Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af link

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Bær over med mig, da det er mit første indlæg

Jeg har en blog med PR 3, der handler om kaffe. Jeg vil maks have 8 udgående links fra siden på forsiden, da jeg synes andet ser for rodet ud. Hvad er sådan et udgående link værd, og er der nogle af jer der vil være interesseret i at købe et?

Info om siden. Indekserede sider 888.

Bing værdi: 48

Yahoo linkdomain: 245

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:48

Alle de relevante info skulle være der, skriv en besked hvis i er meget interesseret poster jeg selvfølgelig domæne navnet i en personlig besked..

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:59

Hej,

De eneste salg af links, som Google tillader, er nofollow links eller links, som på ingen måde påvirker søgemaskinerne.

Det er således ikke din blogs PR3, som er relevant. Det er i stedet, om du kan genere relevant trafik fra din blog til den betalendes hjemmeside eller shop.

Du kan se det forklaret af Matt Cutts, Google her:

Håber det hjælper dig.

Dbh. John

PS: Jeg har tolket dit spørgsmål som et generelt spørgsmål om salg af links på hjemmesider, og ikke et specifiks forsøg på salgAmino.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

John Nielsen:
De eneste salg af links, som Google tillader, er nofollow links eller links, som på ingen måde påvirker søgemaskinerne.

Hej John

Nu er det jo ikke Google som laver lovgivningen for hvem, hvad og hvordan der må sælges links.... 

jeg var til et foredrag på noget der hedder SMX stockholm, hvor der var en blackhatter der holdte oplæg. Der var ca. 50 mennesker i lokalet. Da han bad alle der havde købt et link nogensinde om at række en hånd i vejret, sad der 2 personer uden hånden oppe - på deres navneskilt stod der "Google"

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 16:08

Og lige en ekstra ting: det er da yderst relevant at kigge på bloggens pagerank hvis der skal købes et link :) det er jo her du kan få en del juice. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 3,6 stjerner givet af 5 person

seOrdbogen:
..

Nu er det jo ikke Google som laver lovgivningen for hvem, hvad og hvordan der må sælges links.... 

..

Hvis man vil rangere godt på Google, er det relevant at tage hensyn til Googles guidelines.

Det gælder både trådstarter, som overvejer at sælge links, og de som eventuelt kunne finde på at købe links.
Som Matt Cutts siger i videoen, jeg har indsat i mit tidligere indlæg, er det ikke ulovligt at sælge links, så længe de solgte links ikke giver Pagerank-værdi.

Om nogen i et lukket lokale har indrømmet at have brudt Googles guidelines, må være deres egen sag.
Men det er næppe noget, de vil skilte med.

I stedet vil jeg mene, at Mikkel deMib Svendsens fantastiske blogindlæg, kunsten at røve en bank, må og bør læses.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej John

Nej - selvfølgelig vil ingen skilte med det.. bare sjovt at scandinaviens SEO eksperter (eller en god del af dem) sidder i et lokale sammen med 2 personer fra Google og rækker hånden op :) men nok om det.

Jeg kan bare ikke lide at høre ord som "ulovligt" eller hvad der ligner det.. det er bestemt ikke ulovlig på nogen som helst måde - det er meget, meget lovligt at sælge et link, også med henblik på SEO. Du skal altså lige huske at det er Google der crawler nettet, og ikke nettet der sender Google deres hjemmesider... derfor er Google i ingen ret eller position til at fortælle folk hvad de må eller ikke må! Google er udelukkende i sin ret til at vise de søgeresultater som Google nu engang har lyst til. 

Og ja - hvis man vil rangere godt på Google er det relevant at tage hensyn til Googles guidelines... det har du som sådan ret i, i nogle tilfælde. Men man skal godt nok også bryde dem i mange tilfælde og ofte, hvis man gerne vil ranke :) 

Jeg prøver bare at fortælle dig at det ikke er Google der diktere salg af links, eller noget der minder om.. Googles guidelines er kun til for dem som ikke vil bannes på Google, eller gerne vil rangere bedre, men som vi alle ved kan dette også opnås ved at gå stik imod disse guidelines. 

