Jo lige præcis. Jeg og mange andre har kørt talrige tests af title attribut på tekstlinks uden nogensinde at kunne få destinationssiden til at ranke på et konstrueret ord. Også i dette tilfælde dukker det konstruerede ord ikke engang op via den URL, hvor det er indsat. Og netop denne test har jo det konstruerede ord indsat et hav af steder her på Amino - men "gudruntossegodelskermad" kan ikke findes via Google (og heller ikke via Bing). |
Hmmmmm
Se det er jo yderst interessant.
Jeg undre mig nu ikke over at titlen ikke er at finde i google, men nærmere, at man ikke kan få et website til at ranke på et konstrueret ord.
Men mon ikke der er langt mere i det end som så.
Lad os se bort fra alt andet end selve linket (ik noget med pr osv)
Hvis vi nu forestiller os, der står klik her, læs mere, gå til siden, besøg websitet eller andre yderst intetsigende termer mht destinationen af linket, mon ikke googles algoritme i det tilfælde vælger at gøre brug af titlen på linket, frem for selve link teksten.
Jeg har den formodning, at et link har en vis værdi og et link med en relevant titel har mere værdi, men kun hvis titlen er relevant for siden, hvis teksten er relevant, ja så er titlen vel ligegyldig, her tror jeg ikke man opnår noget ekstra.
Vi kan da lege lidt med det.
http://www.italienkoerselv.dk
og
http://www.koerselvskiferie.dk/
Dem laver jeg nu 10 backlinks til på hver.(fra samme ti sites)
Italien kør selv får klik her tekst og "kør selv italien" i titel
Skiferie kør selv får klik her tekst, men ingen titel på links.
Så må vi se