Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengørings firma

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

rigtigt, der er ingen mindsteloen, men en overenskomst-maessig loen

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

elda..og hvad er forskellen?

MvH

Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:26

Hej.

For det første, held og lykke med projektet.

Her følger nogle betragtninger som lige falder mig ind når jeg læser tråden. (brug det hvis du kan)

Du fortæller at du ikke selv skal arbejde i firmaet. (manuelt rengørings arbejde går jeg ud fra) og at du ikke har erfaring fra branchen.

Men hvem skal kontrollere dine assistenter? Og har du lyst til at overlade dette ansvar til andre? Især i opstarts perioden!

400 kr i timen! Det er længe siden jeg har hørt om så høje priser i rengøringsbranchen.

Jeg kender ikke markedet i Odense, men her i Midtjylland ligger priserne typisk omkring 250 kr, for traditionel rengøring.

50 - 100 kunder, lyder jo umiddelbart overskueligt, men har du overvejet med hvilken frekvens rengøringen skal foregå? Private kunder ønsker normalt én ugentligt rengøring, og meget gerne på en fredag, udført inden de kommer hjem fra arbejde. altså mellem 07.00 og 15.00. Dvs. meget arbejde i en kort tidsperiode. Det vil give nogle udfordringer rent ledelsesmæsigt. 

Hmm. kan se mine betragtninger kom til at lyde en kende negative, det var ikke meningen.

Igen held og lykke.

P.s kan se at der er forskellige meninger vedr. mindsteløn. Så vidt jeg ved er der ingen mindsteløn i Dk, med mindre der er skrevet overenskomsk, eller man er medlem af en brancheforening der kræver det. (jeg vil dog anbefale at give en fornuftig løn, af moralske grunde, men også fordi, at jo bedre vilkår man giver sine ansatte jo bedre kvallitet kan man forvente/forlange.

P.p.s. vedrørende om hvordan virksomheder kan overleve med små timepriser, og at de måske ikke er helt fine i kanten. Selvfølgelig kan man lave god forretning med små priser, det kommer jo an på hvor mange "enheder" der sælges. Så på et tidspunkt Lars Larsen forhandle i lang tid om 10 øre i indkøbspris på et produkt. Det betyder først noget når man sælger millioner  af produktet årligt i mange år frem over. Overskudet pr. enhed behøver ikke være særlig stort, hvis der sælges mange.

Når det er sagt, så findes der utroligt mange små, mere eller mindre "sorte" rengøringsvirksomheder, som virkelig trækker priserne ned.

kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du gør bare som (Næsten) alle de andre rengørings virksomheder i Odense, hyrer kun folk du kan få igennem kommunen, i praktik (gratis) eller med løntilskud (Op til nogen og 60kr pr time) Sleep

Nå det var en halv joke og en halv "rant" over det er sådan markedet fungere i dag. Smile

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

Giv mig 1-2 gode årsager til at man skal blive medlem af en fagforening?Der er ingen lovgivning at man skal blive medlem af nogle fagforeninger.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Parterapeuten

Af samme årsag som man har en forsikring : in case shit happens.

Der har ikke været så meget brug for fagforeningerne i nogle årtier her i DK, da vi er et utroligt velfungerende land, med ordentlige arbejdsgivere ( for det meste ). Der er nu stadig mange der bliver snydt, specielt i min branche, blandt rengøringsfirmaer.

Jeg er selv arbejdsgiver og hører masser af de historier.

Du er selv fra Østeuropa ikke ? Det ikke ment som en fornærmelse eller noget, synes jeg bare at kunne huske. Nå, men om du er eller ej, så vil jeg anbefale landene dernede at få gang i deres fagforeninger i stedet for at behandle deres befolkning som underbetalte slaver som de kan eksportere til vesten.

Det skaber hele og trygge mennesker , med fagforeninger. Og det er hele og stærke mennesker som har gjort Danmark til et land så stærkt, som vi trods alt er. Og meget af det er på grund af fagforeninger.

Og det er sagt af en arbejdsgiver.

Til trådstarter: Jeg har skrevet et indlæg om hvordan man starter et rengøringsfirma. Læs gerne her :

starte et rengøringsfirma

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej Peter

Jeg ved det ikke hvilke en slags revisor er du men jeg har bedt dig om at henvise til en bestemt lovgivning ,hvor der står at man skal give mindste løn eller man skal være medlem af en bestemt slags fagforening, dvs ikke nogle hjemmesider der er lavet af private eller andet. Heller ikke wikipedia eller blogs tak:)

så måske skulle du lade være med at forvirre vores trådstarter .......

"Ethvert firma i rengøringsbranchen, der er seriøs og anstændig betaler vel mindstelønnen i DK"

Jeg synes ikke at vi skal beslutte for trådstarter hvad han skal give i løn til sine medarbejder. Det må være hans beslutning. Nu ved han at der er ingen mindste løn i dk, og man er ikke tvunget til at være medlem af fagforeninger......og det kan jeg fortælle 100% selv om jeg er ingen revisor (endnu)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47

Jeg forvirrer vel ikke trådstarter ved at komme med mine personlige holdninger.

Det har vel intet at gøre med min proffession.

Har trods alt mange kunder inden for branchen, og betaler man ikke mindstelønnen, så kan der

ske ting og sager.

Og min udtalelse med hensyn til seriøs og betale mindstelønnen står jeg ved, selvom jeg ved, at

du har bombet håndværkerbranchen med lave timepriser.

Men det går vel heller ikke i længden...når du nu vil være regnskabselev.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30

Hej Jimmi.

Jeg er på ingen måde fagforeningsnarkoman...men synes at din holdning som arbejdsgiver fortjener

ros.

5 gulvskrubbere herfraYes

MvH

Peter

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)