Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cevians storkøb af Danske Bank aktier

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Undskyld men det er noget ævl det du skriver. Danske Bank var velkommen til at tilbagebetale, men de skulle naturligvis overholde den oprindelige aftale omkring prisen for lånet

Det beklager jeg - for mig er det underforstået! Det er jo præcis det samme som at afslå. Jeg vil satme heller ikke betale overpris (renter for hele perioden) for en vare jeg ikke får leveret (lån i hele perioden) Wink

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:58

Peter Holmstrand:

Entrepreneur - Jan:
Og hvor mange år er det lige det tager at få brugt nedskrivningerne skatteteknisk.?

Tja, hvis DB igen begynder at producere resultater efter skat på 15-20 milliarder, så tror jeg nok, at det - i det isolerede tilfælde - tager meget kort tid. For alle andre tager det vel den samme tid som det ville tage for en virksomhed i enhver anden branche!

Hahahaha det må sq da være julenisserne gætteleg.

Det kommer til at tage år og dag før DB bare kommer i nærheden af dette resultat efter skat, det sker ikke før 2015. Og den danske befolkning er med til at betale for Cirkus Danskes dispostioner som, først ved at redde dem, så ved at der ikke kommer seriøse penge i statskassen efterfølgende grundet afskrivninger og sidst når det splittes op og sælges, så det er udlandet der får fordelene. Bare vent og se.

Køb ren argan olie her

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Holmstrand:
Danske Bank har aldrig været i nærheden af at gå konkurs.

Det er sjovt hvorfor Peter Straarup så udtaler:

Havde politikerne i Danmark og andre lande ikke handlet resolut i efteråret 2008, ville den danske banksektor være brudt sammen. Også Danske Bank ville før eller siden være kollapset.

Kilde: http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-34950043:straarup-staten-reddede-os.html

Det er i øvrigt også bemærkelsesværdigt at flere hedgefonde har købt stort op i aktien uden nævneværdige stigninger til følge. Det siger lidt om hvilket pres aktien er under.

Det er også bemærkelsesværdigt hvorfor værdien er faldet så meget i forhold til mange andre aktier, måske fordi den ikke er så sund som du tror (?) eller måske du blot er langt bedre til at prisætte aktier og indregne risici (?).

Hvis du mener DDB er en god aktieinvestering til nuværende kurs er det så fordi du ikke regner med endnu en aktienedtur når obligationsboblen begynder at springe? eller regner du med vi arbejder os langsomt fremad nu uden flere nedture?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:01

APM burde overdrage de 20% til den danske stat som tak for lån og med baggrund i en fordelagtig milliardaftale i nordsøen.

Køb ren argan olie her

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Skrevet kl. 20:01

Entrepreneur - Jan:
Det kommer til at tage år og dag før DB bare kommer i nærheden af dette resultat efter skat

Jeg skrev ingen steder at det sker i morgen? Jeg skrev bare, at det da ville være en særdeles ønskværdig situation for Danmark! Wink

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:02

Jeg forstår ikke rigtig de regnestykker som folk sidder med, når de kan sige at Danske Bank er bundsolid. Prøv at kig på egenkapitalen i forhold til resten af balancen. Det er ikke mange procent de skal tabe før det hele er væk.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:04

Peter Holmstrand:

Thomas Frost:
Undskyld men det er noget ævl det du skriver. Danske Bank var velkommen til at tilbagebetale, men de skulle naturligvis overholde den oprindelige aftale omkring prisen for lånet

Det beklager jeg - for mig er det underforstået! Det er jo præcis det samme som at afslå. Jeg vil satme heller ikke betale overpris (renter for hele perioden) for en vare jeg ikke får leveret (lån i hele perioden) Wink

Men hvorfor dælen skulle vi danskere også sige nej til mia fordi danske bank pludselig vil lave aftalen om?

