Eftersom der ikke er så store udgifter i at starte en webshop, så kan man da altid prøve, hvis man har drivkraften. Nu snakker i meget om konkurrenten på markedet og hans evne til at konvertere (som jeg også har hørt lidt andre steder). Men er der ikke i sig selv rimelig god konverteringsmuligheder på en kondom-webshop? Tvivler på at der er ret mange, der besøger webshoppen for inspiration og derefter skal overveje et køb. Hvis først man besøger hjemmesiden, er man vel rimelig motiveret på et køb, da der er noget i udsigt (måske i nærmeste fremtid)? Det vil vel altid være sværere fx. at konvertere på en webshop, der sælger tøj? Der er umiddelbart mange flere faktorer i spil før et køb. Dog stadig kredit til kondomaten.dk, da konverteringsgraden muligvis stadig er højere, end man kan forvente - til trods for produktet :) |
Hvis du gerne vil kaste dig over kondomsalg så er det et fint sted at prøve kræfter. De spillere som er på markedet i dag fokuserer ekstremt meget på SEO og ligger ofte 15-20 kr. over markedsprisen for 10 stk. pakker. De gør det godt men markedet er på ingen måder lukket af.
På Retardo har vi i skrivende stund 230.000 månedlige brugere hvoraf størstedelen er mænd i alderen 16 - 25 altså målgruppen for kondomer. Så har du udbudet, den rigtige pris samt får lavet en fed vinkel på din shop så er jeg ikke i tvivl om at du nok skal få din andel af markedet. Det drejer sig blot om at tænke anderledes end aktørerne som allerede er i markedet. Og du er velkommen til at ringe hvis du får det op at køre.
Nicolai