Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed vs. tabt indtjening

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Hej Kim.

Tak for venligheden! Der er tale om en informationsside, som er bygget op som en portal - dvs. hundredvis af undersider, som hver især udgør et emne med unik indhold. Emnet er kæledyr. Indtjeningsmæssigt er jeg faldet ca. 25 %!

Mine google-adds er agressive med en stor annonce-enhed øverst og yderligere 4 flere annonce-blokke. Jeg har tilføjet sociale medier.

Har du målt hvilke reklamer der bliver klikket mest på? hvis ikke, er det nok noget du skal gøre. er det ikke muligt at måle klik, så mål i stedet hvor mange der peger på de enkelte annoncepladser. Det kan du gøre med hændelser i Analytics. når du så har målt, kan du se hvilke annoncer som du rent faktisk godt kan fjerne, uden at miste det helt store.

Yderligere kan det også være en god ide bare at kigge din analytics igennem, for at se hvor folk falder fra, selvfølgelig er fårmålet at de skal gå videre og klikke på dine annoncer, men hvis det er tilfældet at du har en god side med godt indhold, så skal du også fokusere på selve hjemmesiden og brugeroplevelsen. det kan du fx gøre mens du lige finder ud af hvilke annonceblokke der bliver klikket mest på. og det er altså ikke noget der skader dig på nogen måde at tænke, hvordan fastholder jeg brugeren så de får lyst til at læse mere, se på mere etc.

Brugervenlighed er mange ting, og start med alt det der ikke har med selve annoncerne at gøre, da du på den måde vil forbedre hele siden. men find ud af om annoncerne er placeret korrekt, og hvilke annoncer som bliver klikket mest på.

Kan du evt sende et link til siden? så jeg kan vurde din side nærmere og ikke mindst din SEO.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:48

Mikael christiansen:
men tid er penge og når man tænker at du tjener flere penge ved at lave siden mere unik på langt og kortsigt er det bedste at lave det nu

Tak for svaret, Mikael. I så fald vil jeg blive nødt til at have et arbejde ved siden af for at overleve - indtil indtjeningen er oppe på samme niveau igen.

Synes du, at det er den rigtige vej frem? 

Elektriker i Odense

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:04

Anders Brandt:

Mikael christiansen:
men tid er penge og når man tænker at du tjener flere penge ved at lave siden mere unik på langt og kortsigt er det bedste at lave det nu

Tak for svaret, Mikael. I så fald vil jeg blive nødt til at have et arbejde ved siden af for at overleve - indtil indtjeningen er oppe på samme niveau igen.

Synes du, at det er den rigtige vej frem? 

jeg kender ikke siden lige som  KTJ-Media.dk: det er svært at svare på uden at kende siden

Kan være en mere syndelige klik og måske kun lidt forbedret  tekste og der er gang i siden igen

Desuden er social medier vigtigere nu google+ facebook twitter 

jeg ved ikke hvad gjort nu og det kan være meget lidt der skal gøres før der sker noget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:11

Mikael christiansen:
jeg kender ikke siden lige som  KTJ-Media.dk: det er svært at svare på uden at kende siden
Du kender siden lige så godt som jeg ;) har endnu ikke set trådstarters hjemmeside.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:14

KTJ-Media.dk:

Mikael christiansen:
Du kender siden lige så godt som jeg ;) har endnu ikke set trådstarters hjemmeside.

Har jeg sammensat ordene forkert?, jeg mente selvfølgelige os begge 2 der ikke kendte siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:20

Mikael christiansen:

KTJ-Media.dk:

Mikael christiansen:

Har jeg sammensat ordene forkert?, jeg mente selvfølgelige os begge 2 der ikke kendte siden

Ja det havde du så gjort. Det du skrev var at du ikke kender siden lige som jeg, hvilket jo samtidig betyder at du mener at jeg kender siden bedre end dig. Men når nu du siger hvad du mente, så kan jeg godt se at det var det du ville skrive :)

Men ligemeget, ingen af os kender trådstarters hjemmeside, og det er svært at tage beslutninger om noget før man kan se hvor man evt kan gøre nogle ting, uden fx at røre ved antallet af annoncer. Det er jo et sted at starte uden at man midster sin intjening, især nu hvor trådstarter siger at han har mistet 25% allerede.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:45

KTJ-Media.dk:

Grunden er at der for mig ikke ville være noget som kunne ryste mig, forstået på den måde at jeg har prøvet at tabe rigtig mange penge "godt nok ved at en kunde snød mig lige op til julen" men der taler vi altså om flere hundrede tusinde kroner som jeg ikke så skyggen af, og dumt nok havde jeg købt lejlighed til et par millioner, og jeg kunne intet gøre for at få de penge hjem. Ja min juleaften var ikke helt så god det år.

