Hej alle, Jeg er er sprit ny med forenings økonomi, jeg har tidligere siddet og arbejdet med debitor bogholderi med virksomheder som kunder, og ellers har jeg arbejdet med inkasso med private debitorer som kunder. Så derfor ved jeg ikke ret meget om forenings økonomi, og den forening jeg er blevet valgt som kasserer for, er HELT nyopstartet. Vi startede ud som en frivillig forening, men har netop idag efter en lang og virkelig dårlig rådgivning fra skats side valgt at omregistrerer os, således vi nu er en erhvervsdrivende virksomhed. Men de spørgsmål jeg har siddet og brændt inde er overordnet blevet besvaret fra skat's side med ølgende udsagn: "Jaaaah altså det er jo en vurderingssag om i skal betale moms, eller ej!". Jeg har også bestilt et servicebesøg fra en konsulent fra skat, men ingen ved hvor lang ventetid der er på det. Så derfor henvender jeg mig til jer, og håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Jeg vil gerne hører nærmere omkring:
Ang. momsregistrering, vi har ikke noget overblik over om vi kommer til at have større indtægter end 50.000 kr. det første år, da vi ikke har noget specifikt overblik over markedet for en forening som vores. Vores planlagte indtægter vil komme til at bestå af følgende: -Salg af reklameplads på vores hjemmeside. Herudover har jeg et spørgsmål der går på at hvis vi feks. holder et bil træf, hvor der kommer feks kommer en DJ og spiller musik, ganske gratis er det noget vi som forening vil blive beskattet af, ellers kan det anses som en skattefri donation? Jeg håber virkelig at der sidder nogle kloge hoveder og kan hjælpe mig med de spørgsmål, for jeg aner ikke hvad søren jeg skal stille op, når jeg ingen klare svar kan få fra skat. Mvh. Anne |
Massere af spændende spørgsmål. Prøv at tjekke Anette Sands hjemmeside.
Alternativt så stil et spørgsmål ad gangen eller betal en revisor/regnskabskyndig til at du kan sidde og fyre spørgsmål af! :=)