Som jeg har fortalt Mikael privat, har jeg læst at Google er ved at ændre strategi. Indenfor ret nær fremtid vil linkbuilding ikke betyde det fjerneste, og derfor vil alt det arbejde med at skabe links betyde nul og niks.
Faktum er at når folk begynder at misbruge et ellers godt koncept, må det udskiftes, og det er det, Google arbejder på. Linkbuilding er blevet skadeligt i alle henseender, for hvis man kan øge populariteten af sin egen side ved selv at lave links til den, så forsvinder selve ideen med popularitet. Jeg tror desværre Googles løsning er at fjerne link relevans og linkværdi fuldstændig, så vi får den gamle Google, som baserer værdier på rene klik-rater.
Kunne du ikke komme med en kilde til det du skriver, du skriver du har læst det.
Backlinks er kommet til at betyde mindre for rankings da andre faktorer er blevet kraftigere, f.eks. social media.
Men at tro Google fjerner en rankingfaktor fordi den kan manipuleres er naivt, social media og klikrater kan jo også manipuleres. Måske de mener den skal fjernes fordi de kan lave rankings bedre på andre måder, men at tro de fjerner den fordi den kan manipuleres er tåbeligt, de andre rankingfaktorer jo også kan manipuleres og dermed så skal fjernes (?).
Hvad mener du med "den gamle Google, som baserer sig på klikrater"?
EDIT: at skrive at linkbuilding er blevet skadeligt i alle henseender er endnu mere forkert. Hvis jeg skriver en super god og relevant artikel til en af mine kollegaer og linker til en side på min hjemmeside hvor man kan læse endnu mere om emnet, er det så skadeligt?
Eller hvad med jeg laver en gratis service på min side og skriver ud til relevante blogs om denne nyhed og de linker tilbage til min gratis service. Er det skadelig linkbuilding?
Linkbuilding er bestemt ikke skadeligt i alle henseender