Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af køb fra USA ?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - Glemte at skrive at spørgsmålet var rettet til Carsten Jacomsen ! Embarrassed

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:02

Du kan finde reglerne om internethandel her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

Mht. gebyret hos Post Danmark: Du betaler et gebyr, for det stykke arbejde, PD udfører for dig. Hvis du får sendt varer med DPD, FedEx, UPS eller andre, betaler du også for fortoldningen, normalt er det indregnet i deres priser. Men der er jo ingen af os, der ønsker at arbejde gratis.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:20

Tak for dit svar. Jeg ved godt at det ikke er gratis, men 160 kr syntes jeg stadig er for meget.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:21

Ravn:
Nu er det jo faktiski kriminelt det du anbefaler andre at gøre .  hvad vil du gøre den den SKAT kommer på inspektion hos dig og konstatere uoverensstemmelse mellem toldværdi og overført betaling - det bliver dyrt for du har jo bevist forsøgt at snyde SKAT.

Hvis SKAT ikke har bedre at give sig til, så må de hjertens gerne komme forbi, og se hvad jeg sender af post ca. en gang om året :-).

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:21

Irene:
Nu skriver du 60$/ca.300 kr. er det så mere reglen mere end undtagelsen at du har sluppet for at betale noget ved denne beløbsgrænse? også mons?

Jeg har sendt rigtig mange pakker til Danmark, og modtagerne har aldrig behøvet at betale moms, også selvom værdien var op til 1.000 kr. Men så en dag sagde familien at de ikke kunne få en pakke udleveret uden at betale moms. De fortalte mig også at grænsen var omkring 350 kr. hvis de ikke skulle betale moms, så for at være på den sikre side, plejer jeg at regne med $60. Jeg har ikke selv sat mig ind i reglerne, men der har aldrig været problemer med pakker med en værdi under $60.

Måske gør det en forskel at jeg sender pakker som gaver. På fortoldningsblanketten skal jeg krydse af, at det er gaver. Muligvis gælder der andre regler når man bestiller varer i USA, fra Danmark, til sig selv.

mvh Carsten

Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:25

Nu plejer jeg at bestille mine varer gennem VIAdress når jeg shopper fra amerikanske hjemmesider, og har ikke haft problemer med told gennem dem, da de bliver sendt fra min "egen" adresse i USA. Konceptet er fedt og gratis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Gnomen:
Nu plejer jeg at bestille mine varer gennem VIAdress når jeg shopper fra amerikanske hjemmesider, og har ikke haft problemer med told gennem dem, da de bliver sendt fra min "egen" adresse i USA. Konceptet er fedt og gratis.

Det er faktisk ret smart. Udover det kan man vel også få tilsendt varerne hvor det er afsender der afholder udgifterne til told og moms. Mener det hedder DTP (Duties Taxes Paid).

Haydar

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 09:02

Jeg troede, VIAdress.com var scam? Se linket:

LINK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Hold kæft en flok fuskere der er herinde.. I ville sikkert heller ikke tøve med, at få en udeboende adresse selvom I er hjemmeboende, og på den måde få højere SU. Svineri

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 18:53

HOVSA, Jeppe! Dér kom du vist lige til at generalisere groft... men det var nok slet ikke meningen, så godt ord igen ;-)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)