Hej alle aminoer. Jeg går med en ny idé, dem er der jo mange af, men jeg tror på den her. Jeg har bare brug for lidt hjælp, som jeg håber i kan give mig. :) Jeg og eks'en er for nyligt gået fra hinanden, med et barn i mellem os. Det er jo hvad det er. Men nu forholder det sig sådan at hun vil flytte langt væk, og jeg synes barnet skal bo hos mig. Der er mange grunde til dette, og det vil jeg ikke lige komme ind på nu :) Nu kommer problemerne så, der er meget få ting (sider, rådgivning osv) omkring det at være enlig far, og hvordan man kan kæmpe for at få sit barn, og hvad det føre med sig (der er masser til mødrende). Kommunen laver fejl med adressen (ved ikke om det er en fejl, eller om det er fordi det "plejer" at være moderen der får adressen) osv osv. Jeg kunne blive ved. Nu vil jeg så høre jer. Hvad synes i lyder som en god idé, og tror i der er fremtid i den? 1. lave en side der beskriver kampen om min søn. Evt suppleret af en bog. (en form for biografi, måske for at åbne øjnene lidt for at det ikke altid er moderen der behøver tage sig af børnene) 2. Lave en side der giver rådgivning til fædre der står i samme eller lignende situation, med masser af henvisninger og hjælp 3. Lave et slags forum, hvor fædre kan hjælpe hinanden. Evt. suppleret af eksperter osv. Hvad synes i lyder bedst, eller har i nogle helt andre idéer? :) |
Hej Ragnar
Ked af at høre din historie.
Jeg tror de fleste er klar over at som udgangspunkt har kvinden rettighederne, men hvordan man ændrer det ved jeg ikke. Du kender vel nok http://www.foreningenfar.dk/ , men prøver at varetage mænds rettigheder, i sådanne sager.
Hvis jeg ville ind i sådan noget her, ville jeg nok oprette en blog, med tilhørende forum, hvor man kan diskutere frem og tilbage, give gode råd etc.
Dermed får du både fortalt din egen historie, mens brugerne af siden kan debattere dine oplevelser + andres.