Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig udvikling som mlm'er

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tit når der snakkes mlm i dette forum, er det at tjene penge nævnt. Dem der ikke arbejder med mlm tror måske at det eneste det handler om er at tjene mange penge. Der er der også en del som begynder på denne forretningsform, fordi de kan se muligheden for at tjene en go skilling og man kan sige at hvis ikke det var muligt at tjene penge var der nok ikke så mange som gik i gang, men der skal være et værktøj og en lyst før man ændre sit liv.   

Amino brugere er noget skævt fordelt i forhold af resten af befolkningen, når det handler om at drive selvstændig virksomhed. For Hr. og Fru. Hansen er denne verden måske lidt længere væk. De har et 8-16 job og ser det at starte for sig selv som svært og kompliceret, med mange regler og investeringer. 

Derfor søger de andre veje og en af mulighederne er mlm.

Hvad er det så de ser efter og her har jeg lavet en lille liste, som kan give et indblik i, hvorfor folk vælger mlm.

1. I starten er det typisk ekstra indtægt.
  2. En investering som de kan overskue.
  3. Nogle produkter som de kan se et formål med og selv vil bruge.
  4. Den uddannelse der følger med gør, de altid kan få hjælp.
  5. Færdige hjemmesider og webshop, så de ikke behøver at være IT ekspert.
  6. Arbejde hjemmefra er også en drøm mange har.
  7. Marketings materiale og andre færdige løsninger som fx: Hvordan sætter du dine mål.
  8. At tjene mange penge over tid.
  9. At få rabat på produkter.
  10. Hjælpe andre (Økonomisk eller med produkter)
  11. Have en fælles hobby, sammen med ens partner.
  12. Et sundere liv.
  13. Plus mange andre …

Når de så er gået i gang opdager de at de er startet på en personlig udvikling. Det siger sig selv at hvis de arbejder, som lastbil chauffør,  måske med usund livsstil og så begynder i et firma med helsekost så åbner verden sig virkelig meget. Da jeg selv startede var det en åbenbaring fra Maskintekniker hvor jeg arbejde med logistik løsninger, transport bånd og layout. Jeg skal sige det er noget andet at lave et Layout til 20 mio. end det er at sælge en læbepomade til 33 kr.  Men jeg tog springet fordi jeg ikke havde noget at miste, men samtid kunne lære det at drive virksomhed, samt at få en ekstra løn oven i de + 30K jeg havde i forvejen.

Den personlige udvikling er svær at måle fordi hvordan måler man nedenstående punkter.

1. Bedre til at snakke med fremmede mennesker.
  2. Deltage i møder.
  3. Ha det sjovt sammen med positive mennesker.
  4. Selv lære at være mere positiv.
  5. Komme ud at rejse med dem du arbejder sammen med.
  6. Lære kropssprog.
  7. Vide detaljer om vitaminer, antioxidanter, mineraler og meget mere.
  8. Lære at give undervisning til andre.
  9. Lære at sige noget i en stor forsamling og måske endda være taler.
  10. Lære at have fokus på vigtige ting.
  11. Lære at holde et forretningsmøde.
  12. Modtage og give Coating.
  13. Samt utallige andre også de kedelige, som at lave moms og regnskab.  

Som du nok kan forstå er mlm meget andet end bare det at tjene penge, men hvis man altid snakker om penge så tager det fokus væk fra alle de andre muligheder.

Husk hvis du forsætter med at gøre det samme som du gjorde i går, vil i morgen være lige som i dag.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:25

Er der nogen der tror det kun drejer sig om penge?

Jeg tror du forsøger at løse et problem der ikke eksisterer.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 13:35

Jørgen Olsen:

Kanon dejligt at høre.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:20
Jørgen Olsen:

Hvis man kigger på nogle af de tidligere indlæg, så har vi f.eks. set at succes måles i penge fra flere amino'er som ikke arbejder med MLM.

Der er vist ingen grund til at nævne navne... Men jeg kan sagtens følge trådstarter... Der er mange ting der nok ikke vurderes når det handler om MLM på amino.

Jeg nåede et af mine mål i sidste måned og det havde intet med indtjening at gøre.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 22:27

Martin Slot:
Jørgen Olsen:

Hvis man kigger på nogle af de tidligere indlæg, så har vi f.eks. set at succes måles i penge fra flere amino'er som ikke arbejder med MLM.

Der er vist ingen grund til at nævne navne... Men jeg kan sagtens følge trådstarter... Der er mange ting der nok ikke vurderes når det handler om MLM på amino.

Jeg nåede et af mine mål i sidste måned og det havde intet med indtjening at gøre.

Det er ikke fordi aminoer tror alt kan måles i penge.

Jeg har også selv arbejdet i MLM for nogle år tilbage, - og min største fornøjelse var ikke de penge jeg havde tjent, - men at tælle de penge jeg skulle tjene, - og overveje hvordan jeg skulle bruge dem :-) Men også følelsen af success fyldte meget mere end pengene.

Folk ved godt der er andet i livet end penge... der er bare nogle aminoer der tror at ALT der har med MLM at gøre er fup og fidus. Mennesker der velsagtens burde holde snuden væk fra kategorien med det navn på amino :-)

Er det her bare et generelt forsøg på at bitche over dit hvervs (MLM) lave troværdighed? Det har vi set mange gange før, - og det gavner egentlig ikke. Hvis du har fundet en spændende forretning, - så driv den dog og spar os opstødene. Pral i stedet over din success, - og så kan vi jo vælge at tro på det eller lade være :-)

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 23:08

Jørgen Olsen:
Er det her bare et generelt forsøg på at bitche over dit hvervs (MLM) lave troværdighed? Det har vi set mange gange før, - og det gavner egentlig ikke. Hvis du har fundet en spændende forretning, - så driv den dog og spar os opstødene. Pral i stedet over din success, - og så kan vi jo vælge at tro på det eller lade være :-)

Det er et forsøg på at få mine synspunkter frem og give andre som ikke kender branchen et bredere billede af hvad mlm er. Lav troværdighed hjælper ikke nogen og om indlægget gavner eller ej er jo op til læseren at bedømme. Jeg er klar over et dårlig rygte ikke kan trylles væk, men omvendt går det heller ikke væk af sig selv. 

