Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Titel, hvad kalder du dig i dit firma ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, direktør i sin enmandsbiks er som general i en enmandshær.

Det minder mig om dette indlæg jeg skrev for nogen tid siden. Om det med at puste sig op til "vi" når det er soleklart at man kun er sig selv.

:) Kim

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:20

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:28

Man er direktør når man er ejer man kalder den titlen man bedst kan lide og der giver mest når folk skriver og det er and på hvem der skriver 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:57

Man skal bare huske, at selvom det muligvis booster ens selvtillid med en fin titel, så har det en betydning for mulige kunder. 

Hvis jeg finder en meget lille virksomhed, og på visitkort eller kontaktside på hjemmesiden finder, at der står direktør eller CEO, så skriger jeg af grin. Og med stor sandsynlighed, så finder eg et alternativ, da jeg anser det for useriøst.

Så jo, man kan kalde sig, hvad man vil. Men man skal lige tænke over, at det rent faktisk ikke er ligegyldigt, som nogen herinde påstår. Hvordan man fremstiller sig selv vil altid sende bestemte signaler.

Det samme gælder i øvrigt, hvis man skriver det på Linkedin, cv ol. Hvis der står CEO, og jeg slår virksomheden op, og finder at det er en enmandsvirksomhed eller meget lille virksomhed. Ja, så fremstår personen i mine øjne, som en der puster sig selv op til et niveau, hvor han ikke hører til. 

Det er i øvrigt smukt at sige, titler ikke betyder noget. Jeg tror bare ikke på det. Men for at titlen skal have en ønsket effekt, så skal den afspejle de forventninger folk har. Ellers for det den modsatte effekt.

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:35

Jeg kalder mig bare Tinamaria for nemheds skyld, da jeg har mange titler:

direktør

forfatter

forlægger

eksportør

fotograf

illustrator

webdesigner

komplementær terapeut

kraniosakral terapeut

ansigtszoneterapeut

healer

inkahealer

reikihealer

reikimester

hestehvisker

musiker

komponist

Feng Shui konsulent

underviser

foredragsholder

filmproducer

stutteriejer

Tror vist det var det :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Kim Dolleris:

En direktør er per definition den organisationsteoretiske betegnelse for den øverste daglige leder af en organisation. En organisation kan være alt lige fra enmandshæren til guderne må vide hvor grænsen går.

Personlig holder jeg af den situationsbestemte anvendelse af titler. Nok lægges der i Danmark ikke den store vægt på titler, men man skal ikke ret langt syd fra grænsen, hvor både titlerne og uddannelsen har stor betydning forretningsmæssigt.

/Henrik

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:37

Kim Dolleris:

Det minder mig om dette indlæg jeg skrev for nogen tid siden. Om det med at puste sig op til "vi" når det er soleklart at man kun er sig selv.

Den første var meget sjov :-D

Nr 2 sætning lyder som en god diskussion jeg har set tidligere og tænkt lidt over engang imellem. Jeg er ikke 100% enig. Er faktisk lidt delt på det punkt (derfor "vi" *gas*). For det første er man ikke nødvendigvis alene selvom man har et enmandsbiks, og det er heller ikke sikkert man har planer om at blive ved at være alene - og der er også aspektet "fake it till you make it". Men jeg kigger lige i den anden tråd Smile 

Til oplægget:
For mig er indehaver/ejer eller noget mere fagspecifikt som websnedker/webprogrammør mest anvendeligt. 

Jeg kender dog til en administrerende direktør for et Aktieselskab, der i starten kun havde få ansatte, men firmaet kører virkeligt godt mht indtjening. Han tog tit ud for at sælge til diverse forhandlere selv, og der havde han dårlig erfaring i at bruge sin smarteste bil og sit "Adm. Dir" visitkort, så der brugte han en billigere bil og neddroslede sin titel til "Manager".  

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)