Held og lykke med at argumentere for i retten at salg af 10 tomme domæner, uden noget indhold til en latterlig høj pris ikke er at have købt dem med henblik på vidersalg.
Nu skal jeg ikke sælge 10 domæner, men hvis det er domæner som ikke krænker 3. mands rettigheder og som ikke er typosquatting domæner, så ville jeg da gerne gå i retten for det, hvor står der i lovgivningen man ikke må sælge domæner?
Lige meget hvor hårdnakket mange herinde bliver ved med at benægte sandheden og bliver ved med at gentage, at man ikke må sælge domænenavne, gør det ikke påstanden mere rigtigt.
Man må gerne sælge domænenavne, selv hvis det er uden indhold. Som Oxkjær skriver så er eneste krav at domænet ikke må være registreret/købt med henblik på videresalg eller warehousing dvs. hvis man registrere/køber fordi "hvis jeg nu i fremtiden, måske, kommer til at få brug for det".
Domænenavne kan og må ikke sælges. Du kunne måske sælge en hjemmeside med indhold, men ikke bare domænenavnene
Selvfølgelig må man da sælge domænenavne, hvor har du det postulat fra?
Det er korrekt, at man ikke må opkøbe domænenavne med henblik på videresalg, men at man ikke må sælge domænenavne er noget fis "undskyld mit franske", hvilken lovgivning skulle da forbyde det?
Derudover, hvis man kan få bare i nærheden af 10 kilo stykket for de nævnte domænenavne, så se da for filan at få dem solgt. Jeg har da nogle som er langt bedre (i samme genre), så dem vil jeg så kunne få 50 kilo for
Tja, man kan efter min mening nu godt argumentere for at de her domænenavne er et videresalg, siden han jo ikke bruger dem til andet end at sælge dem her på Amino. Så det er jeg ikke helt enig i.
Priserne kan man så også diskutere, men hvis han har det gode tilbud som han siger, så må han for min skyld gerne sælge dem videre. Forbeholder mig dog retten til at tage det med et gran salt.
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Held og lykke med at argumentere for i retten at salg af 10 tomme domæner, uden noget indhold til en latterlig høj pris ikke er at have købt dem med henblik på vidersalg.
Nu er der jo ikke en forurettet part, som kan hive sælger i retten, så der vil aldrig blive en retssag. Med mindre du selv har tænkt dig at åbne en sag, i givet fald tror jeg at det er dig der kommer til at hive penge op af lommerne til dækning af sagens omkostninger.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.
Der skal altså kunne påvises eller sandsynliggøres at domænerne er købt til reelt brug og ikke blot med henblik på videresalg. At sælge domæner er i sig selv dog ikke ulovligt.
"I øjeblikket danner domænenavnene rammen om et nyt landsdækkende gratis dating koncept, som jeg dog ikke formår at få sat gang i pga manglende økonomi til markedsføring, så derfor vælger jeg at sælge."
Det betyder at jeg rent faktisk bruger alle domænenavnene til et nyt dating koncept, men mangler dog som nævnt penge til markedsføringen for at det kommer til at fungere med en masse profiler, som kan få glæde af det. Derfor sælger jeg nu disse domænenavne til nogen, som kan skabe nogle datingsites med dem.
Domænenavnene er absolut ikke tomme, men har været i gang i flere måneder med indhold. Prøv selv at kigge på dem.
"I øjeblikket danner domænenavnene rammen om et nyt landsdækkende gratis dating koncept, som jeg dog ikke formår at få sat gang i pga manglende økonomi til markedsføring, så derfor vælger jeg at sælge."
Det betyder at jeg rent faktisk bruger alle domænenavnene til et nyt dating koncept, men mangler dog som nævnt penge til markedsføringen for at det kommer til at fungere med en masse profiler, som kan få glæde af det. Derfor sælger jeg nu disse domænenavne til nogen, som kan skabe nogle datingsites med dem.
Domænenavnene er absolut ikke tomme, men har været i gang i flere måneder med indhold. Prøv selv at kigge på dem.
Mvh Michael
Hej Michael,
hvis domænerne ikke er tomme beklager jeg min lidt for hurtige vurdering af at du udelukkende vil sælge domænerne. Har endnu ikke kigget på siderne, men jeg regnede med at det kun var navnene. My bad!
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.