Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ung iværksætter har brug for hjælp!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg er en 16 årig gut som har en, efter min egen mening, ret god idé.

Idéen er at producere og sælge bestemte smykker b2b

Jeg har dog en række spørgsmål..

Kunder - er der nogle specielle ting, i ville gøre for at blive set? og hvordan? 

Moms - Hvordan gøres dette da jeg i første omgang ikke regner med at få en omsætning over 50000?

logo - hvilke programmer bruger i til at lave logoer

Indkøb - Indtil videre er det kun muligt at få aftaler med hobbyister eller hvad de hedder.. nogle der kender leverandører som har noget med det her at gøre? 

Produktfotos - Hvem tager disse? hvad koster det? osv. lidt generel information hvis der er nogen der har det. 

Og selvfølgelig.. Hvis nogle er interreseret i at hører mere om mine smykker så skriv endelig. 

TAK FOR HJÆLPEN :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 23:40

NikolajAndersen

Hvad med at du tilføjer mig på skype: Kristianlim94

Jeg vil prøve at hjælpe dig som meget jeg nu kan.

Jeg magter bare ikke altid at skrive lange tekster og derfor hellere snakke om det :)

Mvh.

Kristian L.A

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nikolaj,

Lidt spørgsmål i øst og vest, men jeg vil da gerne hjælpe dig lidt på vej..

a) Kunder.. nu kender jeg ikke til produktet, men hvis du vil sælge B2B så er det nok primært gennem opsøgende salg hvis du er ny. Har du masser af penge så kan du overveje at lave annoncer i fagblade, deltage på messer mm.

b) Moms.. eftersom du er under 18, så kan du formelt set ikke eje en virksomhed og dermed afregne moms. Jeg er ikke inde i regler, men er dine produkter så gode at du kan få butikker til at købe dem af dig som privat (uden moms pålagt) - så gør det. Alternativ kan du få din far ell. mor med på ideen, få dem til at stifte virksomheden i deres navn.. du kan så bare lave alt arbejdet i den.

c) Logo.. gode programmer til det er ikke billige. Har du ikke selv færdighederne til egentlig at designe et logo, så find en lækker skrifttype (brug evt lidt penge på en nice font), skriv dit navn med det - og du er done. Alternativt, har du penge at bruge.. så kan en løsning være at finde en Amino der vil lave et du kan starte med for få penge, eller du kan bruge en udenlandsk designer (lav fx en logo-konkurrence på 99designs.com). Vil du absolut nørkle med det selv, så prøv det gratis Gimp.

d) Du skriver du selv vil producere, men søger leverandører.. af hvad? Kan du ikke få stiftet en virksomhed, så kunne du fint "nøjes" med at handle med andre "hobbyister" til at starte med.. og prøve at sælge deres smykker (hvis det er det du mener). Så er der ingen af jer der bøvler med moms.

e) En fotograf koster en formue.. har du penge? Ingen problem. Et gæt er 100-300 kr per produkt. Alternativt kender du måske en fotograf der vil hjælpe billigt / gratis? Jeg vil anbefale dig gør-det-selv måden hvis du har en del produkter: Få lavet en lille opsætning med hvid baggrund, noget OK lys til fotografering (ved intet om det) og tag billederne selv med et normalt kamera. Send de rå billeder til Indien og få dem fritskrabet for ingen penge.

Rigtig god fornøjelse.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:01

Hvis du har brug for at få taget produktfotos til en billig pris, så elsker jeg at fotografere og har netop købt et "produktstudie" :-)

Send mig en mail på HelloBraceface@hotmail.com, hvis det har interesse.

Tilmeldt 28. Jul 11
Skrevet kl. 00:07

Wickings:
Du skriver du selv vil producere, men søger leverandører.. af hvad? Kan du ikke få stiftet en virksomhed, så kunne du fint "nøjes" med at handle med andre "hobbyister" til at starte med.. og prøve at sælge deres smykker (hvis det er det du mener). Så er der ingen af jer der bøvler med moms.

Wickings: Tak for svar. Det jeg mener med at producere er at jeg køber dvs. materialer og sammensætter smykket. og nu du siger det, så bliver jeg i tvivl om man så egentlig kan kalde det at producere? 

Tilmeldt 28. Jul 11
Skrevet kl. 00:08

Maja S : mail sendt :-) 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 02:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nikolaj

Nu har jeg siddet et stykke tid og kigget på dit indlæg - og kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal stille op med det. Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe - men måden du skriver det på provokerer mig lidt.
Måske har du tænkt meget mere over din idé end det lyder til i dit indlæg - men på det du skriver, læser jeg at du har en idé om at producerer smykker - og nu skal du så "bare lige" have et par tips om moms, navne på nogle forhandlere, lidt priser på fotografering - og vupti - så har du en forretning.