Pral ... måske med hvis kun halvdelen tror på det kan det være lige meget. 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:48
Jørgen Olsen:

Tja det var nu blot en kommentar, absolut ikke for at bitche og egentlig viser du blot hvordan skriftlig kommunikation bare kan tolkes forskelligt.

Spar os.. Besynderlig kommentar... Jeg tror jeg takker nej til dine råd og vælger at lytte til de folk jeg arbejder sammen med i min forretning.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:
Er det her bare et generelt forsøg på at bitche over dit hvervs (MLM) lave troværdighed?

Nu synes jeg du strammer den Hr.Olsen Smile

Indlægget fra trådstarter er ganske faktuelt og blot en oplistning af udfordringerne og mulighederne i personligt regi.

Og det vil nærmest være synd at sige at de brancher som du beskæftiger dig med, revision og it, har et bedre ry, jeg vil nærmest sige det er blasfemi at moralprædike, når man repræsenterer brancher som er blandt de største svindelere i verden.

Revisorer er med til at lave konstruktioner der snyder for millioner og milliarder, it virksomheder hiver millioner og milliarder ud af lommerne på regeringer og kommuner med drømmeprojekter der styres af ligeså latterlige projektledere der ikke aner hvad de laver.

Jeg vil postulere følgende:

At der på bare 1 år i Danmark spildes flere penge på fejlslagne it-projekter end der i hele mlm tidens tilstedeværelse i DK samlet set er svindlet for i DK.

Og at der findes revisorer der bare på 1 år i Danmark er med til at foanledige skatteundragelse og kriminelle konstruktioner end der i hele mlm tidens tilstedeværelse i DK samlet set er svindlet for i DK.

Og hvad er det nu den senste skandale fra en revisors side handler om? Nååe ja narko og millionsnyd..

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:03

Entrepreneur - Jan:

Jørgen Olsen:
Er det her bare et generelt forsøg på at bitche over dit hvervs (MLM) lave troværdighed?

Nu synes jeg du strammer den Hr.Olsen Smile

Indlægget fra trådstarter er ganske faktuelt og blot en oplistning af udfordringerne og mulighederne i personligt regi.

Og det vil nærmest være synd at sige at de brancher som du beskæftiger dig med, revision og it, har et bedre ry, jeg vil nærmest sige det er blasfemi at moralprædike, når man repræsenterer brancher som er blandt de største svindelere i verden.

Revisorer er med til at lave konstruktioner der snyder for millioner og milliarder, it virksomheder hiver millioner og milliarder ud af lommerne på regeringer og kommuner med drømmeprojekter der styres af ligeså latterlige projektledere der ikke aner hvad de laver.

Jeg vil postulere følgende:

At der på bare 1 år i Danmark spildes flere penge på fejlslagne it-projekter end der i hele mlm tidens tilstedeværelse i DK samlet set er svindlet for i DK.

Og at der findes revisorer der bare på 1 år i Danmark er med til at foanledige skatteundragelse og kriminelle konstruktioner end der i hele mlm tidens tilstedeværelse i DK samlet set er svindlet for i DK.

Og hvad er det nu den senste skandale fra en revisors side handler om? Nååe ja narko og millionsnyd..

Hej Jan.

Jeg har ikke påstået noget om den branche/de brancher jeg gør mig i. Jeg nærer ingen rosenrøde illusioner om mig selv eller mine kolleger. Jeg er dog godt tilfreds med den forretning jeg selv driver samt det liv jeg lever.

Jeg kan bare ikke se der er noget problem at løse... folk ved godt at uanset hvad man laver, - så er penge kun en side af sagen.

Jeg prøver bare at forstå hvad trådstarter gerne vil opnå, - beklager min "grove fremgangsmåde" som en notoriske provokatør jeg nu engang er.

Jeg tror ikke dit postulat er forkert. Jeg ved der er mennesker der gør en sport ud af at snyde og svindle, og tror det er vejen til success. Og det er samtidig min opfattelse at der er flere af dem end man kunne ønske sig.

Arbejder du forresten i helsebranchen? Jeg har i lang tid troet at du levede af at være håndværkere - hvor har jeg det fra?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:27

Jørgen Olsen:
Arbejder du forresten i helsebranchen? Jeg har i lang tid troet at du levede af at være håndværkere - hvor har jeg det fra?

Ja det skal jeg ikke kunne sige dig, men håndværker er jeg langt fra Smile

Er vokset op med it siden 1984, men har prøvet mange mange ting og ejet forskellige virksomheder med og uden succes.

Men de sidste 3 år har jeg været fokuseret på helse og kosmetik med en vis succes som normalt er svær at opnå uden indgående kendskab til branchen. Er dog i kemimæssig forstand ikke tabt bag en vogn, så udvikling af hud- og hårpleje produkter falder mig ganske naturligt og har i dag omkring 25 produkter og har lige solgt en af de ting jeg udviklede for 2½ år siden, og fortsætter nu min metier i afrika indenfor kort tid...samtidig med at den resterende del ar mærkerne kører videre herhjemme og forhåbentligt snart i nabolandene og så videre, om alt går vel.

Og som bibeskæftigelse er jeg vel det som nogle vil betegne som domænehaj Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)