Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drinks.dk design feedback

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simone:

Rigtig flot og overskuelig side.

Mange tak Big Smile

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:01

Ja har den i 3..

Jeg har valgt at oprette alle ingredienserne i databasen, og har så givet dem et tal (1-3) hvor efter jeg så kan hive 1 ud - under Alkohol f.eks..

Nope, desværre.. Den ber ikke bygget op om noget cms system..

Skal ikke lige kunne sige hvordan og hvorledes - har ikke arbejdet med wordpress :)

Bliver nødtil at skifte host - 4-5 gang i dag den er nede.. Surftown <3

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 13:08

God løsning, men tror desværre ikke jeg kan det samme i Wordpress. Funktionen er oprettet til at søge i tags så har lidt af en udfordring med at få det til at spille.. 

Men fin side du har Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:18

Hej Daniel

Nu har du allerede fået en del feedback, og jeg kan se, at mange har gjort sig de samme tanker som mig.

Jeg tillader mig alligevel at dele mine pointer Smile

På forsiden ville jeg fjerne teksten, og så lave et punkt der hedder "Om siden" i din top-menu. Lav hellere forsiden indbydende med et par billeder, eller nyeste drinks, som det vist også er sagt allerede. Og den grønne farve er lige voldsom nok, når den fylder så meget i de forskellige kasser. Men jeg kan godt lide det grønne tema.

Jeg ville også finde en skrifttype uden fødder, som flere vist også har været inde på. Det samme med logoet, der ville jeg også lave det lidt mere lækkert og ikke bare skrift.

Personligt synes jeg, at der mangler billeder. Det ville gøre siden lidt mere levende, hvis man kunne se hvordan drinksene kommer til at se ud. Hvis du har mod på det, kunne du jo lave videoer, som viser, hvordan man laver dem. Men det kommer du nok til at bruge en del alkohol på Wink

Men billeder ville helt sikkert pynte, også på undersiderne med drinks. Det ser ikke så indbydende ud med noget tekst, nogle knapper til facebook og lignende og så en grå kasse med "Filed under" og "Tagged as". Jeg ved ikke om det er noget default ved opbygningen af siden, men hvis du kan få det væk, synes jeg du skal gøre det.

En lille pynteting - din tag cloud ser lidt uoverskuelig ud. Du kan evt. google dig frem og se, om ikke der er nogle gratis tag cloud generatorer (det er jeg ret sikker på, at der er), som kan gøre den mere lækker og overskuelig.

En sidste lille ting - jeg ville ændre "Home" i toppen til "Forside" eller "Hjem".

Held og lykke med siden, jeg kunne nok godt finde på at besøge den i weekenden Wink

Mvh,

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:28

Hej Daniel,

Det er ganske fint ud.

Men jeg ville dog ændre skrifttypen til verdana, arial, tahoma eller lignende. Derudover synes jeg at du skal have en mørk baggrund, for ligesom at fremhæve resten af siden, ellers "flyder" den lidt ud. Den er så og sige lige en tand for lys, efter min mening. :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:35

Hej Daniel

Fin side, vil ikke komme nærmere ind på.

Lidt off topic: jeg har cocktails-opskrifter.dk donæmet til salg hvis du ville købe det. Har forgæves 2 gange forsøgt at sælge det til Thore, men han vender aldrig tilbage. Håbede lidt på at du kunne tænke dig det.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:12

Hej Daniel,

Rigtig fed side, jeg kan super godt lide det grønne tema du har kørende. Men nu er jeg også meget glad for grøn.

Jeg faldt over lidt småting, man muligvis kunne lave anderledes.

1) Stort bogstav ved ingredienserne i "Tøm Barskabet" (Vanillesukker og Vanilleis mangler).

2) Der er også nogen af dine ingredienser der går igen.

Ovenstående er meget detalje noget, du nok havde fanget. Men...

3) Når man bruger din Tøm Barskabet og vælger flere ingredienser, laver den en søgning på de drinks der indeholder holder alle de valgte ingredienser, hvilket betyder at hvis der ikke er en drink der indeholder alle de valgte ingredienser kommer den frem med at der ikke findes nogen.

