Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bag om Google og søgemaskineoptimering ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino.

Jeg skal til eksamen i Informationsteknologi(IT) i næste uge. Jeg har valgt at jeg skal fortælle om hvordan man kommer højt op på google

Jeg har derfor brug for at vide, hvorfor man kommer højere op ved at skrive sine nøgleord i titlen og i sine <h1> tags, have mange backlinks osv. 
Hvordan virker det ?  Hvorfor er det at google reagere på, at man gør alle de her ting, ved sin hjemmeside?

Skriv endelig hvis i har nogle gode links om emnet:)

MVH Martin :) 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har èn uge til at lære noget, som vi andre bruger årevis på, så har du lidt travlt :)

Kort sagt er Google som et stort bibliotek, med en masse viden, et stort indeks.

Hvis du nu skal lede efter en bog på et bibliotek, så er det rart med en titel på bogen, og det er rart at der står i kapitlerne hvad de handler om.

Det  med backlinks handler om hvor populær du er på nettet, en slags anmeldelse af bøger. Hvis du så har nogle gode relevante backlinks, så svarer det til at en anerkendt anmelder har anmeldt din bog. Og du får en masse omtale, og bliver synlig.

Et eksempel :

Hvis du nu synes det lød godt det jeg skrev her, så kunne du linke sådan her : søgemaskineoptimering . her fik jeg et godt råd

.. og Google vil opfatte det som at du anbefaler min side, og den vil derfor få lidt mere styrke.

Held og lykke ;)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jimi har forklaret det meget godt :)

Man kan også bruge eksemplet med en bog. Google er en stor bog, som har en.... masse sider :)

TITLER på hjemmesider, er kapitler i bogen. Alle kapitler skal have unikt title-tag, for at beskrive hvad kapitlet handler om. Hvis du har dit keyword i din title, så er du selvfølgelig godt på vej. Man kan selvfølgelig smide keyword på, og man kan vælge at optimere titlen. Det er vigtigt, at du IKKE optimerer til Google, men til brugeren! Det samme kan vi sige om en bog. Kapitlerne skal fange læserens interesse, og få læseren til at læse videre.

BACKLINKS er ligesom stemmer til en valgkamp. Stemmerne tæller dog forskelligt. Lad mig give et eksempel.

Dronningens stemmer tæller 10 gange mere end en normal borgeres stemme.
Direktøres stemmer tæller 7 gange mere end en normal borgeres stemme.

Det er dog forskellige når man taler om backlinks, hvad er link tæller i forhold til et andet. Det kommer an på hvor relevant linket er, og hvilke side linket kommer fra. Der er en rimelig lang liste med ting der spiller ind over her. Men tag det som "stemmer" til en slags valgkamp.

Håber du kunne bruge noget af det.

Held og lykke :)

.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 18:13

Som andre har nævnt, så har du travlt hvis du skal lære en masse om Google til i næste uge.

Denne video giver en rigtig god forklaring af, hvordan Google fungerer (handler primært om, hvordan Google fortolker nettet via links) - den går også tilbage i tiden og ser på historien bag Google og hvordan de tidligeresøgemaskiner fungerede:

Da Google ændrede alting 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:40

I de blinde's rige er den enøjet konge.

Så hvad du kan lære på en uges tid, er langt mere end en alm sensor vil vide. 

Det skal jo ikke testes af på Google IRL.

Held og lykke!

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:15
Martintb:

Hej Amino.

Jeg skal til eksamen i Informationsteknologi(IT) i næste uge. Jeg har valgt at jeg skal fortælle om hvordan man kommer højt op på google. 

Jeg har derfor brug for at vide, hvorfor man kommer højere op ved at skrive sine nøgleord i titlen og i sine <h1> tags, have mange backlinks osv.

Hvorfor ikke vælge noget du rent faktisk er blevet undervist i og som du har lært noget om?

Vh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:16

Download disse 2 optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

og af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ de er begge gratis i light udgaven og mere end nok viden til en eksamen disse 2 bøger indholder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror nærmest det er lige meget hvor meget viden man banker ind i ham, en uges tid er simpelthen ikke nok.. Godt nok kan han lære meget udenad, men hvis der bliver stillet spørgsmål som er lidt mere tekniske vil der opstå problemer, idet der er faktisk ret så meget at forstå..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:27

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Jeg tror nærmest det er lige meget hvor meget viden man banker ind i ham, en uges tid er simpelthen ikke nok.. Godt nok kan han lære meget udenad, men hvis der bliver stillet spørgsmål som er lidt mere tekniske vil der opstå problemer, idet der er faktisk ret så meget at forstå..

Hvis han kan opnå denne viden på en uge, så er han ansat her på stedet, jeg er ikke helt med efter 3 år :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:43

Martintb:

Hej Amino.

Jeg skal til eksamen i Informationsteknologi(IT) i næste uge. Jeg har valgt at jeg skal fortælle om hvordan man kommer højt op på google. 

Hvordan virker det ?  Hvorfor er det at google reagere på, at man gør alle de her ting, ved sin hjemmeside?

Skriv endelig hvis i har nogle gode links om emnet:)

Du kan intet nå på en uge, hvis du ikke har en del baggrundsviden, men som Mikael skriver er Rosenstand og mikkel de mib bøger rigtige gode i de gratis vertioner.

Når du køber de rigtige vertioner fra disse 2 herre, så begynder problemerne.

Der går de begge 2 helt bag om deres korte beskrivelser i den gratis vertion, og så begynder dit arbejde

Held og lykke med din eksamen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)