Jeg går med tanken om at lave en hjemmeside og jeg kunne godt bruge lidt eksperthjælp. Jeg kan forstå at der er et hav af forskellige platforme og programmer til at skabe hjemmesider og jeg har derfor brug for hjælp til at navigere mig frem til den rigtige løsning til mig.
Måske der findes en studerende eller et lille firma derude der kan hjælpe? Jeg er både interesseret i at lære noget af det grundlæggende og i at få noget af det jeg ikke selv magter lavet.
Men hvis det bare er for at lave en enkelt hjemmeside til eget brug, så bør du nok kigge på Wordpress, det er brugervenligt, men samtidig er der utallige guides/tutorials online som kan hjælpe dig med evt. problemer du måtte løbe ind i.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Vil du lave det hele selv? Kode alt sammen fra bunden eller bruge bruge et allerede udviklet system til det? Vil du selv lave din egne designs?
Jeg mener selv at wordpress, i de fleste tilfælde, vil være en af de mest optimale måde at lave hjemmesider på hvis det ikke kræver nogle specielle features. Det er nemt at komme igang med, og sætte sig ind i (lynda.com laver nogle formidelle video tutorials, og de har os en om wordpress), uden du skal til at kode en masse.
Hvis du vil lave det selv, så skal du nok igang med noget HTML, CSS, PHP og Javascript. Hvis du f.eks. vil lave dit eget design til Wordpress kan du sætte dig ind i HTML og CSS, og her syntes jeg igen at Lynda laver noget rigtigt godt materiale.
Du kan læse meget om HTML, CSS og WordPress på nemprogrammering.dk. Der er nogle gode guides som kan lære dig de forskellige ting ved at lave en hjemmeside :=)
Jeg er fra København og oprindeligt var det min ide at jeg ville lære at lave det hele selv. Nu hvor jeg er begyndt at undersøge tingene er jeg nået til den erkendelse at jeg ikke kan nå at lære det selv. Hjemmesiden skal ikke være simpel. Ideen er at det skal være en slags oversigtsside/forrum der kan være aktuel for mange mennesker og siden skal kunne forskellige ting.
Jeg mangler en "ekspert" som jeg kan sparre med og som kan hjælpe mig lidt på vej og som evt kan bygge siden for mig.
Det kræver meget tid at lære, og det kræver rigtig meget øvelse! Det kan jeg skrive under på.
Hvis det ikke er en simpel hjemmeside, så tvivler jeg meget på, at der er nogen der vil lave hele siden for dig gratis. Selvom det allerede er et eksisterende system (nu nævner du forum), så vil det stadig tage en masse tid at tilpasse systemet efter dine behov og ønsker.
Jeg vil gerne guide dig, og hjælpe dig på rette vej, men jeg vil bestemt ikke lave det hele for dig 4free! :-)
The only place where success comes before work is in the dictionary.
Jeg går med tanken om at lave en hjemmeside og jeg kunne godt bruge lidt eksperthjælp. Jeg kan forstå at der er et hav af forskellige platforme og programmer til at skabe hjemmesider og jeg har derfor brug for hjælp til at navigere mig frem til den rigtige løsning til mig.
Måske der findes en studerende eller et lille firma derude der kan hjælpe? Jeg er både interesseret i at lære noget af det grundlæggende og i at få noget af det jeg ikke selv magter lavet.
Venlig hilsen Sara
Hello Sara,
I would like to help you out with this, and I have staff on call that we can ask technical questions to if they are out of my reach,