Som i nok ved, har Cevian opkøbt stor dele af af aktierne i Danske Bank (5,02 %). Dette er ikke første gang svenske Cevian begiver sig ud i så stor en venture som denne, senest var i 2003 hvor de forsøgte sig med nogenlunde samme taktik på svenske Swedbank. Swedbank var dengang i dyb krise, men idag er det en af de mest kapitalstærke banker i Europa, hvis ikke verdenen. Spørgsmålet er om Cevian kan gøre det igen, denne gang med Danske Bank. Nogle eksperter forudsiger, at Cevian regner med at Danske Bank snart er ude af den krise der i øjeblikket hersker på Island, hvis ikke kan Cevians regnestykke vælte. Men spørgsmålet er, tror DU Cevian kan gøre det igen? Og tror du det er en god investering på nuværende tidspunkt, for os normale mennesker? Kilder: http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/220032/svensk_boersaktivist_indtager_danske_bank.html |
Vil mene det er i Irland de er ved at se en fremtid uden yderligere store tab.
Jeg satser på at danske bank, som en af de bedste i Danmark vil være en god investering, ud over det venter jeg mig meget af deres leder skifte, samtidig med at Cevian vil gå aktivt ind i banken.
Mvh. Christian