Som konsekvens af Panda-updaten er det tilsyneladende en god ide at fjerne fællesnævneren med landing sites og spam - nemlig mange annonce-enheder og aggressiv annonce-opsætning. Da google tilsyneladende har svært ved at differenciere mellem godt og dårligt indhold på denne type sider, er det bedst at bruge færre annonce-enheder og mindre agressiv annonce-opsætning!
Brugervenligheden ser ud til at være vejen frem.
Problemet på kort sigt er, at færre annonce-enheder vil reducere indtjeningen. Hvordan løser man dette dilemma?
j
- Skal man tage tabet nu og ændre hjemmesiden velvidende, at det på lang sigt betaler sig?
- Eller er det bedre at vente indtil, at senere panda-opdateringer har derangeret hjemmesiden så meget, at indtjeningen er lavere end hvis man lå nummer et med en mere brugervenlig hjemmeside?
Hvilken af de to muligheder er mest hensigtsmæssig?
Først og fremmest kommer det jo an på hvilken hjemmeside der er tale om, jeg tror ikke på at man bare kan sige at sådan skal man gøre med alle
hjemmesider. Derfor kunne det være godt at se det site som du snakker om.
Yderligere kunne det også være godt at vide hvor stor en indtjening du har nu, hvis ikke her i tråden, så via PB.
Men jeg personligt ville til hver en tid vælge den langsigtede og sikre vej, men allivel bruge den knowhow som jeg har når vi snakker om hvor langt man kan gå i forhold til SEO.
Mit udgangspunkt ville ikke være at skabe en hjemmeside som der skal have indtjening, men mit udgangspunkt ville altid være at skabe en hjemmeside med værdi, derefter kommer indtjeningen når der er skabt værdi. Det er den metode jeg vil anbefale alle, da det virker. Og så selvfølgelig når man så gerne vil have indtjening skal man ikke blive grisk og overplastre siden med reklamer, det ser både dumt ud, og det er ikke brugervenligt på nogen måde. 2 reklamer burde være mere end rigeligt, rigtigt placeret vil de helt sikkert skabe endnu større værdi end den man oplever med en overplastret hjemmeside.
I de sager hvor man jo lever godt af annoncer, har man jo også flere hjemmesider hvor disse annoncer er på, eller det er i hvert fald det billede jeg har af den branche. Kender ikke nogen som kun har en enkelt eller 2. Men der kan man jo starte med den som har lavest indtjening og så gøre den helt perfekt. Gør man det rigtigt, opfatter Google det hurtigt og placeringer vil stige hurtigt også. ydermere tvivler jeg på at der ikke allerede er lagt en helt del arbejde bag en sådan side, så det vil jo bare være endnu mere positivt for en sådan hjemmeside. så jeg tror ikke på at indtjeningen vil falde helt så meget som du måske frygter.
Men alt i alt, ville jeg jo nok vælge den vej som skaber den bedste kvalitet for brugeren, alene af den grund at jeg ikke selv har noget imod at tabe lidt på at vinde endnu mere i sidste ende. Det er jo egentlig det man også kunne kalde investering :)
MVH Kim