Du referere til et indlæg skrevet af Mikkel... dog forstår jeg ikke sammenhængen? Personen der har lavet denne post har hverken offentliggjort sig selv, sin hjemmeside eller noget andet... ? 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:32

5 stjerner til John..

Jo follow links er altid godt. JEg vil dog også lige påpege, netop fordi din hjemmeside handler om kaffe vil jeg ikke få så meget igen ud af et link fra dig af.. Jo selvfølgelig vil det da hjælpe mig på vej, men det ville være bedre hvis dit emne og mit hang sammen, men grafik og kaffe har bare intet at gøre med hinanden.

Ud over dette er det utrolig let at skaffe links på nettet også dem som har højere PG end 3.

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:02

seOrdbogen:

..

Jeg prøver bare at fortælle dig at det ikke er Google der diktere salg af links, eller noget der minder om.. Googles guidelines er kun til for dem som ikke vil bannes på Google, eller gerne vil rangere bedre, men som vi alle ved kan dette også opnås ved at gå stik imod disse guidelines. 

Du referere til et indlæg skrevet af Mikkel... dog forstår jeg ikke sammenhængen? Personen der har lavet denne post har hverken offentliggjort sig selv, sin hjemmeside eller noget andet... ? 

Jamen, det skal jeg da gerne forsøge at svare på. 

Formålet med at købe links, må alt andet lige være - 1: at skaffe Google pagerank/linkjuice og 2: at skaffe trafik, der konverterer bedst muligt.
Hvis man køber eller sælger links, hvor der flydder pagerank fra, overtræder man Googles guidelines. 
Hvis Google finder ud af det, risikerer man at blive straffet.
Indlægget, som Mikkel har skrevet, er jo netop om at gå stille med dørene, hvis man ønsker at trodse Googles guidelines og alligevel vil købe/sælge dofollow-links.

seOrdbogen:
Jeg kan bare ikke lide at høre ord som "ulovligt" eller hvad der ligner det.. det er bestemt ikke ulovlig på nogen som helst måde - det er meget, meget lovligt at sælge et link, også med henblik på SEO
Jeg benytter, så vidt jeg lige kan se i mine tidligere indlæg i denne tråd, ikke ordet "ulovligt".

Det primære formål med SEO og masser af indgående kvalitetslinks er, efter min mening, at rangere bedst muligt på Google. Derfor er det - igen efter min mening - meget vigtigt at være opmærksom på Googles guidelines, og dermed også at undgå at blive taget i at bryde Googles guidelines.
Nej, Googles ord er ikke lov. Men de betyder rigtigt meget, når man gerne vil opnå en god placering i Google's søgeresultater.
Kan man opnå god placering, hvis man bryder Googles guidelines? Ja, naturligvis kan man det. Hvis det ikke bliver opdaget. Og her er det igen, at jeg henviser til Mikkel deMib Svendsens blogindlæg.
Jeg er helt opmærksom på, at trådstarter ikke har skiltet med sin identitet eller adressen på vedkommendes PR3 blog. Som jeg skriver i mit første svar i denne tråd, besvarer jeg spørgsmålet sådan .. generelt.
Du behøvede såmænd ikke at give negative karmastjerner for at fremtvinge et svar. Jeg svarer gerne, så snart tiden tillader det. Skype-Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 18:51

Hej John

Hvor får du fra at jeg har givet dig negative stjerner for at fremtvinge et svar?

Jeg syntes det er dejligt når der er 2 sider af en sag, det er jo her der bliver skabt debat ;) 

Mikkel Demibs indlæg handler ikke om at skjule sin indentitet, den handler om at skjule "seo skatte" altså når man finder en guldgruppe i form af det ene eller det andet, eller har lavet et smart trick på en hjemmeside med SEO i øjemed - så handler det om at tie stille med det :) således at Google ikke opdager teknikken eller hjemmesiden, og dermed straffer alle dem der gør det samme - sådan læser jeg det ihvertfald.

Ang ulovligt. Så siger du at "Matt Cutts mener det er lovligt, men derimod ikke hvis..." eller noget i den stil... og hvis noget ikke er lovligt, så er det vel det modsatte? i og med det ikke er noget midt i mellem.. eller halvlovligt :)

Tak for god ro og orden, hav en rigtig god aften John - nu skal jeg vaske tøj ! 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)