Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på affiliate-koncept

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Vi er 3, der går med planer om at starte et website op omkring affiliate. Ideen er som sådan ikke ny, men vi har gjort os nogle overvejelser og har tænkt os at satse på skisport/vandsport - måske kun skisport, men afhænger igen af jeres feedback :)

Ideen er således: En hjemmeside, der samler alle relevante restsalg og udsalg fra butikker.

En hjemmeside hvor butikker kan reklamere kvit og frit for deres udsalgsprodukter/restmarkeder. Her finder man restmarkeder hvor kunderne nemt og enkelt kan finde de butikker med bedste udsalg og restpartier.

Eksempel:

Sportsmaster og Intersport har begge sidste års modeller af ski til restsalg og skal have dem solgt. Dette kan de selvfølgelig gøre via deres egen hjemmeside, men via denne side, har kunden et langt større overblik over udvalget fra begge butikker og kan hurtigere og nemmere navigere rundt mellem tilbuddene end hvis personen først skulle se sportsmasters hjemmeside, dernæst intersports og derpå den tredje og fjerde hjemmeside.

Her bliver alt samlet kvit og frit for både køber og sælger.

Rent praktisk har vi intet med produkterne at gøre. Vi er ikke et lager med egen webshop, men vi sørger for at kunderne får størst muligt overblik over hvad, der er tilgængeligt på markedet. 

Ideen udpsrang af, at jeg selv ledte efter ski på tilbud eller restsalg og forbarmede mig langt væk over, der intet overblik var. Jeg besøgte over 10 hjemmesider og søgte flere gange på Google med forskellige ord, før jeg fandt frem til bare lidt af det jeg ledte efter.

Desuden er vi alle 3 meget interesseret i disse områder og har et vist kendskab til det.

Jeg håber i kan se fidusen (det ved jeg i kan) og kan fortælle mig lidt om evt. faldgrupper eller om det kan betale sig, at fokusere på et område, der er sæsonpræget? 

Alt kan bruges... næsten :)

Mvh Dennis

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:45

Men hvis der hverken er udgift til køber eller sælger, hvor skal omsætningen så findes henne?

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 12:51

Der er ingen udgift for køber what so ever. Medmindre køber selvfølgelig køber produktet.

For sælger (butikken) er der ingen udgift i at REKLAMERE for deres produkter, men da det er affiliate, så skal vi selvfølgelig have vores andel pr. kunde vi sender til deres webshop.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:55

Aha, ok. Jeg forstod det på den måde, at lige meget hvad ville ingen af parterne have en udgift.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 14:48

Det er der heldigvis tænkt på ;) 

Men hvis I har noget ris/ros til emnet, så skyd endelig løs... Også meget gerne med ideer :)

Mvh Dennis

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:43

Hej (igen) Dennis.

Ideen lyder som et godt initiativ, som helt sikkert vil kommer forbrugeren til gode i og med der vil være en lettere tilgængelig oversigt over hvad der er udbudt, til hvilke priser, hvor henne. Det vil nok gøre konkurrencen på prisen en smule hårdere i branchen her i DK, og bevæge folk lidt væk fra loyalitetskøb hos deres lokale ski pusher. Det er helt rigtig set at der er behov for et overblik. Det svære bliver nok at overbevise surf og ski om at det er en god idé at deres butikker skal konkurrer indbyrdes på nettet. Kan i derimod få alle kæderne og enkelt stående butikker med på ideen så kan jeg godt se ideén. 

Der er bare mange kunder som godt kan li' deres lokale ekspert for en god snak om grej og skiferie destinationer. Så om det vil skabe mere salg over nettet i det hele taget, er nok det store spørgsmål. 

Hvis salget igennem jer stiger, men butikkens eget salg samtidig falder, så er det en dårlig forretning for butikken. Så i skal overbevise butikkerne om at det mersalg i giver, overstiger den inkomst i måtte stæle fra butikkens direkte salg. 

Spørgsmålet for butikkerne er om det bedre kan betale sig at reklamerer lidt mere for deres egen butik, og forsøge selv at skabe den trafik, som i ellers vil kunne skaffe. 