Jeg ville nok gøre det sådan, at hvis der findes drinks der indeholder alle ingredienserne, viser siden først dem og efterfølgende de drinks, der kun indeholder èn af ingredienserne. Hvis der ikke er nogen drinks de indeholder alle ingredienserne, viser siden stadig drinks som indeholder nogen af de ingredienser der er valgt.

Der er ikke noget som at side og krydse af og så ende på en side der siger at der ikke findes noget.

Endnu engang, super fed side.

Hilsen Peter.

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 17:16

Hej Sisse.

Mange tak for et godt og grundigt feedback. 

Sisse Hansen:
På forsiden ville jeg fjerne teksten, og så lave et punkt der hedder "Om siden" i din top-menu. Lav hellere forsiden indbydende med et par billeder, eller nyeste drinks, som det vist også er sagt allerede. Og den grønne farve er lige voldsom nok, når den fylder så meget i de forskellige kasser. Men jeg kan godt lide det grønne tema.

Var igår inde at rette forsiden til, så den viste de seneste drinks, indtil der kom mere "kød" på, men efter at have læst om Google´s nye "panda" opdatering og dublicate content, blev jeg i tvivl om jeg blev straffet for at vise de samme opskrifter flere steder.. Der er ingen tvivl om at der kommer billeder til sitet, men de kommer i næste fase. I første omgang skal selve rammerne være på plads, men godt forslag..

Sisse Hansen:
Jeg ville også finde en skrifttype uden fødder, som flere vist også har været inde på. Det samme med logoet, der ville jeg også lave det lidt mere lækkert og ikke bare skrift.

Der er et par stykker der har nævnt skriften med fødder, men må indrømme at jeg er lidt ? på hvad der menes med fødder?? Må meget gerne give nogle eksempler på fonts med og uden fødder, så jeg kan lære det Stick out tongue

Sisse Hansen:
Men billeder ville helt sikkert pynte, også på undersiderne med drinks. Det ser ikke så indbydende ud med noget tekst, nogle knapper til facebook og lignende og så en grå kasse med "Filed under" og "Tagged as". Jeg ved ikke om det er noget default ved opbygningen af siden, men hvis du kan få det væk, synes jeg du skal gøre det.

Har forsøgt igennem 2 dage at finde css og php filerne der styrer teksten "filed under" og "tagged as" dog uden held.. Må oprette et nyt indlæg her på amino, for at få knækket den nød, men godt observeret.. Det skal selvfølgelig ikke være der.. Knapperne er samme historie.. hvis de skal være i en post, kommer de automatisk til at være i selve resultatlisten fra hver kategori.. 

Sisse Hansen:
En lille pynteting - din tag cloud ser lidt uoverskuelig ud. Du kan evt. google dig frem og se, om ikke der er nogle gratis tag cloud generatorer (det er jeg ret sikker på, at der er), som kan gøre den mere lækker og overskuelig.

Er det farverne, opbygningen eller begge dele?? Lige nu er den ret standard, men må indrømme at jeg har ikke søgt på andre designs.. har dog været inde at finde lidt mørkere farver så de ikke skinner for meget i øjnene.

Sisse Hansen:
En sidste lille ting - jeg ville ændre "Home" i toppen til "Forside" eller "Hjem".

Den er et stort øjebæ, men har ikke kunne finde den i css og php filerne endnu.. Den skal selv også rettes..

Tak for feedback, og der kommer som sagt billeder i fremtiden.. første prioritet er at få rammerne på plads, og bygget databasen op.. 

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 17:20

Hej Henrik.

Tak for feedback.

Henrik Nielsen:
Men jeg ville dog ændre skrifttypen til verdana, arial, tahoma eller lignende. Derudover synes jeg at du skal have en mørk baggrund, for ligesom at fremhæve resten af siden, ellers "flyder" den lidt ud. Den er så og sige lige en tand for lys, efter min mening. :-)

Må ind og finde et plugin der styrer de forskellige fonds, eller rette det til i editoren.. men helt enig teksten skal rettes til.. med eller uden fødder Big Smile

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 17:25

Hej Peter. 

Godt observeret med Tøm Barskabet.. må lige ind og rette til.. 

Er helt enig med dit forslag til selve funktionen.. Lige nu er Tøm Barskabet lavet som en søgefunktion der søger på tags.. Jeg er derfor nød til at få rette php filerne der styrer denne søgefunktion til, men tror jeg skal have hjælp til den opgave..

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)