Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bliver folk ikke på min hjemmeside og kontakter mig?

Side 8 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var heller ikke for at kritisere jer, jeg synes faktisk jeres side er ret flot.

Derfor også undskyldningen om at jeg skrev kommentaren i forbindelse med dit indlæg.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:02

Kim Dolleris:
Nu bliver det hele skåret op i design kontra kodning - og hvis vi skal blive i de termer (selvom begge begreber indeholder meget mere end pixelskubberi og html-tags) - så skulle du måske skrive at du kan levere kode og kun kode. Hvis du forstår....

Jeg er i fuld gang med at lave tekster om og promovere mig som freelance programmør/koder i stedet for at nævne noget om design.

Jeg prøver med Wordpress eller Joomla.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:12

Tak til Poul Madsen og Mathias Bak for de seneste 2 indlæg.

Endnu engang noget konstruktiv kritik man kan bruge til noget.

Jeg har gang i et nyt domænenavn hvor jeg nok i sidste ende laver en ommer. og tager udgangspunkt i alle de gode råd jeg har fået herinde, tak alle.

Jeg havde slet ikke forventet så mange kommentarer og jeg er kun glad for at de fleste har været venlige i tonen, trods min grimme hjemmeside.

Jeg skifter navnet, ydelserne, designet og beskrivelserne. og finder på en god måde at komme videre på.
hmm... tilbage til forretningsplanen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:13

Mathias Bak:
En måde at gøre dette på er at finde nogle gode wireframesnettet designet af dygtige grafikere eller UI/UX eksperter. Snup det og giv det dit personlige præg når du laver det om til en færdig side.

Hej Mathias Bak

Har du evt. et link til et godt sted? jeg kender lidt til 960 Grid System, hvad er der ellers?

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens.

Nu har de andre kommet med rigtig godt feedback, så jeg vil blot give dig lidt råd med på vejen. 

Du skal tænke din hjemmeside som et salgsvindue, hvor du skal sælge dig selv overfor dine potentielle kunder. 

Hvis du sælger hjemmesideløsninger, skal din egen hjemmeside have fuld gas, da den vil afspejle dine kompetencer og evner.

Derfor er design, sprog, pris og brugervenlighed en afgørende faktor for, om dine "kunder" kontakter dig. 

Hvis ikke du kan sælge dig selv, kan du heller ikke sælge dine kunder til deres kunder.. 

Held og lykke, og ser frem til at se din hjemmeside version 2.0

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Jens Andersen:

Mathias Bak:
En måde at gøre dette på er at finde nogle gode wireframes på nettet designet af dygtige grafikere eller UI/UX eksperter. Snup det og giv det dit personlige præg når du laver det om til en færdig side.

Hej Mathias Bak

Har du evt. et link til et godt sted? jeg kender lidt til 960 Grid System, hvad er der ellers?

Søg på google efter "website wireframe" eller noget i den dur, og kig lidt på hvad der dukker op. Find et program du synes der ser interessant ud og prøv nogle ting af. Jeg er sikker på at programmerne også indeholder nogle templates du kan se på i starten.

Husk at det er en prototype du laver, så det er meningen at du kan få testet dit koncept inden du lægger alt for mange timer i det. Så er man ikke så trist når man er blevet overbevist om at man skal smide det hele væk som du formentlig er nu :)

Jo mere benarbejde du gør før du går i gang med kodningen, jo større chance er der for at det endelige resultat bliver godt.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:43

En hurtig kommentar til indlægget. Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lave et design, det er mere det med at lave et design som folk finder interessant. Alt hvad jeg ser kan jeg som regel lave i photoshop uanset om det er knapper, baggrunde og ikoner. Det er jo bare spørgsmålet om hvordan det skal se ud jeg skal vide, før jeg går i gang med at designe det.

Hvis man giver mig en idé til hvordan ens layout skal se ud, så kan jeg som regel lave det.

