Ja, direktør i sin enmandsbiks er som general i en enmandshær. Det minder mig om dette indlæg jeg skrev for nogen tid siden. Om det med at puste sig op til "vi" når det er soleklart at man kun er sig selv. :) Kim |
Titel, hvad kalder du dig i dit firma ?
Man er direktør når man er ejer man kalder den titlen man bedst kan lide og der giver mest når folk skriver og det er and på hvem der skriver |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Man skal bare huske, at selvom det muligvis booster ens selvtillid med en fin titel, så har det en betydning for mulige kunder. Hvis jeg finder en meget lille virksomhed, og på visitkort eller kontaktside på hjemmesiden finder, at der står direktør eller CEO, så skriger jeg af grin. Og med stor sandsynlighed, så finder eg et alternativ, da jeg anser det for useriøst. Så jo, man kan kalde sig, hvad man vil. Men man skal lige tænke over, at det rent faktisk ikke er ligegyldigt, som nogen herinde påstår. Hvordan man fremstiller sig selv vil altid sende bestemte signaler. Det samme gælder i øvrigt, hvis man skriver det på Linkedin, cv ol. Hvis der står CEO, og jeg slår virksomheden op, og finder at det er en enmandsvirksomhed eller meget lille virksomhed. Ja, så fremstår personen i mine øjne, som en der puster sig selv op til et niveau, hvor han ikke hører til. Det er i øvrigt smukt at sige, titler ikke betyder noget. Jeg tror bare ikke på det. Men for at titlen skal have en ønsket effekt, så skal den afspejle de forventninger folk har. Ellers for det den modsatte effekt. |
Jeg kalder mig bare Tinamaria for nemheds skyld, da jeg har mange titler: direktør forfatter forlægger eksportør fotograf illustrator webdesigner komplementær terapeut kraniosakral terapeut ansigtszoneterapeut healer inkahealer reikihealer reikimester hestehvisker musiker komponist Feng Shui konsulent underviser foredragsholder filmproducer stutteriejer Tror vist det var det :o) |
En direktør er per definition den organisationsteoretiske betegnelse for den øverste daglige leder af en organisation. En organisation kan være alt lige fra enmandshæren til guderne må vide hvor grænsen går. Personlig holder jeg af den situationsbestemte anvendelse af titler. Nok lægges der i Danmark ikke den store vægt på titler, men man skal ikke ret langt syd fra grænsen, hvor både titlerne og uddannelsen har stor betydning forretningsmæssigt. /Henrik |
Den første var meget sjov :-D
Til oplægget: Jeg kender dog til en administrerende direktør for et Aktieselskab, der i starten kun havde få ansatte, men firmaet kører virkeligt godt mht indtjening. Han tog tit ud for at sælge til diverse forhandlere selv, og der havde han dårlig erfaring i at bruge sin smarteste bil og sit "Adm. Dir" visitkort, så der brugte han en billigere bil og neddroslede sin titel til "Manager". |
Sparetips på Sparefeber.dk