..
Jeg prøver bare at fortælle dig at det ikke er Google der diktere salg af links, eller noget der minder om.. Googles guidelines er kun til for dem som ikke vil bannes på Google, eller gerne vil rangere bedre, men som vi alle ved kan dette også opnås ved at gå stik imod disse guidelines.
Du referere til et indlæg skrevet af Mikkel... dog forstår jeg ikke sammenhængen? Personen der har lavet denne post har hverken offentliggjort sig selv, sin hjemmeside eller noget andet... ?
Jamen, det skal jeg da gerne forsøge at svare på.
Formålet med at købe links, må alt andet lige være - 1: at skaffe Google pagerank/linkjuice og 2: at skaffe trafik, der konverterer bedst muligt.
Hvis man køber eller sælger links, hvor der flydder pagerank fra, overtræder man Googles guidelines.
Hvis Google finder ud af det, risikerer man at blive straffet.
Indlægget, som Mikkel har skrevet, er jo netop om at gå stille med dørene, hvis man ønsker at trodse Googles guidelines og alligevel vil købe/sælge dofollow-links.
Jeg kan bare ikke lide at høre ord som "ulovligt" eller hvad der ligner det.. det er bestemt ikke ulovlig på nogen som helst måde - det er meget, meget lovligt at sælge et link, også med henblik på SEO
Jeg benytter, så vidt jeg lige kan se i mine tidligere indlæg i denne
tråd, ikke ordet "ulovligt".
Det primære formål med SEO og masser af indgående kvalitetslinks er, efter min mening, at rangere bedst muligt på Google. Derfor er det - igen efter min mening - meget vigtigt at være opmærksom på Googles guidelines, og dermed også at undgå at blive taget i at bryde Googles guidelines.
Nej, Googles ord er ikke lov. Men de betyder rigtigt meget, når man gerne vil opnå en god placering i Google's søgeresultater.
Kan man opnå god placering, hvis man bryder Googles guidelines? Ja, naturligvis kan man det. Hvis det ikke bliver opdaget. Og her er det igen, at jeg henviser til Mikkel deMib Svendsens blogindlæg.
Jeg er helt opmærksom på, at trådstarter ikke har skiltet med sin identitet eller adressen på vedkommendes PR3 blog. Som jeg skriver i mit første svar i denne tråd, besvarer jeg spørgsmålet sådan .. generelt.
Du behøvede såmænd ikke at give negative karmastjerner for at fremtvinge et svar. Jeg svarer gerne, så snart tiden tillader det.