Har du målt hvilke reklamer der bliver klikket mest på? hvis ikke, er det nok noget du skal gøre. er det ikke muligt at måle klik, så mål i stedet hvor mange der peger på de enkelte annoncepladser. Det kan du gøre med hændelser i Analytics. når du så har målt, kan du se hvilke annoncer som du rent faktisk godt kan fjerne, uden at miste det helt store. Yderligere kan det også være en god ide bare at kigge din analytics igennem, for at se hvor folk falder fra, selvfølgelig er fårmålet at de skal gå videre og klikke på dine annoncer, men hvis det er tilfældet at du har en god side med godt indhold, så skal du også fokusere på selve hjemmesiden og brugeroplevelsen. det kan du fx gøre mens du lige finder ud af hvilke annonceblokke der bliver klikket mest på. og det er altså ikke noget der skader dig på nogen måde at tænke, hvordan fastholder jeg brugeren så de får lyst til at læse mere, se på mere etc. Brugervenlighed er mange ting, og start med alt det der ikke har med selve annoncerne at gøre, da du på den måde vil forbedre hele siden. men find ud af om annoncerne er placeret korrekt, og hvilke annoncer som bliver klikket mest på. Kan du evt sende et link til siden? så jeg kan vurde din side nærmere og ikke mindst din SEO. MVH Kim |
Mikael christiansen:men tid er penge og når man tænker at du tjener flere penge ved at lave siden mere unik på langt og kortsigt er det bedste at lave det nu
Tak for svaret, Mikael. I så fald vil jeg blive nødt til at have et arbejde ved siden af for at overleve - indtil indtjeningen er oppe på samme niveau igen.
Synes du, at det er den rigtige vej frem?