Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cevians storkøb af Danske Bank aktier

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som i nok ved, har Cevian opkøbt stor dele af af aktierne i Danske Bank (5,02 %). Dette er ikke første gang svenske Cevian begiver sig ud i så stor en venture som denne, senest var i 2003 hvor de forsøgte sig med nogenlunde samme taktik på svenske Swedbank. Swedbank var dengang i dyb krise, men idag er det en af de mest kapitalstærke banker i Europa, hvis ikke verdenen.

Spørgsmålet er om Cevian kan gøre det igen, denne gang med Danske Bank. Nogle eksperter forudsiger, at Cevian regner med at Danske Bank snart er ude af den krise der i øjeblikket hersker på Island, hvis ikke kan Cevians regnestykke vælte.

Men spørgsmålet er, tror DU Cevian kan gøre det igen? Og tror du det er en god investering på nuværende  tidspunkt, for os normale mennesker?

Kilder:

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/220032/svensk_boersaktivist_indtager_danske_bank.html

Samt andre artikler på Borsen.dk.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 12:55

Vil mene det er i Irland de er ved at se en fremtid uden yderligere store tab. 

Jeg satser på at danske bank, som en af de bedste i Danmark vil være en god investering, ud over det venter jeg mig meget af deres leder skifte, samtidig med at Cevian vil gå aktivt ind i banken. 

Mvh. Christian 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:05

Ja du har ret, det er Irland - det var vidst en tanketorsk.

Men ligesom dig ser jeg også stort potentiale i et toplederskifte, især rygterne om at Michael Wolf måske indtager positionen ser jeg som meget lovende. Dette skyldes at han har rigtig god erfaring inden for bankverdenen, også en masse gode erfaringer fra sine år i Swedbank.

Spørgsmålet er bare hvor sikkert Irland står mht. deres økonomi

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:34

Jeg tror Danske Bank går en spændende fremtid i møde. Danske Bank er allerede en af europas bedste (sikreste) banker, og med en mulig Micheal Wolf i spidsen. Og Cevians indflydelse, ser jeg en mulig aktiehandel med gevinst i.

Men ja lad os nu se hvad der sker med Irland.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:37

Jeg tror på at der er stort potentiale i Danske bank, ikke nødvendigvis det første år eller to, men hvis du ser det med et tidsinterval på 3-5 år, tror jeg den er en god investering, samtidig også nogenlunde sikker. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:53

Danske bank handles til markant under indre værdi, hvilket er positivt under følgende forudsætninger:
1) - Der er tale om reel egenkapital og ikke overvurderede aktiver (goodwill, lån)
2) - Tabene på udlån ikke kommer til at stige til over det hensatte/forventede.

Såfremt der er styr på ovenstående kommer det ned til følgende:
Danske Bank skal øge deres egenkapitalsforrentning. Denne er pt. 2-3% så vidt jeg husker, imens Nordea eksempelvis regner med at opnå en egenkapitalsforrentning på 15% på sigt.

Såfremt egenkapitalsforretningen kan øges, og der ikke kommer nogle markante tab / kapitaludvidelse med udvanding til følge, så vurderer jeg da Danske Bank til at være en attraktiv investering. Det siger jo sig selv at kursen vil stige, såfremt egenkapitalsforretningen kan øges til <10% og kursen pt. er under indre værdi - Spørgsmålet er bare, om det kan lade sig gøre.

Spørgsmålet er derudover om det er det rette tidspunkt at investere på. Som følge af den nuværende gældskrise/bankkrise kan der meget vel gå et par år, før investorerne begynder at finde bankinvesteringer attraktive igen. Ligeledes kan der opstå nye tab, så spørgsmålet er, om vi ikke skal længere ned kursmæssigt på 6-12 mdrs sigt.

Derudover sidder Mærsk og ATP på en stor del af aktierne, hvilket også lige skal overvejes.. Derudover er der noget igangværende uro omkring selskabet som følge af det kommende direktør-skifte..

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Wind Andersen:

Jeg tror Danske Bank går en spændende fremtid i møde. Danske Bank er allerede en af europas bedste (sikreste) banker, og med en mulig Micheal Wolf i spidsen. Og Cevians indflydelse, ser jeg en mulig aktiehandel med gevinst i.

Men ja lad os nu se hvad der sker med Irland.

Danske Bank er intet. Uden statsstøtte var det en bank i FS regi. Danske Banke har det altid med at fortælle sandheden flere år efter, og jeg forudsagde tingene for 4 år siden, selvom alle rynkede på næsen.

Der er ingen der har nogensomhelst anelse om hvorfor aktiekøbet kommer nu, personligt tror jeg der er nogle studehandler der er lavet og hele scenariet er sat i scene i forbindelse med formandsskifte og timet til alles tilfredshed.

Jeg vil stadig postuelere, at Danske Bank er meget ujævn, og man skal passe på, naturligvis går banken ikke ned, men det er ikke for sjov at selv APM stoppede støtteopkøb på noget de ejer knap 25% af.

Reelt se, med DB´s eksponering i realkredit og andre usikre investeringer, så er det i mine øjne sidste udkald for en redning, jeg kan tage fejl, men jeg tror det ikke.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

El-manden:
Danske Bank skal øge deres egenkapitalsforrentning. Denne er pt. 2-3% så vidt jeg husker

Det er ikke reel forrentning, det er maskeret minimumsresultat. Det er stort set ligeså dårligt som de helt store It firmaer.

Danske Bank kan ikke opfylde lovens krav, hvis deres involveren i realkredit blev gjort op til dagens reelle værdi. Og ejendomsmarkedets fald er kommet for at blive med yderligere fald i forskellige områder.

Køb ren argan olie her

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:07

Entrepreneur - Jan:

El-manden:
Danske Bank skal øge deres egenkapitalsforrentning. Denne er pt. 2-3% så vidt jeg husker

Det er ikke reel forrentning, det er maskeret minimumsresultat. Det er stort set ligeså dårligt som de helt store It firmaer.

Danske Bank kan ikke opfylde lovens krav, hvis deres involveren i realkredit blev gjort op til dagens reelle værdi. Og ejendomsmarkedets fald er kommet for at blive med yderligere fald i forskellige områder.

Nej hvem husker ikke da de dagen før kvartalsregnskab ændrede regnskabspraksis.

Danske bank tryllede dagen før regnskabsaflæggelse et underskud om til at overskud. Trylle-trylle værsgo: http://www.business.dk/finans/danske-bank-fik-reelt-underskud-i-2008

Når vi rammer det næste aktie- og obligationskrak er det INTET der tilsiger at lige præcis danske bank bliver oppe i kurs eller endda stiger.

Der er vel ikke nogen der er i tvivl om der kommer endnu en massiv nedtur? Vi har Grækenland, Spanien, Italien, Portugal m.f. der er på randen af statsbankerot. Selv de tyske statsobligationsrenter er begyndt at røre på sig.

Så snart tabene på obligationsmarkederne skal til at tages, bliver det IKKE pænt for banksektoren, og selvom danske bank på papiret er konsolideret kommer de IKKE til at gå fri når obligationstabene for alvor begynder at indfinde sig.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:01
Side 1 ud af 5 (50 indlæg)