Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør man følge sit hjerte eller sin fornuft?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Tcortz,

Lad nu være med, at male HRN grimt fordi i ikke fik K35'er  ;)  (kan give dig ret i tingene ikke altid giver mening eller der er styr på det som de gerne vil have det til at være)

Jeg kender faktisk til jeres "historie" - og, at i fik det at vide før og under missionen, er bestemt ikke særligt smart hjemmefra FPT/RG. Der giver jeg dig 100% opbakning! Det er ikke altid verdens kløgtigste eller rette folk der bliver udpeget til jobbet som Udstikker.

Men i var HRU soldater og i var klar over i var på korttidskontrakt og værste tilfælde kunne FSV ikke finde plads til jer.
Min personlige mening er selvfølgelig det var synd for jer i ikke fik lov til at fortsætte i jobbet som man var vild med.. men i bund og grund var der ingen garanti desværre.
Især når vi rendte rundt i kampkompagnierne og der var ledige pladser - men budgettet gav ikke huller til nye folk. Jeg har endda oplevet vi manglede 20 mand i 4DEL - men som sagt er budgettet skrabet af politikerne.

Håber du er kommet videre med uddannelse eller fundet dig et godt job du kan trives i.

Hilsen en fellow Konser'

Supply Chain blæksprutte

Fra Vejen
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 20
Fra  By Lomholt Skrevet kl. 21:16

Hehe, det såmen heller ikke så meget en K35 jeg jagter umiddelbart, det har længe været min plan at blive sergent og få en udsendelse og så derefter ud i det civile for at uddanne mig.

Derfor søgte jeg op til aalborg, ved MP fordi vi fik at vide at der var Oddsne cirka 80/20 for en udsendelse, hvor imod almene sergenter havde odds 20/80 eller mindre... Efter vi har været til diverse oplæg omkring internationale missioner, sparerunder og tilbage trækning af tropperne i udlandet, så kan man tydeligt se at tingene har ændret sig meget siden jeg hørte 80/20 det nok nede på 30/70, og det gør så at jeg ikke kan finde ud af om det er "besværet" værd.

Da der er store chancer for man ender med at få ingenting ud af det. Så har man spildt et år på ingenting hvor man lige så godt kunne være gået i gang med noget mere fremtidssikret, som alligevel er planen på et tidspunkt.

Endnu engang mange tak for de gode svar.

Mvh

Lars Lomholt Jessen

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:35

Til trådstarter....

Det er sikkert bare mig, men jeg forstår ikke at der kan være forskel på at følge sit hjerte eller sin fornuft.

Hjertets vej er fornuftens vej. Hjertets vej kan da ikke være ufornuftens vej.

Hjertets vej er vel den vej som man dybest set ønsker at gå, og alle andre veje er vel kun for at leve op til andres krav og forventninger.

Men det kræver nosser at følge sit hjerte. Flere nosser end at gå i krig.

Og hvis dit hjerte vil i krig, så gå i krig. Men gør som "Dalai Lama" sagde til sine munke da Kineserne angreb Tibet: "Hvis I vil kæmpe, så gå ikke i krig med had til fjenden, men gå i krig med kærlighed til fjenden." (eller sådan noget i den stil)

:-)

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:47

Jeg har ingen idé om, hvad der er rigtigt for dig på baggrund af dit indlæg. Men jeg synes i hvert fald ikke, at du skal slå plat eller krone om dit liv. Du har selv svaret et sted, så find en coach, der kan hjælpe med at stille spørgsmålene, der gør det klart for dig, hvad der er dit rigtige valg i dag. Livet er sjældent sort eller hvidt. Det er farverigt og omskifteligt.

Valg er vigtige, men deres grundlag skal være oplyste og ærlige. Så er valget nemmest at forstå - også for en selv.

Ha' et fantastisk liv!

Mvh

Anne Kathrine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Peter Lauge:

Hjertets vej er fornuftens vej. Hjertets vej kan da ikke være ufornuftens vej.

Udmærkede ord.

Er enig i, at det er fornuftigt at følge hjertet, fordi man så tør være mere ærlig, ægte og være sig selv. Man gør tingene helhjertet. Der er en lille hage ved hjertets vej, idet man ikke altid kan leve af det, hjertets vej giver.

Men hvad vil du så gøre, hvis du er forelsket i en person, som ikke er forelsket i dig? Følge hjertets vej og søge at overtale den anden til at flytte sammen? Det kommer vist til at gøre mere ondt senere end at sætte en fornuftig grænse med det samme...

Nå, undskyld, nu er jeg pedant, for jeg er enig i, at man så vidt muligt skal følge sit hjerte...

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:30

Poul Madsen:

Men hvad vil du så gøre, hvis du er forelsket i en person, som ikke er forelsket i dig? Følge hjertets vej og søge at overtale den anden til at flytte sammen? Det kommer vist til at gøre mere ondt senere end at sætte en fornuftig grænse med det samme...

Hej Poul,

Det er jo en noget anden kontekst end tråd starters spørgsmål. 

Men jeg tillader mig at svarer :-)

Kærlighed er altid ubetinget. Bliver kærlighed betinget, er det i min verden ikke længere kærlighed, men en slags forretningsaftale. Eks: "sålænge du ser godt ud og gør hvad jeg siger, kan du være min kone".

Altså, kærlighed er ikke betinget af noget som helst, heller ikke at en anden person elsker dig tilbage. Kærlighed er en ubetinget og altid tilgængelig energi, som giver dig en følelse af lethed og uendelig energi. 

Ud fra denne betratning, som er en yogisk betragtning, er de fleste "kærligheds sange" vi kender i dag, ikke sange om kærlighed, men sange om besidertrang.

Så dit eksempel hvor en person er forelsket i en anden person, har det ingen betydning for kærligheden om personerne bor sammen eller ej. Eller om den anden person overhoved ka lide dig tilbage, eller kender dig overhoved.

Findes der det mindste spor af jalousi eller besidertrang, er det ikke længere kærlighed.

Jeg må hellere stoppe :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)