Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MySQL helligdage - the real deal plz

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle andre har fremhævet, så er det højst sandsynligt ikke muligt på en smart måde. Og som de andre undrer jeg mig  også over, at du vil have det i ren sql?? Husk nu på, MySQL bare er en database til opbevaring af data, og ikke til bearbejdelse. Vil dog sige, at det nok kan lade sig gøre, men så skal du bruge nogle stored procedures. Men det er så besværligt og ærlig talt ikke særligt logisk, i forhold til

INSERT INTO bla(salary,date) VALUES($holiday->check($salary),'2011-01-01')

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis - du behøver ikke nogen programmering for at lave det. Jeg har tit lavet den slags beregninger og har altid blot kørt sådanne kørsler på databasen. Godt nok primært MSSQL, men jeg har da også sat det op på MySQL.

Fra Odense
Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 69
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver en tabel over helligdage, vi kalder den holidays, og sørger for at alle de helligdage du ønsker at tage med fremgår. Du kan evt. finde data på nettet, som en anden påpeger. Du kan evt. lave en kolonne hvor du angiver hvilket land de gælder for, eller en m:n relation hvis du vil være rigtig fancy. Derefter kan du skrive en query ala:

UPDATE workday w SET w.salary = w.salary*1.2 WHERE w.workdate IN (SELECT holidaydate FROM holidays);

evt. med land:

UPDATE workday w SET w.salary = w.salary*1.2 WHERE w.workdate IN (SELECT h.holidaydate FROM holidays h WHERE h.country_iso='dk');

DISCLAIMER!

Query'en rystet ud af ærmet og skal lige tjekkes igennem... Brug den ikke ukritisk, men se det som inspirartion til at løse dit problem. Håber at det hjælper dig. :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

MIT INDLÆG OVENFOR... Alexander har vidst været på fra min PC :-)

Lige en hurtig kommentar... Jeg ville til enhver tid sørge for at gemme "ferie-tillægs-honoraret" seperat, så du stadig har det originale honorar at tjekke ud fra. Måske desuden en ekstra kolonne bool/tinyint til at markere om det er en helligdag eller ej.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for heligdags-tabel

Tak for hjælp til query også :-)

Jeg vil i første omgang nøjes med et program der holder til 2038. Jeg kan jo evt. skrive en todo ind i min kalender omkring år 2036/2037 på at finde en ny løsning der.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Tak for heligdags-tabel

Tak for hjælp til query også :-)

Jeg vil i første omgang nøjes med et program der holder til 2038. Jeg kan jo evt. skrive en todo ind i min kalender omkring år 2036/2037 på at finde en ny løsning der.

Haha :) Det kunne du gøre ja ..

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Andreas.

Har vi lavet noget forretning sammen på noget tidspunkt? Jeg synes dit firmanavn virker bekendt ! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hey Andreas.

Har vi lavet noget forretning sammen på noget tidspunkt? Jeg synes dit firmanavn virker bekendt ! :-)

Hvis det er mig du henviser til, så tror jeg det ikke..
Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart huske det .. :) 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)