Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Send ALDRIG din idé til folk der ikke vil skrive under på en NDA

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 7 person

Inspireret af forskellige debatter her og synspunkter omkring det at fremsende sine idéer til mennesker som ikke vil skrive under på en NDA, så er her et af de talrig eksempler på hvorfor man ALTID skal sikre sig og skide på hvad de andre siger:

http://epn.dk/samfund/article2605505.ece

Ved godt at nogle selvbestaltede guruer til tider skriver man bare skal komme frem med idéerne og nogle af disse har gjort det godt, men det gør dem ikke til "Konger af det Immaterielle Rige", hvilket de sjældent i øvrigt ved noget om, og det irriterer mig faktisk gang på gang at man ser nogle af disse rollemodeller støtte op om at man bare skal sende sine ting afsted.

Senest var der en debat, der blev lukket, hvor det også blev nævnt at man skulle give en anonym med 100.000 i overskud om måneden en chance, og sende sine idéer i hovedtræk, hvorefter denne ville tage kontakt.

Man er så himmeltråbende tåbelig hvis man sender gode idéer til folk man ikke kender, at man næsten fortjener at blive snydt (metaforisk set) men det forbavser mig gang på gang på gang, at se man lader hånt om sin immaterielle ret og lader folk få tingene gratis.

De store, også danske, som sidder på milliarderne i dag og som er drivkraften i det danske samfund, de bruger millioner, nogle af dem om året, på patenter og rettigheder, og det er der fremtiden altid har ligget og altid vil ligge for et videnssamfund.

Og så er der også den vinkel, at bare fordi nogen sidder på pengene, så skal man ikke vende vrangen udaf og sælge sin integritet. Hvis ikke en investor vil "lege" på lige vilkår, så vil han ikke det bedste for jeres fælees fremtid, og så smid ham ud. Vær derimod tålmodig, for er din opfindelse eller din idé unik og ikke set før, så er chancen for at den skulle blive nuppet de næste 6mdr eller 1 år relativt lille.

MEN sender du derimod dine tanker i favnen på en anonm, så har du ikke en jordisk chance for at bevise nogetsomhelst hvis denne videreudvikler på tingene og sætter i produktion i udlandet, for husk du søgte jo en investor, så hvordan skal du nogensinde kunne skaffe penge til at føre en retssag i f.eks. Kina, Korea eller Vietnam?

Og så lige en anden vinkel amnge også glemmer. Selvom man stoler på en person, hvad nu hvis vedkommende fortæller ideen videre? og en helt 3. arbejder videre på sådan en idé eller det kommer ud til 4., 5., eller 6. led?

Så en NDA eller anden form for fortrolighedserklæring, bør være i dine overvejelser når du har en unik idé

Hvis du blot søger kapital til varelager til din webshop eller andre ting som alle andre har gjort, så kan fortrolighedserklæringen være ligemeget, med mindre du har en kendt shop/virksomhed som er kommet økonomiske vanskeligheder, også her er det godt med fortroligheden, da rygterne ellers kan gå hurtigt.

Men husk - hvis ikke rådgiveren vil give sig til kende og oplysningerne kan valideres inden du fremsender noget, så skrot vedkommende lodret i skraldespanden.

Køb ren argan olie her

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:31

linket virker ikke

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:32

Naturligvis sender man ikke sin ide og forretningspan til en anonym, og slet ikke hvis værneting ikke er aftalt.

Hvis ideen har potentiale, så er den mere værd end en anonyms potentielle indskud.

I øvrigt, uden jeg henviser til relevante tråd, så er der mange, der holder af at oprette profiler, hvor de fremhæver sig selv som kapitalstærke uden at være det - det giver dem blot lidt selvtillid at lave indlæg, hvor de fremstår som kapitalstærke.

En potentiel investor må kunne udlevere sine oplysninger i en email, hvorpå det kan tjekkes på respektive hjemmesider i Danmark.

Hilsen, Robert

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Entrepreneur - Jan:
Men husk - hvis ikke rådgiveren vil give sig til kende og oplysningerne kan valideres inden du fremsender noget, så skrot vedkommende lodret i skraldespanden.

