Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af køb fra USA ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bestilt nogle varer fra ebay.com for ca. 1000 kr. Skal vist betale moms af mit køb når varerne kommer fra et ikke EU-land. Hvordan gør jeg det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26

Varen vil normalt helt enkelt blive toldbehandlet ved ankomsten og du vil blive pålagt told (ikke ret meget) og moms inden du får den udleveret (går ud fra du har bestilt som person bare)

Du betaler så momsen på postkontoret inden du modtager den (eller til anden transportør hvis det ikke er med posten)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:18

Når varerne kommer til Danmark, så vil Post Danmark åbne din forsendelse og sørge for, at dine varer pålægges told og moms, samt et gebyr for ulejligheden.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:19

Nå, Cookie svarede før mig... sådan kan det gå, når man åbner en tråd, og først får svaret en times tid senere... haha

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 00:35

Tak for jeres svar. Jeg har efterfølgende undersøgt hvad jeg skal af med regnede dog ikke lige med at Post Dk skulle have 160 kr i importgebyr.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 04:50

Hej Irene,

Det var også en problemstilling, som jeg var udfor fornylig :-)

Jeg købte et stykke tøj til min søster, og sendte det til England (fra USA), og hun skulle betale postvæsenet online (for tolden), og så ville de bringe det ud til hende derefter, mega besværligt!
Anyway hun skulle betale 25 procent af værdi prisen.
- Så når du bestiller ting fra USA, så skal du få afsenderen til at skrive en lav værdi, så betaler du nemlig mindre i tolden, men jeg kan godt se det kunne være et problem, når du bestiller fra Ebay, da der følger faktura med prisen med.

I mit tilfælde havde jeg skrevet 400$, og min søster skulle betale 60£ for at få det udleveret.

Hvor mange procent man betaler kommer an på, hvad det er for en vare/ting man får tilsendt.
I mit tilfælde var det tøj, som jeg sendte, og det var 25% af værdien, som man skulle betale i tolden.

Jeg syntes virkelig at man skal lave nogle regler om, indenfor post væsenet eller i det mindste gøre det nemmere for "almindelige" folk, at lære og forstå reglerne vedrørende told og bare post i sig selv.
Der er virkelig næsten ikke noget, som jeg ved værre end at sende post, da der er så meget bøvl i det, og så er det ikke mindst dyrt.
Så er der også post væsenerne (ligemeget hvilket land) som altid er MEGA in-fleksible.
De har altid lukket, når man har tid til at snakke med dem, og så er de herre langsomme...  

Men fortsat god dag :-)

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:43
Ja, over en vis grænse slipper man ikke for moms og told. Når jeg sender pakker til familien, holder jeg det som regel under $60 og så skal de ikke betale noget.

Hvis beløbet er over $60 er der en risiko for at de kommer til at betale. Jeg har dog flere gange sendt fødselsdagsgaver over dette beløb, og sommetider skal der betales moms, men sommetider glider pakken igennem. Det virker ret tilfældigt.

Men når man køber ind på Ebay eller lign. bør man undersøge hvad det vil koste inkl. moms og told, og gøre op med sig selv om man vil betale dette beløb.

Mvh Carsten
Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 08:40

Man kan iøvrigt både se toldreglerne og beregne told mm. på sin forsendelse her:

Toldpriser.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:45

Rasmus T. Nicolaisen:
Så når du bestiller ting fra USA, så skal du få afsenderen til at skrive en lav værdi, så betaler du nemlig mindre i tolden,

Nu er det jo faktiski kriminelt det du anbefaler andre at gøre .  hvad vil du gøre den den SKAT kommer på inspektion hos dig og konstatere uoverensstemmelse mellem toldværdi og overført betaling - det bliver dyrt for du har jo bevist forsøgt at snyde SKAT.

Ravn

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 11:03

Tak for dit svar. Nu skriver du 60$/ca.300 kr. er det så mere reglen mere end undtagelsen at du har sluppet for at betale noget ved denne beløbsgrænse? også mons? Nu har jeg været inde i toldberegneren og der står at værdier over 80 kr bliver pålagt moms og afgifter. Jeg kan dog ikke finde en kategori som mine vare kan gå under, så jeg har skrevet til skat og spurgt om hvor mine vare hører under. Håber at de svarer at jeg ikke skal betale noget når min vare ikke kan kategoriseres. Wink  Men jeg syntes stadig at det er for dårligt at postdk skal have 160 kr i importgebyr pr. pakke.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)