Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk overholder ikke mødeaftaler. Har du et godt råd?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Philippe:
Gæld er et følsomt emne og derfor tror jeg, at folk aflyser eller ikke kommer, fordi der jo så tages hul på problemet. Så i bund og grund tror jeg, at folk bliver lidt ”skræmte” lige inden mødet.

Ja - det tror jeg du har helt ret i. Eller også er folk ikke så forberedte, som de føler, de burde være før mødet? Måske kan folk heller ikke helt overskue, hvad de har sat i gang? Hvor mange timer skal man fx regne med at skulle bruge i alt? Hvad plejer en gennemsnitsrådgivning at bruge?

Philippe:
Har du et godt råd til, hvordan jeg kan øge antallet af folk, der overholder aftalen?

Næsten kun, at du laver en eller anden form for økonomisk binding? En slags depositum som gør, at de får den første, følgende rådgivning meget billigt?

Ellers skal du måske overveje at indskrænke åbningstiden hvor du giver gratis rådgivning til 2 timer om dagen/pr. uge/ pr ???, sådan at du signalerer at den type møder er en 'knap ressource', man skal føle sig lidt heldig at have fået fat i? Og du undgår at blive irriteret.

Jeg kan godt forstå, at det at 50% udebliver føles som meget. Men er det det? Det er ca. samme størrelse, der bliver væk når jeg forsøger at sælge noget gennem Den blå Avis. Halvdelen af aftalerne dukker bare ikke op. Min måde at tackle dette på er ikke at sætte noget til side selv for at sælge, fx komme hjem tidligere fra arbejde end normalt. Vi mødes, når vi begge har mulighed for det. Kun på den måde slipper jeg for at blive dybt irriteret. Hvad med læger og (oh skræk) tandlæger? Hvor stor udeblivelse har de?

Det er ikke ganske konkrete ideer, jeg har, men måske kan du bruge noget af det alligevel? Måske eet forslag mere fra min egen verden, som også kan rumme aftaler, der kan føles lidt ubehagelige. Jeg aftaler simpelthen tidligt i forløbet med folk, om de foretrækker at jeg opsøger dem (mail/tlf), hvis de ikke overholder de aftaler, vi har lavet i fællesskab. En temmelig stor del siger 'ja tak' til dette og vil *gerne* have den økse hængende over hovedet at de selv har bedt om at få et (k)ærligt spark.

/Marianne

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med den mail, kan jeg godt forstå de bliver væk. Jeg fik en mavefølelse af sure §§ og rudekuvert ved ordvalget. Prøv at strikke en mail sammen som giver en storebror passer på dig-følelse.

Noget med: Tak for du har booket et møde, jeg vil gøre hvad jeg kan for at leve op til din tillid - og se om du så kan få indflettet ind hvilke papirer folk skal have med.

Hvis du f.eks. kalder det for en huskeseddel så tør folk nok nemmere komme ud af busken.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 19:42

- gør booking med mobil# påkrævet
- SMS reminder dagen inden, hvor folk bedes bekræfte aftale med ja og mulighed for at aflyse

Gør reminderen til en god oplevelse a la 
"Hej xxx

Hermed bekræftelse af vores mødeaftale imorgen, jeg ved at gæld er et svært emne så takker for din tillid til mig!. Gæld kan løses med den rigtige plan og tilgang - imorgen vil vi  ..... (eller hvordan du nu vil formulere det)

Hvis du alligevel ikke ønsker mødet så besvar denne sms med XXXX"

Det er nærliggende at få den tanke at folk der har brug for gældssanering i højere grad har tendens til at "glemme" aftaler, har svært ved at komme videre - så dit bookingproblem følger med dit valg af  kundegruppe Tongue Tied

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 19:47

Jeg tror simpelthen at du skal tage din bærbare med dig, og så aftale møderne hos kunderne. Mange "mister" måske interessen hvis de skal komme til dig, men hvis du kommer til dem, tror jeg at mange vil tænke - vi gider ikke, men når du nu alligevel kommer, kan vi da lige høre...

