Hej aminoer, Vi er 3, der går med planer om at starte et website op omkring affiliate. Ideen er som sådan ikke ny, men vi har gjort os nogle overvejelser og har tænkt os at satse på skisport/vandsport - måske kun skisport, men afhænger igen af jeres feedback :) Ideen er således: En hjemmeside, der samler alle relevante restsalg og udsalg fra butikker. En hjemmeside hvor butikker kan reklamere kvit og frit for deres udsalgsprodukter/restmarkeder. Her finder man restmarkeder hvor kunderne nemt og enkelt kan finde de butikker med bedste udsalg og restpartier. Eksempel: Sportsmaster og Intersport har begge sidste års modeller af ski til restsalg og skal have dem solgt. Dette kan de selvfølgelig gøre via deres egen hjemmeside, men via denne side, har kunden et langt større overblik over udvalget fra begge butikker og kan hurtigere og nemmere navigere rundt mellem tilbuddene end hvis personen først skulle se sportsmasters hjemmeside, dernæst intersports og derpå den tredje og fjerde hjemmeside. Her bliver alt samlet kvit og frit for både køber og sælger. Rent praktisk har vi intet med produkterne at gøre. Vi er ikke et lager med egen webshop, men vi sørger for at kunderne får størst muligt overblik over hvad, der er tilgængeligt på markedet. Ideen udpsrang af, at jeg selv ledte efter ski på tilbud eller restsalg og forbarmede mig langt væk over, der intet overblik var. Jeg besøgte over 10 hjemmesider og søgte flere gange på Google med forskellige ord, før jeg fandt frem til bare lidt af det jeg ledte efter. Desuden er vi alle 3 meget interesseret i disse områder og har et vist kendskab til det. Jeg håber i kan se fidusen (det ved jeg i kan) og kan fortælle mig lidt om evt. faldgrupper eller om det kan betale sig, at fokusere på et område, der er sæsonpræget? Alt kan bruges... næsten :) Mvh Dennis |
Men hvis der hverken er udgift til køber eller sælger, hvor skal omsætningen så findes henne?