Jeg er selv 14 år og har været i erhvervs livet i mindre end 5 måneder. Jeg syntes at unge som har en ide skal komme ud med den og ikke sidde og gemme på den indtil en anden har taget den. Du skal ikke hører på alt det negative men i stedet tænke frem. Jeg siger dog ikke at det skal laves med venstre hånds arbejde. Du er nød til at tænke din ide igennem og efterfølgende tænke på hvad det ville koste. Jeg har haft gode og dårlige oplevelser med amino, men jeg ville dog sige at man bliver lidt skræmt væk herinde, da en del folk herinde ikke kan acceptere at begavede unge har lyst til at starte deres egen virksomhed. Du skal huske at tage imod kretik men lad vær med at midste modet fordi nogle ikke er begavede nok til at tænke at vi lever i år 2011 og fremtiden hænger på os, så hvorfor ikke komme ind i erhverslivet så tidligt som muligt. Jeg har selv været det hele igennem, står nu med et firma, har varer, har webshop, har et overskud på 50.000,- |
Frederik Børgesen:Jeg er selv 14 år og har været i erhvervs livet i mindre end 5 måneder.
Jeg syntes at unge som har en ide skal komme ud med den og ikke sidde og gemme på den indtil en anden har taget den. Du skal ikke hører på alt det negative men i stedet tænke frem. Jeg siger dog ikke at det skal laves med venstre hånds arbejde. Du er nød til at tænke din ide igennem og efterfølgende tænke på hvad det ville koste. Jeg har haft gode og dårlige oplevelser med amino, men jeg ville dog sige at man bliver lidt skræmt væk herinde, da en del folk herinde ikke kan acceptere at begavede unge har lyst til at starte deres egen virksomhed. Du skal huske at tage imod kretik men lad vær med at midste modet fordi nogle ikke er begavede nok til at tænke at vi lever i år 2011 og fremtiden hænger på os, så hvorfor ikke komme ind i erhverslivet så tidligt som muligt.
Jeg har selv været det hele igennem, står nu med et firma, har varer, har webshop, har et overskud på 50.000,-
Der er ingen der skræmmer nogen væk eller forsøger på det. Det understreger blot mine udtalelser, fordi en 14-årig sjældent kan indholdslæse på samme måde som en 18 eller 20 årig eller 50 årig...
Unge er mere ubegavede i dag end tidligere, det er statistik og kan der derfor ikke argumenteres imod, så ingen grund til at gå ned ad den boldgade.
Fremtiden hænger på jer for nogle, men der er heldigvis nogle af os "gamle" der godt ved hvordan tingene er skruet sammen, og selvom man har succes som 14-årig, så er det ikke sikker man har det som 20-årig og så står mange unge med røven i vandskorpen og uden uddannelse...så hvem var det så man skulle være afhængig af?
Og skal jeg vælge...så vil jeg til enhver tid hellere være afhængig af unge med en længerevarende uddannelse end unge der startede med virksomhed som 14 årig.
Og mange af den typer business 14 årige har i tankerne, er ikke på samme måde værdiskabende som industrielle virksomheder med udviklingsafdelinger er... det er fakta, og kan som sådan heller ikke diskutteres synderligt...