Jeg ved bare ikke hvordan et godt design skal se ud til en hjemmeside der laver elementer til hjemmesider.

Jeg går i inspirationsboks og finder wireframes osv inden jeg næste gang publicerer noget.

Tak for alle indlæg!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Jens Andersen:

Jeg havde slet ikke forventet så mange kommentarer og jeg er kun glad for at de fleste har været venlige i tonen, trods min grimme hjemmeside.

Jens, jeg ka' ik' dy mig:

Grim hjemmeside = grimme kommentarer!

Cool hjemmeside = cool kommentarer!

Drømme-hjemmeside = drømme-kommentarer!!!!

Bare se at komme videre! Det skal nok blive bedre... :-)

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 18:45

Hej Jens

Nåh, så du underviser :-D Ledelsen skal jo i det minste vide hvad alt det handler om. Hvis ledelsen har ikke den fjerneste forstan på det, bliver undervisning derefter.
Jeg er i hvert fald glad at høre, at DU klar over at det er mangler ved uddannelsen.

Hvis du læser bekendtgørelsen om grundfrøbet, vil du se at der står ren faktisk, at elever skal kunne designe. Det vægtes bare ikke på samme måde som PHP, som elever blot skal have kendskab til ... Se min pointe, eller nærlæs begnedgørelsen.

Jeg håber denne tråd har lært dig noget. Men den viste mig, hvor meget ret havde jeg.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Grim hjemmeside = grimme kommentarer!

Cool hjemmeside = cool kommentarer!

Drømme-hjemmeside = drømme-kommentarer!!!!

Bare se at komme videre! Det skal nok blive bedre... :-)

Det er så ikke helt rigtigt.

Jeg har selv haft en personlig hjemmeside, hvor jeg fik ros af en designer, der har arbejdet med en af de mest kendte designere i verden. Ham blev jeg skamrost af. Og også flere andre. Til gengæld var der så nogen datamatikere, der aldrig ville kunne lave noget visuelt acceptabelt om de så fik en pistol for panden, der hylede op over at jeg brød med reglerne (et af usability guruen Jakob Nielsen første bud). Der var endda en datamatiker, der havde skrevet side op og ned om den regel på sin hjemmeside - og lavet en side med links til "Super sites". Der var min! :-D Selv Adobe bruger den teknik i en af sine apps nu. Sådan er der så meget. 

Når det så er sagt, er det de færreste der både kan programmere og designe. Især på en gang. 

Til trådopretter,
Nu har jeg jo set nogle af dine hårde kritikere skamrose en WordPress installation med et standard tema installeret, hvor denne blev udråbt som den flotteste de har set herinde. 

Jeg kan så se at du har 100% valid WC3 kode. Det er mere end hvad de fleste 20 årige med 50 års erfaring i WordPress installationer kan magte herinde. Du ser ud til at have lært HTML fra bunden. I hvert fald har du selv redigeret i koden i dens helhed. Den oplevelse får en, der kun har rørt WordPress aldrig. Det giver dig en større forståelse og en bedre chance for at fikse problemer når de opstår.

Næste skridt kunne så være at udvælge CMS og en god skabelon du selv kan redigere i. WordPress og Umbraco er gode CMS systemer. Det vil i hvert fald være i kundens interesse at du vælger at levere et CMS i et Open Source system. Det stiller kunden bedre bagefter, hvis eksempelvis du ikke længere kan/vil servicere dem eller at de pludselig får behov som du ikke kan hjælpe med. Jeg vil også mene det stiller dig langt bedre at du vælger at levere standard CMS-løsninger. Du har dog et forspring over for en del andre - i min bog, fordi du forstår lidt af hvad der rent faktisk sker. 

Når det så er sagt, så er det at sælge hjemmesider ikke bare et spørgsmål om at kunne lave hjemmesider - nødvendigvis. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 8 ud af 10 (97 indlæg)