Jeg kan selvfølgelig håbe for dig det går så nemt - men jeg tvivler - og det er sværet at hjælpe dig når du er så ukonkret.

Hvis ikke du som sagt har gjort det - så tror jeg det er nødvendigt du starter et andet sted - og bliver meget mere konkret med dit projekt;
Hvilke smykker er det du vil producerer ? - Hvilke materialer ? - hvilket prisleje ? Hvilken målgruppe ? Hvem skal forhandle dem ? - skal du selv producerer dem ? skal du selv designe dem ? Hvordan adskiller dine smykker sig fra andre på markedet ? hvorfor tror du at du lige præcis kan sælge dine ?o.s.v. o.s.v.

Først når din idé er ret langt på alle disse områder begynder det at give mening - at designe et logo der passer til smykkerne, lave billeder i en stil der passer til, finde forhandlere der sælger netop de materialer der skal bruges, finde andre forhandlere, som kunne tænkes at sælge netop den type smykker.
Det vigtige er jo ikke at finde et program der kan lave logoer - det vigtige er at finde ud af hvilket logo der kan passe til dit firma og til smykkerne. Er det ren tekst - er det en tegning er det et foto... ?
Prisen på produktfotos afhænger jo også helt af hvilke billeder du ønsker. Er det et helt simpelt billede af smykker på en hvid baggrund - eller skal de sidde på en model?
Hvilke forhandlere ønsker du kontakt til - guldsmede eller kræmmere.. ?

Prøv at blive lidt mere konkret og så er du velkommen igen.

M.v.h. Dirch

Tilmeldt 28. Jul 11
Skrevet kl. 19:42

Hej Dirch. 
Det var bestemt ikke meningen at provokere nogen.

Ang. det med at være konkret.

Jeg har selvfølgelig tænkt alle disse ting igennem. Men jeg kan godt lige svare på disse spørgsmål. 

Dirch Lind:
Hvilke smykker er det du vil producerer ? - Hvilke materialer ? - hvilket prisleje ? Hvilken målgruppe ? Hvem skal forhandle dem ? - skal du selv producerer dem ? skal du selv designe dem ? Hvordan adskiller dine smykker sig fra andre på markedet ? hvorfor tror du at du lige præcis kan sælge dine ?o.s.v. o.s.v.

Lædersmykker, læder og lås osv., 23-30 kr i b2b, målgruppen vil være unisex 10-50 år da det er meget standard smykker, jeg regner med at tage fat i en række webshops og enten via salg eller dropshipping

jeg har lige et andet spørgsmål.. da jeg køber materialer og "samler" smykket, kan man så tillade sig at kalde det at producere? 

Ang. Produkt fotos skal det i første omgang bare være på en hvidbaggrund. 
Jeg håber dette være mere konkret.

mvh Nikolaj :-)  

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 20:43

Hej Nikolaj

Godt t hører du har gjort dig nogle ere overvejelser, end det lige lød til - nu er der nok også flere som kan hjælpe lidt mere konkret.

M.h.t. moms er det korrekt at du ikke behøver være momsregistreret før du inden for et år, når over 50000 i omsætning. Men du skal stadig fører regnskab og betale skat af dit overskud - med mindre man betragter det som ren hobbyvirksomhed.
Jeg ville snakke med dit lokale skattekontor.
Hvis man betragter det som hobby har du fx ikke lov at trække dine udgifter fra i regnskabet.
I starten har man ofte forholdsvis mange udgifter i forhold til indtægter - så det kan faktisk godt være en fordel at blive momsregistreret selvom du ikke SKAL. Hvis ikke du sælger til private betyder det jo ikke noget du skal ligge moms på dine smykker. forhandleren kan jo trække momsen fra igen.
Men snak med skat - og kom rigtigt fra start.

En pris på fotografering kommer noget an på det antal du skal have lavet ad gangen. Mange ens ting som kan fotograferes i samme opstilling - gør det jo hutrigere for mig at tage billederne - frem for mange forskellige typer smykker der skal laves med hver sin opstilling og lyssætning.
Du er velkommen til at sende mig en mail omkring forventet antal - hvilke smykker det drejer sik om (armbånd, halskæder...), og hvilke billeder du ønsker - så kan jeg maile dig en pris.

Held og lykke med forretningen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 21:22

NikolajAndersen:
jeg har lige et andet spørgsmål.. da jeg køber materialer og "samler" smykket, kan man så tillade sig at kalde det at producere? 

Ja. Du betaler og anskaffer halvfabrikata/dele/materialer og sætter dem sammen til det endelige produkt (smykket) - ergo har du selv produceret smykket.

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)