Hej John,
Du har fuldstændig ret men man kan vel se det lidt som en forsikring? Det må jo være på samme incitament, at folk vælger at betale 800-1000 kr for en forsikring til deres nye computer. Altså vælger de at betale, for at undgå uforudsete udgifter.
Men jeg er også selv meget usikker og derfor jeg prøver at stikke en finger i jorden.

Grunden til, at nogle forbrugere køber forsikring, er vel, at de vil sikre sig i det tilfælde, hvor de og naboens teenagesøn ikke selv kan løse problemet med computeren. Altså i tilfælde af at de kommer til at hælde væske i tastaturet, eller de kommer til at tabe computeren på gulvet.
Hvor mange timers fjernsupport vil du i givet fald tilbyde til kr. 49,- om måneden?
Du må erfaringsmæssigt forvente, at en privat bruger vil benytte enhver lejlighed til at kræve support, hvis de betaler abonnement.
Men lad os tage udgangspunkt i en abonnementsbetaling på kr. 49,- om måneden. Det er den højeste pris, du nævner. Private betaler jo inkl. moms, så din betaling bliver kr. 39,20 ekskl. moms om måneden.
For at kunne hæve bare maksimale dagpengesats ( kr. 16.597,00 ) hos HK, skal du have 423 betalende abonnenter. Lad os sige, at disse 423 betalende abonnenter hver især skal have fjernsupport af dig i bare én time hver 3. måned. Det giver således 423 timers arbejde med fjernsupport i kvartalet. 423 timers arbejde på 3 måneder, svarer til 141 timer om måneden, eller rundt regnet 35 timer om ugen. Det er altså arbejdsbyrden - 35 timer kundevendt fjernsupport, hvilket giver dig en omsætning svarende til maksimum dagpenge. Hertil skal lægges omkostninger til internetforbindelse, strømforbrug, vedligeholdelse af din computer, telefonregning og ikke mindst administration.
I regnestykket ovenfor er der 2 timer tilbage om ugen, før din 37 timers arbejdsuge er fuldt booket. I de 2 timer skal du nå at foretage opsøgende salg og online markedsføringstiltag for at fastholde og udbygge din kundebase, foretage omfattende fakturering, rykke kunder, som ikke betaler m.m.
Alt i alt vurderer jeg, at forretningsgrundlaget er relativt spinkelt.
Og så tog jeg i udregningen udgangspunkt i den højeste månedlige abbonementsbetaling, du omtalte.
Prøv selv at ændre regnestykket til 39,- eller 29,- om måneden i abonnement, og se hvad det gør ved minimumskravet til antal kunder - og timeforbruget til servicering af dem. 
Dbh. John