Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kontrol og livet surt

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ANAHAS:

For mig så virker det ret provokerende, og føler mig anklaget og dømt på forhånd. Sælger og dens revisor er også blevet kontaktet af SKAT´s dame. Det var de slet ikke glad for da de ikke vil sættes i forbindelse med den afd i SKAT

Husk at SKAT også er en kontrolmyndighed. Fakta er jo at du ikke på nuværende tidspunkt har orden i dine sager. Du kan ikke specificerer dit køb - og dermed lager.

Der er intet unormalt i denne kontrol. Den sker hele tiden. Krydsrevision bruges også af revisorer, hvor de beder en klients kunde bekræfte at de nu også vil har dette mellemværende, som klientens regnskab viser. Det er ikke mistænkeliggørelse med ganske almindelig revision.

Det bør hverken din leverandør eller dennes revisor lade sig påvirke af.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 08:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fra starten af har kontaktet min revisor da jeg åbnede en virksomhed, så han kan overtage styring over de ting. Man skal ikke selv begynde at rode med skat og moms med mindre man er ekspert.

Ang lager så igen spørg din revisor hvordan man skal styre lager, jeg tør ikke sige hvad er fair for dig eller ikke fair ang varelager, men det kan igen din revisor fortælle dig.

Efterlad alt kommunikation til din revisor ang dig og moms og skat.

Og jo jeg har erfaret den samme hvis jeg har negativ moms og der kan være tale om kun 1000 kr, så skal de have regnskaber ... sådan er det desværre....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:10

OFF TOPIC

Hej Parterapeuten,

Beklager jeg fik givet dig en stjerne for dit indlæg, det skyldes mine alt for tykke fingre kombineret med den lille skærm på min smartphone og så generelt en dårlig finmotorik.

Jeg har givet dig fem stjerne efterfølgende, så det er udlignet.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:39

ANAHAS:

Hej Lykkebjerg.

For det første så Har jeg ALDRIG modtaget en PM fra dig. venligst Tjek din udbakke igen.

Jeg fornemmer lidt irritation hos dig over det jeg skriver. Det behøver du ikke.

Undskyld. Jeg har måtte have lavet en fejl 40. Beklager mit indlæg.

Ja måske lidt irritation fordi det ændre ikke noget på at hvis skat vil have information så stopper de først når de er tilfreds. Jeg tror bare du bliver kørt mere op over at andre skriver at du må finde de oplysninger frem.

Offentlige virksomheder tænker ikke altid på hvad de kalder deres afdelinger hvad det betyder for private virksomheder.

PM er sendt nu.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:36

For en iværksætter/ selvstændig kan skat virkelig være en pain in your ash, men de har den fulde ret på deres side til at beskylde dig for hvad som helst ind til du har bevist det modsatte.

I forhold til skat er der omvendt bevisbyrde og det bliver der næppe lavet om på.

Som selvstændig er der solskins og regnvejrsdage, du er nødt til at kunne tackle regnvejrsdagene også.

Hvis du føler sagen tærer for meget på dig personligt, så lad en revisor køre sagen for dig, selv om det koster. Men han kan også fortælle dig hvordan du står og hvad du er nødt til at gøre.

Der er ingen tvivl om at kommunikationen med skat fungerer bedre med en revisor som mellemmand i sager som er tilspidsede.

Der er ingen tvivl om at du har et problem med dit lager og der har skat fat i den lange ende, dette ville en revisor også kunne have fortalt dig, så du ikke behøves at ærgre dig så meget.

I forhold til skat har du ingen rettigheder, andet end at gøre det de beder om, så du kommer ingen vegne med at være tøsefornærmet.

Jeg ville også blive stødt over at skulle komme i kontakt med en økokrim afdeling, jeg synes måske ikke det er heldigt af skat at sætte den slags navne på deres henvendelser før end der er mere at have det i. Men igen det hjælper ikke noget at blive tøsefornærmet, hvis jeg fik sådan en henvendelse ville jeg straks tage fat i en kompetent rådgiver og finde ud af om jeg havde et problem. Det hører også til i livet som selvstændig, vi kan ikke lave vore egne regler og vi kan ikke kende alle regler i forhold til skat.

