Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indekserer ikke hele vores site - et problem med linkstrukturen?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Taeus:

Kim, 

Dvs. at jeg enten skal have indgående links til 200 lande eller lave interne tekstlinks til 200 lande for at sikre en komplet indeksering? Kan man ikke lave selectbox'ene med a hrefs? Stadig lidt mærkeligt hvis Googlebot ikke er klogere - på nogle områder er det jo mere brugervenligt at bruge dropdowns. 

Tak for råd!

Mathias  

Nej det er ikke muligt at lave reelle links på en selectbox.

Nej du skal ikke vælge den ene linkmetode frem for den anden, du skal vælge begge veje. altså både backlinks og interne links skal der til, da du får mest ud af det på den måde i forhold til SEO.

Jep de er klart mere brugervenligt at bruge en selectbox, men jeg vil nu mene at du fx med jquery og lidt viden om det, kan lave en lignende funktion, bare med reelle links i stedet for udelukkende javascriptlinks.

Ja man burde tro at Google er klogere end som så, men det betyder nu ikke at de kan alt og at de ikke laver fejl. Derfor er det altid bedst at undgå javascript når der skal linkes, medmindre det rent faktisk er meningen at Google ikke skal følge linket, fx hvis man vil styre hvor linkjuice skal føres hen.

Så altid vælge den vej hvor der kan opstå færest fejl, og det er nu engang at bruge reelle links, og dertil er jquery en god måde at skabe funktionalitet som kan erstatte fx en selectbox med en dropdown som har en scroller.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:37
I mellemtiden kan du jo optimere med mere onsite brødtekst der hvor der mangler ;) og en titletag der hvor det mangler :) hvis systemet selvfølgelig tillader det :)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:39

KTJ-Media.dk:

Taeus:

Kim, 

Dvs. at jeg enten skal have indgående links til 200 lande eller lave interne tekstlinks til 200 lande for at sikre en komplet indeksering? Kan man ikke lave selectbox'ene med a hrefs? Stadig lidt mærkeligt hvis Googlebot ikke er klogere - på nogle områder er det jo mere brugervenligt at bruge dropdowns. 

Tak for råd!

Mathias  

Nej det er ikke muligt at lave reelle links på en selectbox.

Nej du skal ikke vælge den ene linkmetode frem for den anden, du skal vælge begge veje. altså både backlinks og interne links skal der til, da du får mest ud af det på den måde i forhold til SEO.

Jep de er klart mere brugervenligt at bruge en selectbox, men jeg vil nu mene at du fx med jquery og lidt viden om det, kan lave en lignende funktion, bare med reelle links i stedet for udelukkende javascriptlinks.

Ja man burde tro at Google er klogere end som så, men det betyder nu ikke at de kan alt og at de ikke laver fejl. Derfor er det altid bedst at undgå javascript når der skal linkes, medmindre det rent faktisk er meningen at Google ikke skal følge linket, fx hvis man vil styre hvor linkjuice skal føres hen.

Så altid vælge den vej hvor der kan opstå færest fejl, og det er nu engang at bruge reelle links, og dertil er jquery en god måde at skabe funktionalitet som kan erstatte fx en selectbox med en dropdown som har en scroller.

MVH Kim

se fx denne løsning: http://css-tricks.com/examples/LongDropdowns/

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:41

KTJ-Media.dk:

Mikael christiansen:

Taeus:

Hej Mikael

URL'en er: www.blivvaccineret.dk

Ikke at der er særligt mange indgående links af den grund (endnu) :) 

Mathias 

Det siger stadigvæk 0 links med den url der er måske enkel vis bruger andre værkstøjer , men hovedproblemet er der er ingen der peger på din side

Mikael, jeg ved godt du kan li at bruge alle mulige linkværktøjer til at tjekke om en side nu også har links eller ikke. Men det er nu de færreste link tjekkere som ser linket til en hjemmeside når det opstår, hvis du mener noget andet, burde din linktjekker jo så se at der er links til siden nu ;) eller for den sags skyld andre linktjekkere.

