Hejsa Alle.. :-) Jeg er lige blevet momsregistreret fra 1 oktober (lille blomsterforretning). Jeg kan se på skats hjemmeside, at hvis man skal indberette moms kvartalsvis, så er det den 10 november 2011. Mit spørgsmål er: Skal jeg bare gå ud fra at det er hvert kvartal jeg skal indberette moms, eller hvordan ved man hvor ofte det skal gøres? Og så vil jeg lige høre om der er nogen der ved, hvor lang tid der går fra den dag momsen skal indberettes, og til man skal betale/have moms tilbage? I mit tilfælde skal jeg have moms tilbage da jeg først åbner den 1. november, men har købt en masse varer. Mvh. Christina..
|
Du skal indberette moms kvartalvis - og månedsvis hvis din omsætning er stor nok (mener det er omkring 20. mio i årlig omsætning, der skal til, for at man skal til at indberette moms hver måned). Det passer næsten altid med f.eks. at du skal indberette d. 10. februar, og så igen d. 10. maj osv. Det bedste er at finde de datoer på hvornår der skal indberettes moms et helt år frem, så man husker at gøre det! Ellers kommer der altså ret hurtigt en "rykker" på 800 kr. første gang, 8000 næste gang osv.. :o)
Dit spørgsmål vedrørende momstilbagebetaling er jeg faktisk en smule i tvivl om.