Godmorgen de kære Aminoer! Jeg er kommet i den "uheldige" situation" at jeg havde en samarbejdspartner. Vi kunne ikke blive enige om ledelsen, og af den grund har han brudt flere essentielle punkter i kontrakt, med løn mm. I alt skylder han mig et sted mellem 10 og 20.000 kroner. Jeg har så været så "heldig" at jeg har opdaget at hans hjemmeside er ca. 80 % plagiat, af andre store virksomheder - med dokumentation. Nu tænker jeg så, hvordan spænder jeg skruen bedst muligt? For så vidt jeg ved, så er der nogle ret skræppe copyright regler her i Danmark. Så ved ikke om jeg skal kontakte de virksomheder der er blevet kopieret tekst fra. (Altså vi snakker virkelig meget plagiat.) Eller hvordan jeg bedst muligt får de penge ud af ham som han skylder, uden at jeg skal til at betale en advokat 10.000 for at føre en retssag. Håber der sidder et par kloge jurahoveder derude og kan hjælpe! Mvh Thomas |
Hvordan du bedst får dine penge ind, det melder jeg lige pas på... Muligvis ville en af de der små retsager, hvor det hele foregår elektronisk være smart?
Men det vil være sindsyg dumt, at involvere andre firmaer i jeres mellemværende. Det vil på ingen måde gøre sagen lettere, og du risikerer bare, at din tidligere samarbejdspartner begynder at lede efter fejl hos dig, indtil han kan ramme dig på et punkt.
Lad disse bananrepublik tricks blive i bananrepublikkerne, og få løst sagen på en ordentlig måde...