Er du ikke selv anonym herinde ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:50

Kan kun være enig med dig.

Men der er også nogle som kommer med nogle projekter som findes i forvejen. Eller hvad gør man når det man modtager det har man i en eller anden form selv når man har skrevet under på en NDA.

Fik en engang som ville lave en findsmiley bare indenfor en anden branche det var der allerede og jeg havde en ide indenfor samme branche men han skrev ikke noget om hvilken branche det var inden jeg fik hans ide.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:00

Lykkebjerg:
Fik en engang som ville lave en findsmiley bare indenfor en anden branche det var der allerede og jeg havde en ide indenfor samme branche men han skrev ikke noget om hvilken branche det var inden jeg fik hans ide

Det kunne vel være undgået ved en indledende samtale inden man overhovedet kom frem til NDA.

Jeg er stærk tilhænger af NDA, og underskriver mange af den slags i løbet af et år.

Ved den indledende samtale med klienten får man altid en eller anden "fært" af hvad det drejer sig om overordnet. Derfor er det også muligt at "stikke snuden ind igen" såfremt man kan se en konflikt med egne interesser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01

Lykkebjerg:
en der er også nogle som kommer med nogle projekter som findes i forvejen. Eller hvad gør man når det man modtager det har man i en eller anden form selv når man har skrevet under på en NDA.

Enhver NDA indeholder selvsagt en pasus om, at fortrolighedserklæringen ikke dækker oplysninger som i forvejen er kendte. En NDA er på ingen måde en eneret - man kan ikke skrive om en ide og med NDA få den beskyttet, hvis det er en ide som den man underskriver med allerede har kendskab til eller bruger. Det er derfor vigtigt at man taler sig så langt frem, at man har en vis susning om hvad det hele drejer sig om før man underskriver NDA. Vil man forhindre modtageren i at lave præcis det samme man har ide om, skal man vide ganske meget inden man kan konkretisere det i aftalen.

Normalt er NDA i forbindelse med rene ideer noget der kræver megen indsigt - det er langt lettere hvis det er salg af en eksisterende virksomhed eller lignende, hvor regnskabsoplysninger - salgstal o.l. skal beskyttes i en eller anden form.

Ideer er det absolut vanskeligste at beskytte. Man kan beskrive - at det ex er en app - som bruges til xx og kører via xxx og den anden kan så bekræfte at han ikke har tanke om noget lignende - og i NDA forpligte sig til ikke at gå igang med noget lignende - men kan skal beskrive ret tæt for at undgå konflikt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Har man opfundet kuren til kræft eller Aids, så er en NDA etc. fint.

Men langt de fleste ideer, og tro mig, jeg ser mange! Er banale og hele værdien ligger i den person der kan udføre og finansiere den.

At forlange NDA underskrivelse, rode med patenter og den slags er for de få og i mine øjne er der langt større chance for at projekt ikke bliver til noget, hvis man er bange for at dele den med andre.

Så jeg er nok en af dem du skyder på, men du skyder forbi...

De bedste hilsner

Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:30

Nja, de fleste ideer er nok ikke specielt revolutionerende. I al fald dem, som jeg har set ift. Thailand.

Hvis de ikke er det, så er det ligegyldigt med en masse underskrifter...

Og som jeg ofte svarer folk, som vil putte penge i Thailand, så er ideen vanskeligere end pengene. Pengene er intet problem, hvis ideen vitterlig er revolutionerende.

Skulle vi selv ligge ind med ideen til det helt store, så vil vi sgu da ikke sælge den.

Altså kom med den rette ide, så er pengene intet problem.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Entrepreneur - Jan:

Er du ikke selv anonym herinde ?

Læs teksten Jimi, du tager tingene ud af kontekst. Og som jeg tidligere har skrevet, så er jeg ikke anonym overfor dem jeg laver forretning med. Og jeg er heller ikke anonym i de tilfælde hvor man virkelig skal have fat i mig, da alle mine oplysninger i Amino backend er korrekte.

Og den dag jeg vil finansiere projekter, som forhåbentligt kommer, så bliver det ikke under denne profil, men en Plus profil der er tilrettet formålet.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)