Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stokke vil have kr. 10.000,-

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt .. ja

disse højstole der er på de link har været igennem en advokat hos stokke, om de var vundet eller indgået forlig ved jeg ikke.

Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal tjekke om en højstol er ulovlig eller ej.

For mig ligner den bare endnu en højstol..

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 11:04

Nu har jeg læst alle indlæg i tråden

Men jeg ville gå til en advokat og spørge om hjælp og om det virkelig kan være rigtig at du skal behandles på den måde

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:04

Hans Stokholm Kjer:
De opkræver den godtgørelse, som de i følge ophavsretsloven er berettiget til.

I USA må man også pløkke folk ned, hvis de opholder sig på din ejendom uden tilladelse - men derfor BEHØVER man jo ikke plaffe alle ned. Wink

På samme måde mener jeg også, at Stokke kunne have gjort dette på en meget mere anstændig måde, upåagtet om de har retten på deres side eller ej.

Måske der var penge i at undervise advokater i PR og Goodwill!? :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

Allan I:

I USA må man også pløkke folk ned, hvis de opholder sig på din ejendom uden tilladelse - men derfor BEHØVER man jo ikke plaffe alle ned. Wink

På samme måde mener jeg også, at Stokke kunne have gjort dette på en meget mere anstændig måde, upåagtet om de har retten på deres side eller ej.

Måske der var penge i at undervise advokater i PR og Goodwill!? :-)

Helt enig - og heldigvis er der mange fornuftige mennesker, men dette må vel i juraen kunne gå over som "stokkemetoden"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Som tidligere nævnt kan det stille Stokke dårligere i en anden senere sag om krænkelse, hvis de forholder sig for passivt.

Den juridiske rådgivning, jeg har fået i en tilsvarende sag (hvor det var mit varemærke, der blev krænket), gik på, at man skal gøre alt, hvad loven åbner op for, for ikke at risikere at blive dømt "for passiv" næste gang.

Selvfølgelig skal Stokke så vurdere om deres tab af goodwill ved at deres sag bliver drøftet offentligt indebærer større risiko. Det vil jeg også tro, at de allerede har gjort op med sig selv og hinanden.

Venlig hilsen

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:13

Helt enig - og heldigvis er der mange fornuftige mennesker, men dette må vel i juraen kunne gå over som "stokkemetoden"

HeHe.

Vil du stenes - eller vil du stokkes!? Big Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:21

Hans Stokholm Kjer:

Allan I:

Som tidligere nævnt kan det stille Stokke dårligere i en anden senere sag om krænkelse, hvis de forholder sig for passivt.

Den juridiske rådgivning, jeg har fået i en tilsvarende sag (hvor det var mit varemærke, der blev krænket), gik på, at man skal gøre alt, hvad loven åbner op for, for ikke at risikere at blive dømt "for passiv" næste gang.

Selvfølgelig skal Stokke så vurdere om deres tab af goodwill ved at deres sag bliver drøftet offentligt indebærer større risiko. Det vil jeg også tro, at de allerede har gjort op med sig selv og hinanden.

Venlig hilsen

Hans

De har jo fået stolene og derved fået ret. Derved kan jeg ikke se, hvordan det skal kunne gøre nogen forskel. Jeg vil også mene at opkræve penge på denne måde, efter at have fået ret, er dårlig stil. Hvad ville der være galt med lige at tage en snak over telefonen, og forklare hvad der kommer til at ske efter de hører hun er villig til at føje dem. Det er jo ikke pengene i sig selv. Det er også den måde det bliver gjort på. Det kunne jo være de i samme omgang kunne få hende som kunde af deres egne stole. 

Jeg tror vi alle er enige om, at de selvfølgelig skal handle. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

Mig bekendt siger loven intet om 10.000 kr - men ret mig gerne?

Det er ikke Retten der dømmer - men Stokkes (tripTrap) Advokater der tilbyder et forlig. Det kunne i princippet være en milliard kroner. Den slags er ofte til forhandling, hvad jeg også vil råde trådstarter til.

Når en advokat tilbyder et forlig, så sker det ud fra to præmisser - skadeslidtes interesser og Advokatens salær. Husk at Advokaten jo er en forretningsdrivende, ligesom en Ostehandler.

Rent teoretisk - for forståelsens skyld - så kunne der ske det at at trådstarter betaler 5.000 kr. for krænkelsen, og at Retten vurderer at sagsomkostningerne bør svare til tre timers advokatsalær. Her kommer så, (fordi trådstarter jo nægter at stolene ligner hinanden) - en udtalelse fra en sagkyndig der i Retten vidner omkring de to stoles design. Dette vidne skal godtgøres for tabt arbejdsfortjeneste og transportomkostninger.  Da der er tale om et civilt søgsmål, så er det parterne i sagen der skal afholde disse omkostninger.

Nu er sagen oppe i omkring 12.000 kr. - og så kommer trådstarters egen advokats salær oveni.  Lad os sige at udgifterne ialt er 15.000 kr.

Ved at betale 10.000 kr. får Stokke (TripTrap) sine 5.000 kr. og Advokaten sine 5.000 kr. og trådstarter sparer 5.000 kr.

Det synes jeg ikke har noget med afpresning at gøre, det er ren business.

Hvis trådstarter synes at stolene ikke ligner hinanden, og vil i Retten, så ændrer hele billedet sig. Det betyder at der bliver rigtigt mange skriverier mellem Advokaterne i sagen med en masse afsagte domme - som trådstarters advokat skal bruge tid på at læse igennem. Den tid (læs, det salær), får trådstarter ingen kompensation for i retten. Det er nemlig en del af en Advokats forpligtigelser ikke at føre en sag til dom, hvis det er åbenlyst at sagen tabes. Så skal Advokaten råde sin klient til at søge et forlig. Og nøjagtigt som hos Ostehandleren, er det kunderne i butikken der udover osten også betaler for huslejen.

Så der er ingen grund til at opfatte det som om at det handler om retfærdighed - betragt sagen ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Dukkemageren:
Ved at betale 10.000 kr. får Stokke (TripTrap) sine 5.000 kr. og Advokaten sine 5.000 kr. og trådstarter sparer 5.000 kr.

Jeg tror det der skiller os er, at jeg ikke synes en lille person der med det samme siger ja til at returnere 5 stole og har solgt 5 stole med en fortjeneste på 1000 kr i alt overhovedet skal opkræves noget. Jeg ved godt det sikkert fordeler sig som beskrevet - det er Stokkes valg at køre så hårdt på - og det finder jeg helt i skoven i det konkrete fald. De skal beskytte deres design, men også deres omdømme. Det ene lykkes, det andet svigter katastrofalt

Hvad sagen vil ende med i retten ved ingen af os, kun at loven er ret klar med sammenhæng mellem forsæt og erstatning i forhold til tab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33

Dukkemageren:

Det er ikke Retten der dømmer - men Stokkes (tripTrap) Advokater der tilbyder et forlig. Det kunne i princippet være en milliard kroner. Den slags er ofte til forhandling, hvad jeg også vil råde trådstarter til.

Dukkemageren:

Det synes jeg ikke har noget med afpresning at gøre, det er ren business.

Meget præcist udtrykt.

- og så skal det da også lige nævnes, at jeg sagtens kan forstå trådstarters frustration. Det er da en rigtig træls situation, som man hellere var foruden.
Held og lykke med forhandlingerne.

Venlig hilsen

Hans

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)