Jeg har 2 webshops bygget op omkring Wannafinds hosted shop. Den ene shop ligger super godt på Google i mange kategorier men kan selvfølgelig altid ligge bedre. Den anden shop halter noget efter men blev også total renoveret (efter overtagelse fra tidligere ejer) 1/6-11. Jeg har en SEO rapport liggende på shop nr. 1 - udarbejdet af 3C for 1 år siden, men jeg har simpelthen ikke tid og forstand på at gøre noget ved tingene. Jeg har én til at hjælpe mig med Adwords, og han mener jeg kan komme til at ligge endnu bedre og dermed få langt flere salg. Skal dog sige at jeg lige nu får 32% af mine besøg fra Google organisk og har en konverting på 5%, så jeg vil mægtig gerne have flere besøg fra Google organisk :) Hvordan kommer jeg videre med dette SEO? Nogen som kan hjælpe, eller er det totalt umuligt, når jeg har en "standard" shop, som jeg ikke kan ændre ret meget i. Hvad ligger prislejet på for sådan noget, og kan rapporte bruges, når den er så gammel, eller?? Skal måske lige tilføje, at jeg lever af mine shops, men jeg har ikke umiddelbart råd til KÆMPE investeringer. På forhånd tak |
Hej Lady 1
Du kan starte her: SEO-LEX. Der kommer du ganske langt i forståelse og værktøjer til at gøre noget selv.
Rapporten kan sagtens bruges, hvis de fejl og mangler, der er påpeget i den, stadig er på din shop. Det ved du faktisk bedst selv ud fra devisen: Hvor meget har du ændret, siden den blev lavet?
Søgemaskineoptimering kan koste alt fra få tusinde kroner til både 5 og 6 cifrede beløb. Det afhænger helt af opgaven, konkurrencen og geografien. Få dig et par tilbud baseret på en beskrivelse af din situation, marked, konkurrence og platform, som du leverer til de SEO firmaer, du vil have tilbud fra.