Jeg startede for kort tid siden et affiliate projekt som går ud på at videreformidle salg af diverse cykelkurve. I de første par uger lå jeg på side 2 på et par af mine søgeord hvilket gjorde mig optimistisk. Jeg har forsøgt at læse lidt om SEO og har gjort et par grundlæggende ting internt på mit site.
Pludselig fra den ene dag til den anden dumpede jeg fuldstændigt i søgeresultaterne, men min side var ikke blevet blacklistet da jeg stadig kunne finde min side på google ved en direkte søgning. I øjeblikket er den bedste position jeg selv har spottet på side 7.
Er der nogen der kan komme med en forklaring på dette eller eventuelt selv har oplevet det?
Er det noget man kan gøre noget ved? Har hørt lidt om linkbuilding, men hvordan griber jeg det an rent praktisk?
Man oplever det faktisk ret ofte, at en side ranker godt i starten og så falder igen efter noget tid. Det kan sagtens være dét! Men i og med det er et affiliate site kan der også være en anden faktor der kan være en ret væsentlig spiller; nemlig Google Panda.
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
hvilken type 'grundlæggende' ting gjorde du på din side? Lyder som om google 'straffer' dig for noget de måske ikke helt bryder sig om (trækker du fx mange eksterne feeds in uden at have indhold selv?)
Hm ja - det lyder som om det måske er fordi siden er ny, som andre siger - og hvis du ikke opdaterer siden med nyt unikt indhold jævnligt kan du snildt blive bumpet ned :/
Ja, gør som Michael skriver og generelt på med arbejdshandskerne. Hvis du på et tidspunkt bliver i tvivl om hvad du kan forbedre eller hvad du skal arbejde mere med, så kan du jo altid smide et link herinde.
Du skal bare klø på, så skal den nok hoppe opad igen.
At du ikke har proppet nyt indhold ind bør ikke have skabt et fald, det kan tilgengæld være et redskab du kan bruge for at komme op igen, ellers skal du linkbuilde og få optimeret undersiderne endnu bedre, så er du oppe igen inden længe
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?