Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til at lave hjemmesider i

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

jeg ville klart vælge wordpress som cms det er min egen side lavet i og det er super let at opdatere iBig Smile

Hvilket andre systemer, har du prøvet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Jens Andersen:
Ellers er der også en masse tutorials på Lynda.com

Kan også klart anbefalde Lynda. Super sted at lære nye ting effektivt, hurtigt og i dybden.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:23

Lundsby:

Mikael christiansen:

jeg ville klart vælge wordpress som cms det er min egen side lavet i og det er super let at opdatere iBig Smile

Hvilket andre systemer, har du prøvet ?

Drupal , joomla modx , et par firma har lavet et  cms til mig fra bunden af  har jeg prøvet hver gang  er jeg ikke helt tilfreds med resultatet , jeg er altid vendt tilbage til wordpress 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:23

Jeg vil helt klart bruge drupal. Men jeg har også brugt det i 3 år. efter jeg prøvede joomla. WP har jeg ikke prøvet så jeg vil ikke sige noget godt eller dårligt.

Drupal bruges på mange af berlingske sider, TV2 Sport, Snart også TV2, iform.dk, mange andre dk aviser, biblioteker.

Men prøv og installer dem og se hvad du arbejder bedst med. Det er jo open source så der er ikke nogle omkostninger.

men hvis du vælger drupal så gik evt. ind på drupaldanmark.dk og se nogle af site som kører drupal her http://drupaldanmark.dk/showcase

det er som med region at spørge hvilke system man skal vælge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 21:43

Hvis du har lyst til at teste wordpress i praksis kan du afprøve det med en gratis blog.

Jeg har netop samlet en række youtube tutorials der viser dig hvordan det virker.

se: Gratis hjemmeside med wordpress

Husk at der er flere funktioner hvis wordpress installeres på egen server.

Siden med videoerne er lavet i wordpress. Det kan måske give dig en idé om mulighederne.

mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Hej Lars.

Jeg har netop se videoen med gratis hjemmeside med wordpress. Jeg ved absolut intet om hjemmesider, så mit spørgsmål er:

hvis jeg opretter min egen Wordpress hjemmeside, kan jeg så bruge den som Webshop med betalingsmuligheder på sigt? Overvejer at starte en internetshop op med genbrugstøj.

Hilsen Susanne

Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Fra  RTG Data Skrevet kl. 13:58

Hej

Jeg vil anbefale Incomedia WebSite X5 Evolution 9

jeg har selv lige lavet siden www.usbsalg.dk

jeg synes det er et super program der kan mange forskellige ting

Mvh Rene G.

rtgdata.dk - usbsalg.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 14:21

vestkysten:
hvis jeg opretter min egen Wordpress hjemmeside, kan jeg så bruge den som Webshop med betalingsmuligheder på sigt? Overvejer at starte en internetshop op med genbrugstøj.

Jeg har ingen erfaring med at bruge wordpress som webshop.

Mig bekendt er det muligt, men det er ikke den bedste løsning, da wordpress som udgangspunkt er et system beregnet til blogs, men kan udvises til webshop med plugins.

Jeg vil anbefale at lave en webshop i et CMS system der fra starten er udviklet til at styre en webshop.

Prøv evt. at bestille en demoshop hos dandomain: http://www.dandomain.dk/produkter/webshop.html

Så kan du se hvordan sådan noget virker.

Undersøg derefter markedet for alternativer og vælg det system der passer dig bedst.

Dandomain er ikke det billigste, men det er meget driftsikker og du får en god support. Så når jeg siger at du skal undersøge alternativer er det ikke fordi jeg siger du skal vælge dandomain fra, jeg anbefaler blot at du tager udgangspunkt i dine behov.

Husk!

Hvis du vil starte webshop, så skal forarbejdet gøres lige så grundig som hvis du vil starte en fysisk butik.

mvh

Lars Kristensen

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 14:31

Notepad++ har alt hvad du har brug for. Syntax highlighting på mange forskellige sprog. Hvis du vil lære at programmere ordentligt skal du holde dig væk fra WYSIWYG editors. De kan ikke levere ligeså god kode som den du selv kan skrive, og du får mulighed for at tænke meget mere kreativt og produktivt hvis du selv ved hvordan det fungere. Der er selvfølgelig en hårdere læringskurve, men det er fordi der er mere at lære, og du får mere ud af det.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Lunderskov
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:11

Hvis du vil lære at programmere, vil jeg fraråde dig at starte med at kigge på CMS systemer såsom wordpress/drupal, efter min mening er det noget man sætter sig ind i, når man har lært det basale inden for programmering.

Du har 2 muligheder mht. til editors, du kan vælge en IDE eller en lightweight editor.

IDE: Et stort og (for det meste) tungt program, som har mange hjælpemidler og debugmuligheder.

lightweight editor: En minimalistisk teksteditor som ikke har så meget hjælp, men tit og ofte kræver de ikke meget og er gratis.

Hvis du bruger endten Windows eller Linux, vil jeg anbefale endten Netbeans IDE, som er gratis, og kan bruges til mange programmeringssprog, har endda mulighed for at køre java applikationer.

Eller lightweight editor GVIM som også er gratis, og har mange muligheder for at arbejde igennem terminalen inde i programmet.

Alternativ lightweight editor, som jeg ikke selv har fået snust meget til endnu, er Sublime Text 2, den er stadig i beta version men meget lovende indtil videre. :-) 

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)