Igen er det vigtigt at slå fast at Danske Bank valgte at sige nej til at betale lånet tilbage da de ikke kunne slippe ud af den aftale de havde lavet omkring prisen og længden på lånet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:04

Peter Holmstrand:

Entrepreneur - Jan:
Det kommer til at tage år og dag før DB bare kommer i nærheden af dette resultat efter skat

Jeg skrev ingen steder at det sker i morgen? Jeg skrev bare, at det da ville være en særdeles ønskværdig situation for Danmark! Wink

Skide værd med Danske Bank, jeg vil hellere have lavet Norsøaftalen om, så skal du bare se. Danske Bank bliver bare en brik i et puslespil. Håber den danske stat har taget højde for hvis APM ændrer kurs, f.s.a. Nordsøaftalen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:07

Jesper Jepsen:

Jeg forstår ikke rigtig de regnestykker som folk sidder med, når de kan sige at Danske Bank er bundsolid. Prøv at kig på egenkapitalen i forhold til resten af balancen. Det er ikke mange procent de skal tabe før det hele er væk.

Du har fuldstændig ret, og der skal ikke ske meget før balancen kan ændre sig drastisk. Jeg er derfor ikke helt uforbeholden til at tro, at det der sker nu alene er for at redde DB og at arkitekten bag det hele er Hr. Møller.

Men lad os se hvad fremtiden bringer, det bliver under alle omstændigheder interesaant at se tilbag epå om nogle år.

Køb ren argan olie her

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Skrevet kl. 20:15

Thomas Frost:

Det er sjovt hvorfor Peter Straarup så udtaler:

Havde politikerne i Danmark og andre lande ikke handlet resolut i efteråret 2008, ville den danske banksektor være brudt sammen. Også Danske Bank ville før eller siden være kollapset.

Jamen det gjorde de jo netop også? Det er klart, at hvis ALLE banker i Danmark (og i EU i øvrigt) gik på røven, så gjorde Danske Bank det også. Hvis du driver en virksomhed, og alle dem du handler med går nedenom og hjem, så kan du heller ikke overleve.

Man er bare nødt til at forholde sig ti hvad der rent faktisk ER sket, og ikke hvad der kunne være sket. I virkeligheden støttede staterne de svageste banker, og rundt omkring er visse banker ligefrem reddet fra konkurs. Det er i det lys du skal se mit indlæg om at Danske Bank ikke har været truet - det er jo forankret i virkeligheden, og ikke en tænkt situation.

Thomas Frost:
Det er i øvrigt også bemærkelsesværdigt at flere hedgefonde har købt stort op i aktien uden nævneværdige stigninger til følge. Det siger lidt om hvilket pres aktien er under.

Nej, det siger noget om at markedet generelt er under pres. Mon ikke de regner med en gevinst der kan indkasseres på lidt længere end 1-2 års sigt?

Thomas Frost:
Det er også bemærkelsesværdigt hvorfor værdien er faldet så meget i forhold til mange andre aktier, måske fordi den ikke er så sund som du tror (?) eller måske du blot er langt bedre til at prisætte aktier og indregne risici (?).

Faldet så meget i forhold til hvilke andre aktier? Husk, at man ikke kan sammenligne æbler og bananer - heller ikke på fondsbørsen Wink 

Thomas Frost:
Hvis du mener DDB er en god aktieinvestering til nuværende kurs er det så fordi du ikke regner med endnu en aktienedtur når obligationsboblen begynder at springe? eller regner du med vi arbejder os langsomt fremad nu uden flere nedture?

For det første har jeg svært ved at få øje på den obligationsboble alle snakker om. For det andet, så tror jeg at aktierne har nået bunden. Det betyder ikke at der ikke kan forekomme fald. De virksomheder der ikke står til at redde vil fortsætte imod kurs 0 indtil de tilsidst går konkurs. For de virksomheder man må forvente/tro på overlever, synes jeg pilen peger den rigtige vej.

...

Der er jo meninger i alle retninger - selv hos eksperterne - så man må jo forsøge at danne sig sit eget billede. For mit eget vedkommende, tror jeg på at Danske Bank kan give et pænt afkast på 3-5 års sigt. Det gør jeg, fordi de i bund og grund driver en solid og god forretning.

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)