Lad den plagierede virksomhed selv tage sig af dette, hvis de falder over hans hjemmeside. Hvis de i modsat fald ikke bliver bekendt med hjemmesiden kan det tænkes at det er fordi at den ikke yder så megen skade på deres virksomhed.
At plagiere en hjemmeside er ikke altid ensbetydende med at du bliver ligeså succesrig som de andre.
Koncentrer dig om at udvikle din egen forretning, heller end at skade en andens. Det får du størst glæde af i længden.
Har du et krav mod din tidligere partner så kør det ad de legitime veje. Kommer du galt afsted med den anden sag, og plagiatet viser sig ikke at holde 100% vand, kan det ende ud med at du bliver den store taber, med erstatningssag etc.
Hvordan vil I, som virksomhedsejer have det, hvis en knokurrende virksomhed stjal jeres tekst? Copyright reglerne, gør at det er en ren "vindersag" for den virksomhed krænkelsen er sket i mod. Hvor man kan hæve erstatningskrav mm. Som jeg tidligere kort har refereret til.
Det kan jeg såmænd hurtigt svare dig på da adskillige af mine designs, og mine tekster er blevet kopieret.
Jeg sender en regning, eller lader en advokat om det...
Men nu er det jo ikke dine tekster der er blevet stjålet, så hvorfor spilde din tid på det, hvis det ikke er for at køre mere rundt i den negative spiral der omhandler at skade din tidligere partner så meget som muligt.
Hvordan havde du tænkt dig at det skulle gavne andet end din skadefro? Det får du jo ikke nogle penge ud af.
Gør dig selv en tjeneste og fokuser på de positive ting, fremfor hvordan du kan skade andre... Folk der tager røven på andre bliver indhentet af karma en eller anden dag.
Jeg vil netop ikke sige "Hey.. nu skal I høre, de her oplysninger, så skylder I mig en tjeneste!"
Vil nærmere ringe og høre om deres virksomheder havde noget i mod plagiat af tekst, og så lige så stille spørge.. Jamen nu I laver hjemmesider, eller... skal vi finde ud af et samarbejde sammen.
Jeg ønsker på ingen måde at være en krejler eller en bananrepublik som nogle skriver.
Blot retfærdighed og en potentiel samarbejdspartner/kunde - og en god indgangsvinkel til kunden.
Til alt det med bananrepublik osv.. Nu vil jeg ikke til at bitchfighte (er jo "ny" på dette fora) men at I gider bruge til på at skrive "Få et f****** liv". Hvem mangler et liv her?
Denne tråd er oprettet, for at føle stemningen omkring dette. Hvordan vil I, som virksomhedsejer have det, hvis en knokurrende virksomhed stjal jeres tekst? Copyright reglerne, gør at det er en ren "vindersag" for den virksomhed krænkelsen er sket i mod. Hvor man kan hæve erstatningskrav mm. Som jeg tidligere kort har refereret til.
Modsiger du ik dig selv i dette citat? Du får stemningen, men fordi den går imod dig, så er du utilfreds...
Og kender du overhovedet til omkostningerne mm ved at vinde en copyright sag? Det er altså ik ligefrem noget, som man tjener meget på, hvis modparten gør det mindste modstand...
Dine indlæg og holdninger udstråler tydeligt, at du åbenbart ik selv TØR tage kampen med din tidligere partner, men i stedet vil have andre til at straffe ham, og at disse andre desuden skal betale dig en pose penge for noget viden. Det er bare dårlig stil! Hvorfor skal du have penge eller en hjemmeside for, at oplyse noget omkring copyright brud? Hvis man har sådan viden, fortæller man det så ik til firmaet, og er taknemmelig, hvis de giver en gave eller kompensation efterfølgende?
Jeg forstår din frustration over følelsen af at være blevet "tørret bagi", og det lyder mere til at du har haft brug for at komme ud med din frustration og dine tanker.
Men tag det fra en der har prøvet det er par gange.. og det er sikkert ikke den sidste.
Laver man business, så kan det næsten ikke undgåes at man bliver snydt.
...Spørgsmålet er hvad du lærer af det og tager med dig både personligt og professionelt.
Jeg har givet mine 5 øre, baseret på min erfaring.
Jeg håber du finder en positiv løsning på din situation. Held og lykke.