Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille brainstorm, er der nogen der vil hjælpe :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er altid friske på idéer :)

Jeg tror jeg vil stræbe efter at få lavet en blog til at starte med, men det bliver meget sparsommeligt så længe sagen køre, da jeg ikke helt ved hvor meget jeg kan udtale mig om på nette :)

Og så vil jeg se om jeg kan få et forum op at stå, jeg snakker meget om det at være far, fordi jeg synes det er vigtigt at snakke om det der betyder noget for en. Så jeg har et lille netværk som sikkert vil hjælpe med på forummet :)

Men idéer er jeg altid friske på, og så snart siden er oppe og testet igennem, vil jeg meget gerne snakke med dig :)

Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Fra  B in Balance Skrevet kl. 23:41

Jeg er fortaler for, at man altid fokuserer på løsningen og ikke problemet :)

Derfor synes jeg umiddelbart nr. 1 lyder som en dårlig idé, med mindre du giver den en mere rådgivningspræget vinkel ift. andre fædre.

Nr. 3 forum lyder der umiddelbart til at være mindre arbejde i, end hvis du skal sidde og rådgive, men det er måske forkert, da der jo skal ske en vis moderering, support m.v.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver bare :-)

Der er masser af arbejde i at drive et forum!! Og det er bare nødvendigt med et sted, hvor man kan få læsset af - uden kvinder. Derfor ser jeg faktisk store muligheder i et forum, hvor man kan få det råt for usødet.

Det kan være smart at hente rådgivere udefra, men eftersom du ikke er uddannet indenfor feltet (ret mig endelig) er det ikke super smart med rådgivningsseancer. Bogen, bloggen og/eller anden omtale vil være en rigtig god ide til at få kickstartet sitet.

Selvfølgelig skal man tænke positiv og fokusere på løsninger, men der kan bare være kvantespring mellem mødre og fædre - specielt, hvis man står midt i en skilsmisse med delebørn. Nettet er allerede spækket med kvindesites og de har mere end svært ved at fastholde de mænd, der endelig er diskussionslystne. Der må derfor findes en ny model, hvor man ikke skal gennem en større udredelse og i stedet kan kalde en spade for en spade!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 00:58
Det er den slags jeg kan lide at høre :)

Jeg vil prøve at gå i tænke boksen, og brainstorme lidt på hvordan jeg kan få sådan et forum op at stå, og hvordan det skal udformes.
Du høre fra mig :)

Tak for hjælpen alle sammen.
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 01:01

Ragnar-Gwyn:
Hvad synes i lyder bedst, eller har i nogle helt andre idéer?

Nu er  det heldigvis en del år siden jeg var i samme situation, så forholdene for fædre er blevet en del bedre - men givet er der stadig rigtig mange forhold hvor moderen oftest står bedst fra starten.

Mener desværre at kunne genkende dine frustrationer 100% - jeg overvejede i sin tid seriøst at indscanne alt dokumentation og lave en website, blog , debatforum osv ...... men havde dengang ikke overskuddet til det.

Anyway - mine indspark;

• Nu om dage tilbydes der konfliktmægling i statsamterne - prøv dette som første valg. Få gerne en objektiv bisidder med for at  kunne diskutere forløbet med en der er mere neutral end dig selv.

• Hold målet for øjet - det er tarvene for jeres fælles barn der er priotet #1. En god lakmusprøve er løbende at stille sig selv spørgsmålet om hvordan man vil priotere/vælge hvis rollerne var omvendt og det er hensynet til barnet der bør vægtes som det vigtigste - samme spørgsmål kan du bede din X tage stilling til. Hvorfor er det ene eller andet valg bedst for jeres barn?!

• Mit forslag vil være at tilbyde indspark/materiale til eksiterende website(s)/netværk for fædre fremfor "endnu" en mere eller mindre komplet website fra en frusteret far - men selvfølgelig kan det hjælpe at få luft for sine frustrationer

• Hvis du vælger at blogge om "kampen" kan du være rimelig sikker på at grave dybere i grøften mellem dig og din X - så du skal være sikker på at det er det rigtige valg og mægling bør være forsøgt først.

• At blogge vil næppe hjælpe dig i forhold til myndighederne
Når det er sagt
  • Den forælder der har barnets bopælsadresse har stærkest kort på hænderne fra starten, så hvis du er flyttet skal du være opmærksom på at have maksimal samvær og involvering i dagligdagen i det omfang det er muligt.

• Før logbog over samvær (læser dit indlæg sådan at barnet bor hos moderen), hvor meget, hvornår, aktiviteter - kan blive relevant senere ved retslig afgørelse om hvor barnet skal bo.

• Du skal være afklaret på at ville priotere rollen som enlig far, mht job, fritidsaktiviteter etc. Hvilket netværk har du hvis barnet er syg og du ikke umiddelbart kan holde fri - vil du og kan du tage de valg der er nødvendige!

• Hvis tingene går i hårdknude; Løbende bede om aktindsigt ved de relevante myndigheder, husk her at bede om kopi af journallisten Journallisten oplyser hvilke dokumenter en myndighed har i den enkelte sag, så kan man tjekke at man faktisk har fået alle relevante dokumenter 

• Tjek  hæftet "fædre og forældremyndighed - taktik, strategi og psykologi i forældremyndighedstvister" der tilbydes på http://www.famfo.dk/

En kamp om forældremyndighed har kun tabere - hold fokus på hvad der reelt er det bedst mulige valg for alle involverede - specielt for jeres barn. Husk dette, også hvis udfaldet bliver et andet end hvad du ønsker !

Prøv i al kommunikation og valg at være klar på hvilket hensyn der ligger bag - det er nemt at gå tabt i følelserne.

De bedste ønsker - for jer alle tre!

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 01:28

En lille tilføjelse - i det mindste er økonomien omkring samvær blevet ligestillet siden jeg have "fornøjelsen" af at tilbringe megen tid og penge på transport i forbindelse med samvær (yep - jeg tabte sagen dengang)

Ansvaret for transporten i forbindelse med samværet er nu delt.
Det vil sige at det er begge forældres ansvar såvel praktisk som økonomiske at sørge for
transporten i forbindelse med samværet.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)