Danske Bank var nu også de der først henvendte sig for at få lov at tilbagebetale de statslige lån, og lur mig om ikke de havde klaret sig alligevel. Jeg regner med at ovenstående citat var ment som en joke - alternativt har du meget lidt indsigt i den danske/internationale bankverden, men det i sig selv er naturligvis også en udmærket undskyldning for at udtale sig som du gør Din bemærkning om DB's eksponering på grund af deres ejerskab af Realkredit Danmark finder jeg særligt morsom. Netop realkredit-delen er den sundeste del af hele Danske Banks forretning, og rent faktisk netop det selskab i koncernen de store, internationale ratingbureauer anser for mest stabilt! At man så sent som i foråret kunne øge aktiekapitalen med 20 milliarder ved salg af nye aktier, fortæller vel også historien om en bank, som alverdens investorer har mere fidus til end du har. ... Det er sjovt som nogle nærmest lader til at fryde sig når det går dele af banksektoren skidt. Op igennem halvfemserne, og de første år af dette årtusinde, spyttede bankerne MILLIARDER og atter MILLIARDER i statskassen fordi de var hamrende dygtige til at drive forretning. Det suverænt bedste der kan ske for Danmark i den nuværende situation, er at bankerne begynder at generere de overskud igen, som de gjorde for 5-6 år siden. Så tror jeg, at selv Helle Thorning og hendes røde lakejer kan få statsbudgettet til at balancere! |
Peter Holmstrand:Det suverænt bedste der kan ske for Danmark i den nuværende situation, er at bankerne begynder at generere de overskud igen, som de gjorde for 5-6 år siden. Så tror jeg, at selv Helle Thorning og hendes røde lakejer kan få statsbudgettet til at balancere!
Og hvor mange år er det lige det tager at få brugt nedskrivningerne skatteteknisk.
Det var folk med meninger som dine som også var så skide kloge i 2008, så det tager jeg med sindsro. DB har selv været ude og informere om at de var på falittens rend.
Men tro du bare på DB, det skal være dig vel undt, der er kun 1 måde de klarer skærerne på og det er ved at APM sælger ud til de kommer under 10% ejerskab, en emission, og så tager de store over og opnår 30-40% af aktierne, og så splittes der op og fyres, og så kan de bgynde at trimme forretningen.
Men inden da er Nordea blæst forbi dem mange gange, med mindre de ender med at købe DB når der er ryddet op. Den sidste sætning her skal du være velkommen til at grine af, den er nok ikke så sandsynlig, men resten snakker vi om igen i 2014-2015.