Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating domænenavne sælges til 10.000 kr pr stk

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Seiven:
Held og lykke med at argumentere for i retten at salg af 10 tomme domæner, uden noget indhold til en latterlig høj pris ikke er at have købt dem med henblik på vidersalg.

Nu skal jeg ikke sælge 10 domæner, men hvis det er domæner som ikke krænker 3. mands rettigheder og som ikke er typosquatting domæner, så ville jeg da gerne gå i retten for det, hvor står der i lovgivningen man ikke må sælge domæner?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:31

Lige meget hvor hårdnakket mange herinde bliver ved med at benægte sandheden og bliver ved med at gentage, at man ikke må sælge domænenavne, gør det ikke påstanden mere rigtigt.

Man må gerne sælge domænenavne, selv hvis det er uden indhold. Som Oxkjær skriver så er eneste krav at domænet ikke må være registreret/købt med henblik på videresalg eller warehousing dvs. hvis man registrere/køber fordi "hvis jeg nu i fremtiden, måske, kommer til at få brug for det".

Held og lykke med salget.

Kommer snart...

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oxkjær:

Lars :
Domænenavne kan og må ikke sælges. Du kunne måske sælge en hjemmeside med indhold, men ikke bare domænenavnene

Selvfølgelig må man da sælge domænenavne, hvor har du det postulat fra?

Det er korrekt, at man ikke må opkøbe domænenavne med henblik på videresalg, men at man ikke må sælge domænenavne er noget fis "undskyld mit franske", hvilken lovgivning skulle da forbyde det?

Derudover, hvis man kan få bare i nærheden af 10 kilo stykket for de nævnte domænenavne, så se da for filan at få dem solgt. Jeg har da nogle som er langt bedre (i samme genre), så dem vil jeg så kunne få 50 kilo for Wink 

Tja, man kan efter min mening nu godt argumentere for at de her domænenavne er et videresalg, siden han jo ikke bruger dem til andet end at sælge dem her på Amino. Så det er jeg ikke helt enig i.

Priserne kan man så også diskutere, men hvis han har det gode tilbud som han siger, så må han for min skyld gerne sælge dem videre. Forbeholder mig dog retten til at tage det med et gran salt.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:41

Seiven:
Held og lykke med at argumentere for i retten at salg af 10 tomme domæner, uden noget indhold til en latterlig høj pris ikke er at have købt dem med henblik på vidersalg.

Nu er der jo ikke en forurettet part, som kan hive sælger i retten, så der vil aldrig blive en retssag.
Med mindre du selv har tænkt dig at åbne en sag, i givet fald tror jeg at det er dig der kommer til at hive penge op af lommerne til dækning af sagens omkostninger.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:42

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237 <--- §12 stk. 2:

Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Der skal altså kunne påvises eller sandsynliggøres at domænerne er købt til reelt brug og ikke blot med henblik på videresalg. At sælge domæner er i sig selv dog ikke ulovligt.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:55

Hej Lars

Jeg skriver i min debat følgende: 

"I øjeblikket danner domænenavnene rammen om et nyt landsdækkende gratis dating koncept, som jeg dog ikke formår at få sat gang i pga manglende økonomi til markedsføring, så derfor vælger jeg at sælge."

Det betyder at jeg rent faktisk bruger alle domænenavnene til et nyt dating koncept, men mangler dog som nævnt penge til markedsføringen for at det kommer til at fungere med en masse profiler, som kan få glæde af det. Derfor sælger jeg nu disse domænenavne til nogen, som kan skabe nogle datingsites med dem. 

Domænenavnene er absolut ikke tomme, men har været i gang i flere måneder med indhold. Prøv selv at kigge på dem.

Mvh Michael

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:19

Michael Jacobsen:

Hej Lars

Jeg skriver i min debat følgende: 

"I øjeblikket danner domænenavnene rammen om et nyt landsdækkende gratis dating koncept, som jeg dog ikke formår at få sat gang i pga manglende økonomi til markedsføring, så derfor vælger jeg at sælge."

Det betyder at jeg rent faktisk bruger alle domænenavnene til et nyt dating koncept, men mangler dog som nævnt penge til markedsføringen for at det kommer til at fungere med en masse profiler, som kan få glæde af det. Derfor sælger jeg nu disse domænenavne til nogen, som kan skabe nogle datingsites med dem. 

Domænenavnene er absolut ikke tomme, men har været i gang i flere måneder med indhold. Prøv selv at kigge på dem.

Mvh Michael

Hej Michael,

hvis domænerne ikke er tomme beklager jeg min lidt for hurtige vurdering af at du udelukkende vil sælge domænerne. Har endnu ikke kigget på siderne, men jeg regnede med at det kun var navnene. My bad!

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dårlig stil at sælge dem så dyrt til aminoer herinde.. Just my opinion..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Hej Joker

Sig endelig til når du har noget at sælge til under markedspris Wink

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person