Tit når der snakkes mlm i dette forum, er det at tjene penge nævnt. Dem der ikke arbejder med mlm tror måske at det eneste det handler om er at tjene mange penge. Der er der også en del som begynder på denne forretningsform, fordi de kan se muligheden for at tjene en go skilling og man kan sige at hvis ikke det var muligt at tjene penge var der nok ikke så mange som gik i gang, men der skal være et værktøj og en lyst før man ændre sit liv. Amino brugere er noget skævt fordelt i forhold af resten af befolkningen, når det handler om at drive selvstændig virksomhed. For Hr. og Fru. Hansen er denne verden måske lidt længere væk. De har et 8-16 job og ser det at starte for sig selv som svært og kompliceret, med mange regler og investeringer. Derfor søger de andre veje og en af mulighederne er mlm. Hvad er det så de ser efter og her har jeg lavet en lille liste, som kan give et indblik i, hvorfor folk vælger mlm.
Når de så er gået i gang opdager de at de er startet på en personlig udvikling. Det siger sig selv at hvis de arbejder, som lastbil chauffør, måske med usund livsstil og så begynder i et firma med helsekost så åbner verden sig virkelig meget. Da jeg selv startede var det en åbenbaring fra Maskintekniker hvor jeg arbejde med logistik løsninger, transport bånd og layout. Jeg skal sige det er noget andet at lave et Layout til 20 mio. end det er at sælge en læbepomade til 33 kr. Men jeg tog springet fordi jeg ikke havde noget at miste, men samtid kunne lære det at drive virksomhed, samt at få en ekstra løn oven i de + 30K jeg havde i forvejen. Den personlige udvikling er svær at måle fordi hvordan måler man nedenstående punkter.
Som du nok kan forstå er mlm meget andet end bare det at tjene penge, men hvis man altid snakker om penge så tager det fokus væk fra alle de andre muligheder. Husk hvis du forsætter med at gøre det samme som du gjorde i går, vil i morgen være lige som i dag. |
Er der nogen der tror det kun drejer sig om penge?
Jeg tror du forsøger at løse et problem der ikke eksisterer.