Rigtig nok skal der links til, men alt der behøves er nu kun 1 link, for at Google bliver opmærksom på en hjemmeside. og er den interne linkstruktur god, og er der ingen indekseringsbarriere, ja så vil Google komme forbi hele hjemmesiden i løbet af no time. Det er dog ikke sikkert at den viser det i deres indeks lige med det samme. Men 1 link er alt hvad der skal til.

jeg da går hurtigere at blive indekseret og med så få går der lang tid , han burde gør noget ud ad få flere links

jo kan også rettet lidt i koderne med , men så få der ser siden , vil han alligevel ikke ligge nummer 1 på google 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:42

Taeus:

Mikael, 

Ja, jeg ved at indgående links hjælper. Men mit spørgsmål går primært på om den interne struktur gør det svært at crawle sitet? Men jo, måske skal jeg bare vente lidt længere og få flere indgående links. 

Tak, 

Mathias

Du skal arbejde på begge fronter massivt og skriv løs på siden og arbejde med at videre formidle siden.

jeg vil mene at få lavet den bedste side er vejen frem , derved altid forbedre denne her side løbende

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:48

Mikael christiansen:

jeg da går hurtigere at blive indekseret og med så få går der lang tid , han burde gør noget ud ad få flere links

jo kan også rettet lidt i koderne med , men så få der ser siden , vil han alligevel ikke ligge nummer 1 på google 

Jo, rigtigt. Men det du sagde før var nu at problemet var at han ingen backlinks har, hvilket du basere ud fra nogle værktøjer som ikke altid har de nyeste data. For få backlinks er og bliver ikke et argument for alle SEO problemer. Det er vigtigt, men det er ikke det tråden handler om, og det er ikke der problemet ligger.

I stedet skulle du have set på hans hjemmeside, for at se hvor crawling problemet ligger, for som han sagde er hans site kun delvist indekseret, hvilket i første omgang betyder at Google har set hans hjemmeside, og at der kan være et sted hvor der er crawlingproblemer, altså elementer som er lavet for dårligt i forhold til søgemaskinerne.

Selvfølgelig kan vi blive enige om at han også bliver nød til at bygge links, men endnu vigtigere er det nu at hans site ikke har nogle indekseringsbarrierer nogen steder.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  blivvaccineret.dk Skrevet kl. 21:51

Mikael, 

Jeg hører dig. Nu er sitet launchet for 14 dage siden, så der er naturligvis ikke mange indgående links, det skal nok komme.

Mathias 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:53

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  blivvaccineret.dk Skrevet kl. 21:57

KTJ-Media.dk:
men endnu vigtigere er det nu at hans site ikke har nogle indekseringsbarrierer nogen steder.

Netop, det er det jeg mener jeg måske har. Vil lige se nærmere på, hvordan jeg får lavet selectboxe med "ordentlige" links (jquery). Takker igen. 

Mathias  

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:00

Taeus:

KTJ-Media.dk:
men endnu vigtigere er det nu at hans site ikke har nogle indekseringsbarrierer nogen steder.

Netop, det er det jeg mener jeg måske har. Vil lige se nærmere på, hvordan jeg får lavet selectboxe med "ordentlige" links (jquery). Takker igen. 

Mathias  

Denne gang må du godt kalde det dropdown menuer :) det er nemlig det jeg har vist dig er. Det du har på hjemmesiden nu er selectboxe :) se nedenfor:

KTJ-Media.dk:

KTJ-Media.dk:
Eller denne løsning som på et tidspunkt også bliver en del af jQueryUI skriver de: http://www.filamentgroup.com/lab/jquery_ipod_style_and_flyout_menus/ en meget cool løsning vil jeg mene, som tager brug af reelle links.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)