Men det fik mig ikke til at tænke, nu skal jeg tage mig et job, det fik mig derimod til at kæmpe endnu mere for succes, og tænke de skal sq ikke få mig ned med nakken, og ja det hjalp altså, og selvfølgelig lige stramme op på nogle kontrakter og procedure.

Tak for din moralske opbakning. Ja, du jeg skal bare arbejde endnu hårdere nu, så går det nok alt sammen. Dog har jeg ikke råd til at lave de store brugervenlige ændringer lige nu, da jeg skal have nok trafik til, at kunne tillade mig at gå så meget ned i indtjening, som en brugervenlig ændringe indebærer.

Jeg har i øvrigt sendt dig en privat email.

Venlig hilsen

Anders

Elektriker i Odense

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:00

Anders Brandt:

KTJ-Media.dk:

Grunden er at der for mig ikke ville være noget som kunne ryste mig, forstået på den måde at jeg har prøvet at tabe rigtig mange penge "godt nok ved at en kunde snød mig lige op til julen" men der taler vi altså om flere hundrede tusinde kroner som jeg ikke så skyggen af, og dumt nok havde jeg købt lejlighed til et par millioner, og jeg kunne intet gøre for at få de penge hjem. Ja min juleaften var ikke helt så god det år.

Men det fik mig ikke til at tænke, nu skal jeg tage mig et job, det fik mig derimod til at kæmpe endnu mere for succes, og tænke de skal sq ikke få mig ned med nakken, og ja det hjalp altså, og selvfølgelig lige stramme op på nogle kontrakter og procedure.

Tak for din moralske opbakning. Ja, du jeg skal bare arbejde endnu hårdere nu, så går det nok alt sammen. Dog har jeg ikke råd til at lave de store brugervenlige ændringer lige nu, da jeg skal have nok trafik til, at kunne tillade mig at gå så meget ned i indtjening, som en brugervenlig ændringe indebærer.

Jeg har i øvrigt sendt dig en privat email.

Venlig hilsen

Anders

Du kan som sagt godt lave din side mere brugervenlig UDEN at tabe værdi eller indtjening, på den måde får du brugervenlighed ind i billedet, du får tænkt lidt mere på brugerne, igen UDEN at fjerne de reklamer du har lige nu. Det vil med stor sandsynlighed øge dine placeringer og dermed indtjening. Og hvis du så arbejder endnu hårdere på at skabe indhold som er godt, linker godt internt, og får en masse backlinks, ja så vil du se at du får råd til at fjerne nogle reklamer for så at stige endnu mere.

Men iøvrigt, hvis du ikke måler hvor dine brugere klikker, og hvilke reklamer de klikker på, ved du jo reelt set heller ikke om du vil tabe noget på at fjerne nogle reklamer?

Og som skrevet før, hvis ikke du allerede måler, så kom igang med det, og lav nogle brugervenlighedsændringer på dit site, så dit site bliver endnu bedre. Igen uden at fjerne dine reklamer, når du så ved mere, kan du se hvor du reelt set godt kan fjerne nogle reklamer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:07

Vi skal heller ikke glemme at flere Adsense annoncer (hvis det er det) rent faktisk kan drive prisen ned da der bliver flere pladser at byde om og derfor lavere bud.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:14

Erik Hamre:

Vi skal heller ikke glemme at flere Adsense annoncer (hvis det er det) rent faktisk kan drive prisen ned da der bliver flere pladser at byde om og derfor lavere bud.

Hej Anders
Ovennævnte  som Erik skriver har jeg faktisk også oplevet, og det gjorde at jeg gik fra 3 annonceenheder til 2 annonceenheder på en portal. Hvorefter Google senere anbefalede mig at have 3 igen... Men jeg bruger nu kun 2 enheder pr. side og umiddelbart virker det som en god idé. Du kan teste det ved at lave nogle website-kanaler, hvor den ene kanal omfatter en meget besøgt side hos dig med kun 2 blokke og den anden kanal med en tilsvarende side med 3 blokke. De 2 sider i testen skal helst ligge på nogenlunde samme niveau af besøgende før testen for at få et godt test-resultat.
En anden ting du kan gøre er at kigge på hvilke domæner der får vist Adsense reklamer hos dig. Du kan nemlig blokere de domæner som ikke er relevante i forhold til dit website. Dette vil helt sikkert øge din indtjening.
Hvis du bruger affiliate reklamer, så sørg for såvidt det er muligt kun at benytte relevante reklamer.
Benyt også gerne tekstlinks som du bygger ind i artikler.
Hos http://www.partner-ads.com/dk/ kan du fra partnerprogrammet Petdreams bruge deres produktfeed til at vise produkter på udvalgte sider.
Og sidst men ikke mindst så:
- brug Googles Webmastertool til at se om der er dubletter i titler etc.
- check hvor meget dublicate content dit website har
- arbejd mere med at få kvalitets indgående links
- sørg for at have en god intern linkstruktur med gode ankertekster
Mvh. Ken
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)