Så får du i det mindste chancen for at "overbevise" kunderne..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:49

Din mail ville også få mig til måske at udeblive, da den virker uoverskulig,

men med en opfølgende opringning hvor du evt forklarer

at jeg bare skal tage den bunke papirer med, der ligger med støv på (man ved, hvor den dårlige samvittighed ligger)

Så tror jeg du får et meget større fremmøde

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:23

Lone Ginnerup:

Med den mail, kan jeg godt forstå de bliver væk. Jeg fik en mavefølelse af sure §§ og rudekuvert ved ordvalget. Prøv at strikke en mail sammen som giver en storebror passer på dig-følelse.

Noget med: Tak for du har booket et møde, jeg vil gøre hvad jeg kan for at leve op til din tillid - og se om du så kan få indflettet ind hvilke papirer folk skal have med.

Hvis du f.eks. kalder det for en huskeseddel så tør folk nok nemmere komme ud af busken.

Jep, den mail smager imo. alt for meget af møde med kommunens sagsbehandler til belæring.

Du skal nok huske på at de mennesker der havner i stor gæld netop er havnet der fordi de IKKE har styr på alle papirer osv. Derfor vil de næppe engang have alle papirer som du ber dem om.

Snarere ville det nok være en god ide at skabe et personligt forhold til 'kunderne' først, dvs. tale om hvorfor de vil ud af gælden og give dem en motivation til at tro på det kan lade sig gøre. Når den først er på plads, skal de nok være engagerede.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:25

Depositum ! :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:40

Philippe:
Har du et godt råd til, hvordan jeg kan øge antallet af folk, der overholder aftalen?

Hvad med at gøre feltet "Telefon" til et obligatorisk felt på online formularen - og så ring folk op, når de har booket en aftale.

Opkaldet kan være en slags høflig "screening", hvor du fortæller om, hvad de kan forvente til mødet, og hvor du informerer om, hvad de bør have klar af papirer til mødet.

Her vil du måske også kunne fange nogle af dem, som måske ikke lige havde tænkt på, at det krævede en del forarbejde. Har de f.eks. booket et møde til om 2 dage, kan det være, at I istedet kan blive enige om en dato om en uge eller 14 dage, så de har lidt længere tid til at forberede sig.

Ideen om et tage depositum, som så bliver modregnet første faktura synes jeg også er god.

Og jeg er helt enig i, at din mail-bekræftelse er for "offentlig sagsbehandler agtig". 

Den skal lyde mere ... øhm ... personlig.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:53

Her i huset ser konen meget "luksusfælden"! Noget af det jeg ligger mærke til er netop at de sidder på "deres bane" når de starter op. De tager en kort snak om løst og fast, jobs tildligere erfaring jobs etc. inden de begynder på det trælse.

Tror også du må se i øjnene at under halvdelen har de papirer du efterspørger. Hvis du er heldig er det hele i e-boks, men jeg tror også at grunden til nogle havner i den triste situation er fordi de mangler overblikket. Giv dem evt. et link til din side hvor du har et dokument: "papirer for dummies" som forklarer hvad de forskellige dokumenter er, hvordan de ser ud og hvor de skal få dem fra. Det kan være "hjemmearbejdet" lige at skimme den igennem - ellers er det et godt udgangspunkt for dig at skaffe alle de relevante papirer igen fra de forskellige kilder. Det kan godt ske du ser problemet som værende økonomi (indtægter, udgifter, aktiver, passiver) - men for dine kunder kan det sagtens "blot" være overblik der mangler. Papir-helvedet er første skridt. Få det "pinlige" taget ud af emnet og arbejd med holdningen om at det er pinligt. De psykiske barrierer er sværere at bryde ned end det at de bruger flere penge end de tjener...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:06

Din mail er for tør synes jeg !

Jeg tror ikke du skal bede folk om at medbringe noget som helst, medmindre de selv finder det relevant...

når du så har lokket dem ind og I har aftalt hvad der skal ske, er det sværere for dem at trække i land...

jeg tror problemet er at folk går død i din liste og ikke magter at skaffe alle de ting

hehe og det kan vel ikke komme bag på dig at gældsplagede folk i en vis udstrækning har svært ved at overholde aftaler???

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)