Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille brainstorm, er der nogen der vil hjælpe :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg går med en ny idé, dem er der jo mange af, men jeg tror på den her. Jeg har bare brug for lidt hjælp, som jeg håber i kan give mig. :)

Jeg og eks'en er for nyligt gået fra hinanden, med et barn i mellem os. Det er jo hvad det er. Men nu forholder det sig sådan at hun vil flytte langt væk, og jeg synes barnet skal bo hos mig. Der er mange grunde til dette, og det vil jeg ikke lige komme ind på nu :)

Nu kommer problemerne så, der er meget få ting (sider, rådgivning osv) omkring det at være enlig far, og hvordan man kan kæmpe for at få sit barn, og hvad det føre med sig (der er masser til mødrende). Kommunen laver fejl med adressen (ved ikke om det er en fejl, eller om det er fordi det "plejer" at være moderen der får adressen) osv osv. Jeg kunne blive ved.

Nu vil jeg så høre jer. Hvad synes i lyder som en god idé, og tror i der er fremtid i den?

1. lave en side der beskriver kampen om min søn. Evt suppleret af en bog. (en form for biografi, måske for at åbne øjnene lidt for at det ikke altid er moderen der behøver tage sig af børnene)

2. Lave en side der giver rådgivning til fædre der står i samme eller lignende situation, med masser af henvisninger og hjælp

3. Lave et slags forum, hvor fædre kan hjælpe hinanden. Evt. suppleret af eksperter osv.

Hvad synes i lyder bedst, eller har i nogle helt andre idéer?

:)

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:15

Hej Ragnar

Ked af at høre din historie.

Jeg tror de fleste er klar over at som udgangspunkt har kvinden rettighederne, men hvordan man ændrer det ved jeg ikke. Du kender vel nok http://www.foreningenfar.dk/ , men prøver at varetage mænds rettigheder, i sådanne sager.

Hvis jeg ville ind i sådan noget her, ville jeg nok oprette en blog, med tilhørende forum, hvor man kan diskutere frem og tilbage, give gode råd etc.

Dermed får du både fortalt din egen historie, mens brugerne af siden kan debattere dine oplevelser + andres.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:26

Ja, jeg kender siden, og den er også fin.. :)

Nu er jeg så priviligeret, at jeg har en advokat til at hjælpe mig, men det er jo ikke alle der har råd til sådan en, eller tænker over at det er en god idé. Og der tror jeg det er fint med en side der kan hjælpe folk på rette vej, fra andre der kender til problematiken.

En blog ville heller ikke være dårligt, der kunne jeg jo skrive lidt, hvad man gennemgår af følelser og kampe, imens det står på :) ved ikke om det kun er mig der vil synes det er interessant.

Hvad synes i om idéen om at skrive en bog om det? er den god, eller vil det bare være 'endnu en ubtugelig biografi'

Tro mig, man kan nogen gange blive helt oprevet over hvordan ligestillingen kun er kommet kvinderne til gode hvad angår børn :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:26

Google søgning siger hurtigt mødre har mere hjælpe at hente 

Ingen debat om emmet ved en søgning

jeg kunne ikke finde blog omkring emmet øverste google

Er emmet glemt enlig fædre ?

Jo google er nok det bedste svar vidste intet aktivt er øverste debatteres emmet ikke offentligt er emmet ikke debatteret meget.

Der kunne findes del ved enlig far , dog ingen debattere imellem mennesker

Enlig mor debattere meget hvorfor det?

Hvad og hvorfor der ikke er debat mon det er tabu at være enlig far

Skrive om det er en god ide 

blogger om det er en god ide

Jeg forstår ikke hvorfor enlige mødre er der ekstrem mange debattere , det vil nok sige der er ikke mange enlig fædre og sikkert dem der  er det skriver ikke meget om og snakker med andre enlig fædre 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 22:29

Der findes bl.a disse sider i forvejen:

http://www.boernogsamvaer.dk/

http://www.2hjem.dk/

http://www.barnetstarv.dk/

http://www.mandecentret.dk/

www.skilsmissen.net

Jeg ved ikke om du kan dække et hul her for et nyt forum, men måske du kan starte
med ovennævnte?

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:36

Når du nu har en advokat til rådighed, kunne du jo skrive om nogle af de problemstillinger, der måske er juridisk?

Som du selv siger, er det nok ikke alle der har en advokat, så du kunne da ihvertfald lægge den vinkel også, udover din egen oplevelse af hele systemt osv.

Jeg har virkelig ingen idé om der er et marked for en bog. I givet fald ville det jo være en meget snæver målgruppe (kunne jeg forestille mig). Samtidig skal du vel også gøre op med dig selv, om det er for at tjene lidt mønt eller "bare" for at fortælle din oplevelse. Hvis det er for at fortælle om din oplevelse, ville jeg tro at der var flest potentielle læsere på nettet. Jeg ved det ikke, men kunne ikke rigtig forestille mig at folk søger info om det her emne på biblioteket/boghandlen, men mere på nettet.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:37

Jeg kender de sider du lister, men de holder sig ikke spicifikt til emnet enlig far.

Mikael, jeg tror du er med på hvad jeg mener. Det virker som om det er lidt tabu at være enlig far. Jeg tror det for mange slet ikke er til stede som en mulighed, fordi det bare er 'normalt' at moderen tager sig af børnene.

Men som sagt, det kan være jeg tager fejl. Jeg oplever bare gang på gang, at blive modarbejdet i kampen om barnet.

Jeg ved ikke om det vil blive en succes, men der findes ikke særlig meget om det enme, og måske det kunne lokke nogen ud, og fortælle deres historie.. :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:40

Mark Bayliss Jespersen:
Jeg har virkelig ingen idé om der er et marked for en bog. I givet fald ville det jo være en meget snæver målgruppe (kunne jeg forestille mig). Samtidig skal du vel også gøre op med dig selv, om det er for at tjene lidt mønt eller "bare" for at fortælle din oplevelse. Hvis det er for at fortælle om din oplevelse, ville jeg tro at der var flest potentielle læsere på nettet. Jeg ved det ikke, men kunne ikke rigtig forestille mig at folk søger info om det her emne på biblioteket/boghandlen, men mere på nettet.

Det er udelukkende for at dræbe det tabu der hviler omkring det at være enlig far.
Jeg høre sætninger som: "jamen er moderen da død?" "hvorfor kan han ikke bo ved moderen, ville hun ikke have ham" osv. Det er mere det jeg synes skal have lidt frem i lyset, at fædre rent faktisk også kan lide børn :)
Og ja, jeg kan give hjælp til det juridiske også :)

Og hvis jeg kan tjene lidt på det, ville det da ikke gøre noget ;)

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:55

Din idé lyder super godt, og tror der er fremtids muligheder :) for tendens er desværre sådan, at folk opføre sig mere og mere som børn, og de søger vejledning hos en masse mennesker i stedet for at kigge på dem selv :)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:03

Rigtig god ide - dog er det sværere at få et forum igang med mænd end kvinder, men det skal da komme an på en prøve :-)

Vi har manglet sparring omkring fædre og barsel, da vi barslede i henholdsvis seks og tre måned hver, hvorefter vores datter kom i dagpleje.

Jeg har en del ideer, hvis du ønsker sparring...

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)