Du undgår næppe at udføre en specificeret lager opgørelse, hvis du skal komme videre i forhold til skat. 

Så god fornøjelse med lageroptællingen.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:20

Henrik Koudahl:
Husk at SKAT også er en kontrolmyndighed. Fakta er jo at du ikke på nuværende tidspunkt har orden i dine sager. Du kan ikke specificerer dit køb - og dermed lager.

Der må være tale om en anseelig negativ angivelse, og sålænge vi ikke kender størrelsen, så er der umuligt at tage stilling til om hvorvidt der er noget at være indigneret over, hvorfor jeg også er af den holdning at trådstarter må få styr på sine ting.

Hvis nogen for Skat´s Økokrim afdeling er inde i sagen, så er jeg tilfreds med deres indsats (afhængigt af beløbets størrelse) men det viser blot at det tages seriøst al den svindel der har foregået med momscirkusser.

Og faktisk, hvis det forholder sig således, at der er tale om store beløb, så er det ikke normalt at der gives 6 mdr.´s kredit, hvorfor det er helt ok at Skat forføljer dette nøje.

Jeg vil endda gå så langt til at mene, at der ikke skal udbetales en skrue til køber før sælger har anvist og betalt salgsmoms for partiet.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31

Entrepreneur - Jan:
Jeg vil endda gå så langt til at mene, at der ikke skal udbetales en skrue til køber før sælger har anvist og betalt salgsmoms for partiet.

Jeg forestiller mig ganske langt hen ad vejen, at dette også er skats opfattelseSmile

Jeg fornemmer på køber, at han ikke har noget som helst ønske om snyd, men har købt et stort samlet parti for en fast pris og med en samlet moms for det hele. Problemet kan snarere ligge hos køber - og hvis han ikke er et kommende konkursbo som opgiver at betale købsmomsen men sælger ud vel vidende at sådan går det - så bør tingene jo kunne løses.

Om det så er NOK at køber tæller alt (og brug nu en tællevægt når det er så mange ting går det meget hurtigere), det er jeg ikke sten sikker på, hvis skat stadigt kan være i tvivl om hele handlen. At de har kontaktet sælger tror jeg ikke er for at kontrollere køber, men for at se sælgers evne til moms og rimelig pris for handlen osv. 

Jeg synes nok Økokrim er skudt en del over i forhold til det køber har beskrevet - men hvem siger de ikke kender sælger - og at han skulle tale om at ville køre handlen tilbage på grund af det - forekommer ikke rart. I alle fald, returner intet - du har lov at købe et parti varer og du har jo som jeg forstår det lang kredit (køber skal jo af med momsen uanset kredit tiden), så hovedet koldt - tal godt med skat - vær deres partner i at opklare tingene - og tæl det lager så du ved hvad du har at sælge ud af.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes nok Økokrim er skudt en del over i forhold til det køber har beskrevet

Økokrim hos SKAT har bl.a. til opgave at undersøge "mærkelige eller mistænkelige" faktura. Denne kategori passer på fakturaen i denne sag, hvor der reelt ikke kan redegøres for hvad der er handlet.

Her er ikke brug for professionel hjælp til at kommunikere med SKAT, men er alene et spørgsmål om at få talt de varer op.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:43
Den er vel ikke længere end at lager skal gøres op, og dokumenteres.

Herefter tager du et møde med SKAT og får tingene gennemgået.

Der er ikke noget krav om at fakturaen skal være betalt indn du får momsrefusion.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:06

E. Mortensen:
Der er ikke noget krav om at fakturaen skal være betalt indn du får momsrefusion.

Hehe det skal du have lov til at tro på, men Skat kan heldigvis selv bestemme hvornår der udbetales. Alt for mange tabte skattekroner til momscirkusser er gået tabt, så jeg håber ikke, som angivet, at du udbetaler en skrue før salgsmomsen er betalt.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)