på banker. De små dør, mens de store med den rette opbakning kryber uden om, og får en længere line...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Bøgh Larsen(golfhouse):

Dine svar er forkerte og viser du føler en mistillid til hele den finansielle sektor.

Peter forklarer dig det faktisk i beskeden her ovenover.

Dit sidste svar var faktisk det mest objektive, men er hele sektoren så forskruet som du vil gøre den til, ja så er verden af da helt væk :-)

Måske dette eksempel i det mindste kan vise hvorfor vi er nogle der har mistillid til store dele af finanssektoren:

En ren regnskabsmanøvre

Finanstilsynet ændrede derfor beregningsforudsætningerne for selskabernes pensionsforpligtelser. Metodeændringen, som groft sagt svarer til regnskabssminke, har lettet pensionssektoren med ca. 50 mia. kr. og trukket en række selskaber inden for lovens rammer igen, så de nu opfylder solvenskravene.

Kilde: http://www.business.dk/finans/pensioner-sminket-med-50-milliarder

Så vi har altså nogle pensionsselskaber der ganske enkelt ikke opfylder solvenskravene fordi de har lidt tab, derfor lader man dem bogføre nogle afdækninger som der tab på, som om der ikke er tab!

Hvad synes du personligt om manøvrer som dette?

For mig kommer tillid bl.a. igennem ærlighed og åbenhed. I den danske pensionsbranche har man lige, med støtte fra officiel side, pyntet på regnskaberne med 50 mia. Tabene er der jo stadigvæk, det er ikke ændret, men det er bare ikke længere bogført som tab. Det har intet med fri markeder eller ærlighed at gøre.

Sådanne manøvrer er der lavet rigtigt mange steder i det finansielle rundt om i verden, i min verden skaber det ikke tillid, så du har ret i at jeg generelt ikke har særlig tillid til et system med den slags manipulation som endda bliver godkendt fra officiel side.

Lidt ligesom med Danske Bank der kører med en gearing på 27 i forholdet mellem egenkapital og samlet balance. Du og Peter synes det afspejler en sikker bank med lav risiko, men vi har helt sikker forskellige holdninger til risici og hvad der er tillidsskabende.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:56

Lige en rettelse.

I følge Danske Bank selv er gearingen nu oppe på ca 30.

Egenkapital 100 mia kr.

Balance 3000 mia kr.

Kilde: http://politiken.dk/erhverv/ECE1476960/danske-bank-afviser-at-vaere-farlig-for-danmark/

@Peter Holmstrand

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det med egenkapital og balance 100 %. Betyder Danske Banks gearing ikke at hvis de blot taber 3,34 % af balancen så er egenkapitalen væk? Eller er der andre faktorer der spiller ind?. Umiddelbart tænker jeg at det må være sådan, men på den anden side virker det til at være så lidt der procentmæssigt skal tabes før egenkapitalen er væk, til at det ikke kan passe.

Håber du kan kaste lys over sagen og tak for en god diskussion indtil nu

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)