Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Support abonnement

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Ideen er ikke ny - men jeg har endnu ikke set det udførte med success og overvejer, om det er ideen eller simpelthen bare dem, der har forsøgt sig der har slået fejl.

Der handler om, at tilbyde IT-support abonnementer. Det findes i stor stil på erhvervsmarkedet men i mindre udfang til private. 

Hvis du havde muligheden for at tegne et abonnement på fjernsupport for enten 29, 39 el. 49,00 kr / md. og herefter havde mulighed for, at ringe ind og få fjernsupport i tidsrummet kl.16-22 alle hverdag.

Der er ingen begræsninger på antal opkald og varighed.  

Tror I der er et markedet for det? Typisk er privatpersoner meget pris orienterede i forhold til IT-Support og derfor kunne psykologien i den lille pris pr. måned måske lokke mange med. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:43

Hej Denni,

Du skal huske, at dine konkurrenter er "naboens teenagesøn", som roder med computere for en 1½ liters cola og og en pizza.

I krisetider vil mange husholdninger skære ind til benet i økonomien og fjerne alle abonnementer, som ikke er absolut nødvendige.

Jeg tror personligt ikke på, at der er et marked for private abonnementer på pc-hjælp.

Men jeg kan naturligvis tage fejl. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:54

Hej John,

Du har fuldstændig ret men man kan vel se det lidt som en forsikring? Det må jo være på samme incitament, at folk vælger at betale 800-1000 kr for en forsikring til deres nye computer. Altså vælger de at betale, for at undgå uforudsete udgifter. 

Men jeg er også selv meget usikker og derfor jeg prøver at stikke en finger i jorden.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Denni Pultz Gottfredsen:

Hej John,

Du har fuldstændig ret men man kan vel se det lidt som en forsikring? Det må jo være på samme incitament, at folk vælger at betale 800-1000 kr for en forsikring til deres nye computer. Altså vælger de at betale, for at undgå uforudsete udgifter. 

Men jeg er også selv meget usikker og derfor jeg prøver at stikke en finger i jorden.  

Skype-Smile

Grunden til, at nogle forbrugere køber forsikring, er vel, at de vil sikre sig i det tilfælde, hvor de og naboens teenagesøn ikke selv kan løse problemet med computeren. Altså i tilfælde af at de kommer til at hælde væske i tastaturet, eller de kommer til at tabe computeren på gulvet.

Hvor mange timers fjernsupport vil du i givet fald tilbyde til kr. 49,- om måneden?

Du må erfaringsmæssigt forvente, at en privat bruger vil benytte enhver lejlighed til at kræve support, hvis de betaler abonnement.

Men lad os tage udgangspunkt i en abonnementsbetaling på kr. 49,- om måneden. Det er den højeste pris, du nævner. Private betaler jo inkl. moms, så din betaling bliver kr. 39,20 ekskl. moms om måneden.

For at kunne hæve bare maksimale dagpengesats ( kr. 16.597,00 ) hos HK, skal du have  423 betalende abonnenter. Lad os sige, at disse 423 betalende abonnenter hver især skal have fjernsupport af dig i bare én time hver 3. måned. Det giver således 423 timers arbejde med fjernsupport i kvartalet. 423 timers arbejde på 3 måneder, svarer til 141 timer om måneden, eller rundt regnet 35 timer om ugen. Det er altså arbejdsbyrden - 35 timer kundevendt fjernsupport, hvilket giver dig en omsætning svarende til maksimum dagpenge. Hertil skal lægges omkostninger til internetforbindelse, strømforbrug, vedligeholdelse af din computer, telefonregning og ikke mindst administration.

I regnestykket ovenfor er der 2 timer tilbage om ugen, før din 37 timers arbejdsuge er fuldt booket. I de 2 timer skal du nå at foretage opsøgende salg og online markedsføringstiltag for at fastholde og udbygge din kundebase, foretage omfattende fakturering, rykke kunder, som ikke betaler m.m.

Alt i alt vurderer jeg, at forretningsgrundlaget er relativt spinkelt.

Og så tog jeg i udregningen udgangspunkt i den højeste månedlige abbonementsbetaling, du omtalte.
Prøv selv at ændre regnestykket til 39,- eller 29,- om måneden i abonnement, og se hvad det gør ved minimumskravet til antal kunder - og timeforbruget til servicering af dem. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 23:16

Hej John,

Jeg tror dit ufattelig gennemførte indlæg, besvarer mit indlæg til fulde!

Tak for et klasse indlæg! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 23:52

Jeg tror på, at der er et markede for det. Problemet er at dem, der kunne være potentielle kunder nok er meget svære at få fat på. Jeg tror ikke at disse personer kan nås med annoncer på internettet eller en hjemmeside.

Prisen er nok også for lavt sat, samt det bliver svært at overtale folk til at betale penge for sådan et abonnement - Derfor tænker jeg at IT-support til private bør kombineres med et andet produkt. F.eks. et IT-magasin.

Alt i alt, tror jeg det er et meget svært marked.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 07:17

En bedre ordning er "klippekort" - fx 10 klip til 2000 kr. men det kræver lokale kunder da ideen er at du besøger dem.

RIGTIG mange kunder i denne sektor søger lige så meget en, der gider komme og hjælpe, og måske samtidig få lidt socialt ud af det.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:30

Hej Denni

Fungere i bedste velgående for os, men tror ikke det er særligt udbredt.

møder ihvertfald mange kunder som ikke har hørt om løsningen som total koncept med Alt inklusivt og fri support 8/5/365 til en fast måneds pris.

Mvh. Ask Landrup

Sorry Denni så ikke du henviste til privat kunder, vi sidder selv kun med B2B

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:17

Hej Ask,

Super det kører for jer! 

Men ja, tror også den løsning fungerer bedst i B2B-sammenhæng og der tror jeg faktisk det er meget udbredt, i det der er mange der har faste service aftaler.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:46

Jeg syndes iden er god, men jeg mangler lidt at få defineret hvad fjernsupporten dækker, er det et sted abonnenterne ringer ind når der er fejl på computeren, eller er det også brugersupport i programmerne, det er også vigtig at få det defineret helt krystal klart når man sælger produktet.

Jeg har selv sidet i supporten ved en af de store PC leverandør, hvor computeren blev solgt med support, og der fantes bruger der så trode de kunne ringe ind og få hjælp med hvad som helst, også programmer de havde været ude og købe et andet sted.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)