Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dumpet af Google! Hvorfor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg startede for kort tid siden et affiliate projekt som går ud på at videreformidle salg af diverse cykelkurve. I de første par uger lå jeg på side 2 på et par af mine søgeord hvilket gjorde mig optimistisk. Jeg har forsøgt at læse lidt om SEO og har gjort et par grundlæggende ting internt på mit site. 

Pludselig fra den ene dag til den anden dumpede jeg fuldstændigt i søgeresultaterne, men min side var ikke blevet blacklistet da jeg stadig kunne finde min side på google ved en direkte søgning. I øjeblikket er den bedste position jeg selv har spottet på side 7.

Er der nogen der kan komme med en forklaring på dette eller eventuelt selv har oplevet det?

Er det noget man kan gøre noget ved? Har hørt lidt om linkbuilding, men hvordan griber jeg det an rent praktisk?

Håber I kan hjælpe Smile

- Steffen

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 20:42

Hej Steffen,

Det er ganske naturligt når der er tale om en ny hjemmeside. Fortsæt det gode og store arbejde og så skal du nok ligeså stille kravle opad igen!

Held og lykke!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Steffen

Man oplever det faktisk ret ofte, at en side ranker godt i starten og så falder igen efter noget tid. Det kan sagtens være dét! Men i og med det er et affiliate site kan der også være en anden faktor der kan være en ret væsentlig spiller; nemlig Google Panda.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 79
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 20:43

hvilken type 'grundlæggende' ting gjorde du på din side? Lyder som om google 'straffer' dig for noget de måske ikke helt bryder sig om (trækker du fx mange eksterne feeds in uden at have indhold selv?)

Held & lykke fra Lykke

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 20:54

Lykke:
hvilken type 'grundlæggende' ting gjorde du på din side?

Jeg har ændret et par titler, lavet meta description, meta keywords og optimeret mine urls: /sidetitel (istedet for page=?).

Jeg er som sagt ny i dette og har ikke nogen erfaringer vedrørende, hvad Google bryder sig om og ikke bryder sig om, men jeg har da en idé.

Jeg har en intern link struktur der består af en forside og en individuel side til hvert produkt. 

Siden kan ses her

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 79
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 21:01

Hm ja - det lyder som om det måske er fordi siden er ny, som andre siger - og hvis du ikke opdaterer siden med nyt unikt indhold jævnligt kan du snildt blive bumpet ned :/

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 21:40

Ok. Så det I siger er at det er meget normalt og at jeg bare skal arbejde videre!? Cool

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:14

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:44

Ja, gør som Michael skriver og generelt på med arbejdshandskerne. Hvis du på et tidspunkt bliver i tvivl om hvad du kan forbedre eller hvad du skal arbejde mere med, så kan du jo altid smide et link herinde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:48

Du skal bare klø på, så skal den nok hoppe opad igen. 

At du ikke har proppet nyt indhold ind bør ikke have skabt et fald, det kan tilgengæld være et redskab du kan bruge for at komme op igen, ellers skal du linkbuilde og få optimeret undersiderne endnu bedre, så er du oppe igen inden længe Smile

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)