Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Titel, hvad kalder du dig i dit firma ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skåret ind til benet handler det om troværdighed. Hvis du snakkede med en direktør, og fandt ud af at han kun var ham selv... hvor høj troværdighed vil du tillægge ham? At kalde sig freelancer eller selvstændig konsulent er reel snak.

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig - og hvis han selv synes, at han kan bære titlen - ja så skal vi ikke kalde på Jante, men bare nyde hans tro på at lykkes ...

;-)

Anne Kathrine

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:35

Da jeg arbejdede i en bank i N.Y. , kan jeg huske alle gik højt op i titler, så vi havde alle nogle ret fede visitkort :) . Herhjemme går folk generelt heldigvis ikke op i den slags.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:41

Kan det ikke være lige meget om folk kalder sig CEO eller Julemand?

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:43

Og så lige en vits om titler:

Hansen går den lange gang op til direktørens kontor. Han banker på glasdøren, og direktøren svarer: “Kom ind! – Nå, Hansen, og hvad kan jeg så gøre for Dem?” Direktøren indskyder “Hvis det er angående lønforhøjelse, så kan det ikke komme på tale i disse tider”. Hansen rømmer sig og siger: “Nej Hr. direktør, det er ikke angående lønnen, men nu har jeg været ansat på lageret i snart 28 år, og så tænkte jeg, om jeg så må kalde mig for lagerchef?” Direktøren rynker panden og siger: “Joh, det er da vel ikke noget i vejen med” Hansen takker mange gange, og idet han er på vej ud ad døren råber direktøren: “Åh, Hansen forresten! Sig til de andre, at det må de også godt kalde sig”.

/John

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:44

Nej det kan det ikke, med mindre at du ikke vil tages seriøs?

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 21:00

Hvis man får noget ud af at kalde sig noget bestemt, så det vel fint.

Normalt kalder jeg mig ikke noget. Hvis folk ikke bliver klogere af at jeg skriver en titel, så er der ingen grund til det.

Nu så jeg ikke programmet, men kunne det ikke også tænkes at en journalist har valgt at det skulle være hans title i dagens anledning?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:12

Jeg kalder mig noget forskelligt, alt efter situatuíonen.

På mit visitkort står ceo - det bruges jo oftest til noget når man fx er på messe og skal snakke med en ny leverandør, så gør det ikke noget, at de kan se, at de snakke rmed en der kan træffe en beslutning..

Hvis jeg fx svarer på et indlægtrustpilot, skirver jeg indehaver..

Men til daglig, hvis jeg fx svarer på en mail, står der ingen titel, bare med venlig hilsen, Nina Jørgensen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49

Titler betyder i mine øjne intet. Titler bruger man enten til at føre sig frem eller sætte andre folk i bås. :-)

Jeg kalder mig Stifter eller ejer, da der neutralt. Direktør lyder jo overdrevet, når man kun er én person i firmaet. 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:57

Like a baws.

Hvis jeg skal være seriøs bare et øjeblik, er jeg med Rolf her - hvis folk meget gerne vil være CEO'er i deres nystartede enkeltmandsfirmaer, skal de være mere end velkomne til det. Det er ikke værre, end at jeg kalder mig selv "Boss" og har en kasket med samme tekst. Cool

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)