Skåret ind til benet handler det om troværdighed. Hvis du snakkede med en direktør, og fandt ud af at han kun var ham selv... hvor høj troværdighed vil du tillægge ham? At kalde sig freelancer eller selvstændig konsulent er reel snak.
Da jeg arbejdede i en bank i N.Y. , kan jeg huske alle gik højt op i titler, så vi havde alle nogle ret fede visitkort :) . Herhjemme går folk generelt heldigvis ikke op i den slags.
Hansen går den lange gang op til direktørens kontor. Han banker på glasdøren, og direktøren svarer: “Kom ind! – Nå, Hansen, og hvad kan jeg så gøre for Dem?” Direktøren indskyder “Hvis det er angående lønforhøjelse, så kan det ikke komme på tale i disse tider”. Hansen rømmer sig og siger: “Nej Hr. direktør, det er ikke angående lønnen, men nu har jeg været ansat på lageret i snart 28 år, og så tænkte jeg, om jeg så må kalde mig for lagerchef?” Direktøren rynker panden og siger: “Joh, det er da vel ikke noget i vejen med” Hansen takker mange gange, og idet han er på vej ud ad døren råber direktøren: “Åh, Hansen forresten! Sig til de andre, at det må de også godt kalde sig”.
Jeg kalder mig noget forskelligt, alt efter situatuíonen.
På mit visitkort står ceo - det bruges jo oftest til noget når man fx er på messe og skal snakke med en ny leverandør, så gør det ikke noget, at de kan se, at de snakke rmed en der kan træffe en beslutning..
Hvis jeg fx svarer på et indlæg på trustpilot, skirver jeg indehaver..
Men til daglig, hvis jeg fx svarer på en mail, står der ingen titel, bare med venlig hilsen, Nina Jørgensen.
Hvis jeg skal være seriøs bare et øjeblik, er jeg med Rolf her - hvis folk meget gerne vil være CEO'er i deres nystartede enkeltmandsfirmaer, skal de være mere end velkomne til det. Det er ikke værre, end at jeg kalder mig selv "Boss" og har en kasket med samme tekst.