Jeg tror på at ideen vil komme forbrugeren til gode, men det vil skærpe konkurrencen. Så udfordringen er hvordan i gør det til en god forretning for butikkerne også - Hvis i kan lure den, så er det en lille genistreg i her har fundet på.

god ide. Held og lykke med det. :)

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 22:00

Hej du,

Jeg kan tydeligt se, hvad du henviser til af problemstilling og det bliver da også en af udfordringerne ved dette koncept. Dette kan jeg lige vende tilbage til..

Mht. det med at forhandle hos den lokale skipusher for en god snak om grej og gear, så vil disse mennesker (skibumser om man vil ;)) nok ikke være vores primære gruppe, da de som sådan ikke leder efter restsalg og tilbud.

Disse personer vil om nogen lede efter specifikke produkter da de er så bekendte med hvad, der virker for dem og hvad de har brug for.

Jeg ved dog, at over 600.000 danskere hvert år bevæger sig enten nord eller syd for at nyde en skiferie og af dem, skal der nok være nogen, der undersøger nettet for billige ski, billige skibriller etc.. Dette må i så fald være vores målgruppe?

At overbevise butikkerne om øget konkurrence på nettet bliver en hurdle, i know, men eftersom det er gratis reklame for dem og at de kun betaler når kunderne rent faktisk havner "i deres butik", så burde dette være til at forhandle - håber jeg!

For mig at se, vil en øget trafikstrøm hos butikkerne ikke kun gavne deres restsalg/tilbud, men deres generelle webshop. At reklamere for deres egen butik koster essourcer både økonomisk og tidsmæssigt. Dette sparer vi dem for (i hvert fald det økonomiske) og det må vel siges at være lidt af en gulerod.

Tusind tak for feedback - super lækkert!

Mvh Dennis

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:02

Hejsa,

Jeg har selv, www.itilbud.dk, det er måske noget af den vej i leder. Det er en tilbudsavis, hvor alle webshops kan lægge tilbud ind fra deres restlager eller lignende. Det er fint for butikker, der ikke har muligheden for at lave deres egne tilbudsaviser. Problemet som jeg ser dit er at både sportsmaster og intersport osv. har gode muligheder (og penge) for at lave deres egen outlet eller tilbudsavis, mange gange er de ikke interesseret i at  sælge de ting via affiliate, hvis de kan få flere kunder i butikken og købe det.

Jeg satser mere på de små, måske ikke så meget jeres målgruppe, webshops, som ikke har mere end nogle få varer på tilbud ad gangen og som ikke har råd til en kæmpe outlet/tilbudsavis. Det svære synes jeg er at få dem med på ideen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 22:06

Desuden vil dem, der forhører sig i butikkerne som oftes nok gå hjem og tjekke udvalget over nettet.

Jeg ville i hvert fald :)

Mvh Dennis

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:14

Jeg kan godt se at i har fundet en niche, men jeg er i tvivl om ikke markedet er for småt. Hvor mange skibutikker er der i Danmark? Hvor mange ski bliver der solgt hvert år? Vælger de fleste kunder ikke at finde en fysisk butik? Hvor mange af skikunderne der kunne finde på at købe online, vil tage til takke med ældre modeller? Vil butikkerne indgå samarbejde, de har jo mersalg af reelle varer når kunden kommer i butikken og køber og kommer derved til at mangle tilbudsvarer.

Nichen kan være god nok, men var det ikke en ide med en international side for ski og udstyr, hvor kunder og butikker kunne mødes, i kan f.eks. lave det som en prissammenligningsportal.

Ellers kan jeg (tror jeg) for ca. 10000$ få lavet en form for DBA.dk hvor alle der sælger en vare får tildelt en paypal betalingskonto og I får f.eks 5% af hvert salg der gennemføres. Så behøves sælger ikke at have en webshop eller fysisk butik.

Ved at vælge en international løsning kan i få langt flere butikker med og derved et større produktudbud, og markedet vokser med 100-200 gange (men der er også mere konkurrence)

Bare mine tanker...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)