Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsmodel?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er snart nået til et punkt, hvor jeg er klar til at starte og præsentere min virksomhed.

Jeg rådgiver folk om deres privatøkonomi, hvordan de får mest muligt ud af hver tjent krone, deres skatteforhold, forsikring, pension, boligkøb etc.

Jeg har endnu ikke overvejet for alvor, hvad jeg skal tage for min ydelse og hvordan jeg skal tage den.

På en måde er jeg tilhænger af en form for "No cure - No pay"-model, men det er jo trods alt noget usikkert, hvis jeg nu faktisk ikke kan hjælpe dem. Kan jeg hjælpe kunderne, hvordan skal jeg så betales? Skal det være 10% af det sparede i et år, 100% af det sparede i en måned? Skal det være en fast pris pr. "tjek"? Klippekort?

Jeg er virkelig på herrens mark, så alle forslag modtages med kyshånd.

Er der spørgsmål, så fyr bare løs.

På forhånd tak.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 11:46

Anyone?

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:12

Først og fremmest, spændende koncept! :-)

Du skal selvfølgelig have dækket dine transportomkostninger - hvis det er sådan, at du køre ud til kunderne.

Det gode er, at det er helt op til dig selv hvordan du vil køre det - og din rådgivning koster dig jo ikke andet end tid og kræfter. Jeg synes det kunne være interessant med et såkaldt klippekort, hvor de måske betaler forud for 5 "tjek". Det kunne også være en beskeden timeløn? - Evt. i forbindelse med et tilbud om at kunden kan få det første (og det store) "tjek" kvit og frit, hvor du efter at have taget et kig på økonomien, kan sige noget mere om hvor meget der kan spares osv. Herefter rådgiver du mod betaling.

Du kunne evt. også lave nogle forskellige pakker. Så har du måske en billig "pakke", en mellem pakke, og en noget dyrere pakke. Den billige kunne eksempelvis være et hurtigt tjek af økonomien, med efterfølgende 2-3 gange rådgivning osv. Hvis du kan følge mig. :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 13:04

Du har helt ret. Jeg bestemmer selv, men det er jo også lidt udfordringen. Alle ved nogenlunde hvad fx en pakke kød koster, men hvad koster et økonomi-tjek?

Man kan jo tjekke konkurrenternes priser, og dem der minder mest om min virksomhed, tager 1680 kr./t + moms., og det er imo alt for meget.

Idéen om pakker er egentlig ganske god. Den vil jeg lige overveje lidt mere.

Hvor ville i andre foretrække at skulle betale? Hvilken form og hvordan?

Andre forslag er stadig velkomne.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:05
Jeg har selv beskæftiget mig en del med rådgivning privat. Dog primært familer der har behov for at få vendt hele situationen.

Jeg har haft bedst erfaring med at tage et indledende møde med kundenhvor man får vendt diverse forhold, og får skabt et indtryk. Herefter er jeg kommet med et fast tilbud, hvor en del af betalingen er faldet forud for opgavestart.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 14:15

Ja, know-how er svært at prissætte! :)

Det er altid en fornuftig start, at danne sig et overblik over hvad konkurrenterne tager af pris. Nu nævner du 1680 kr/t + moms, hvilket lader til at være meget. Men man skal selvfølgelig også huske at kigge på, hvad man får for den pris. Hvis 4-5 timer af en sådan rådgivning til den pris, i den kvalitet, kan gøre at man måske sparer 10.000 kr. pr. år, så er det jo ikke helt tosset :) Hvis virksomheden du har dette tal fra, er godt kørende, og du har de samme kompetencer, så ligger din pris nok også i nærheden af de 1680 kr/t + moms.

Hvis det skal gå godt, så skal du selvfølgelig også tænke på at differentiere dig fra dine konkurrenter - det kan være at du vil slå på prisen.. tilbyde pakkeløsninger.. en god hjemmeside, med masser af nyttige informationer til potentielle kunder.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 15:05

E. Mortensen:
Jeg har selv beskæftiget mig en del med rådgivning privat. Dog primært familer der har behov for at få vendt hele situationen.

Jeg har haft bedst erfaring med at tage et indledende møde med kundenhvor man får vendt diverse forhold, og får skabt et indtryk. Herefter er jeg kommet med et fast tilbud, hvor en del af betalingen er faldet forud for opgavestart.

Det var bestemt også en mulighed. Var det noget du selv ville foretrække?

Det er muligt, at det er bedst at mødes med folk først. Min erfaring siger mig, at privatøkonomi er et forholdsvis ømtåleligt emne, og der derfor skal nedbrydes nogle barrierer og opbygges noget tillid.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 15:08

Min umiddelbare gæt er, at den anden virksomhed klarer sig særdeles fint. Deres nøgletal har ihvertfald set ganske fornuftige ud de sidste par år.

Du har ret i at prisen ikke er tosset, hvis jeg kan spare dem 10.000 kr., men det er der jo ingen garantier for. Deri består problemet. Hvem vil betale 5.000 kr., hvis jeg kun kan spare dem for 400 kr. om året?

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 15:14

Det er der sandsynligvis ikke mange der vil.. Derfor er det nok en god idé at du tager en sludder med kunden, og kigger på økonomien. Når du så har et overblik over den, kan du måske ca. sige hvor meget der muligvis kan spares om året? Jeg kan sagtens se problematikken, men du må jo vurdere udfra den enkelte opgave, om det er noget du kan løse :) Hvis det går godt for den virksomhed du nævner, så må prisen og kvaliteten af rådgivningen jo hænge meget godt sammen; kunderne får sandsynligvis det de vil have, og de vil betale prisen for det.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:23
Min klare erfaring er at kunderne er tilbageholdende med at give dig frie tøjler mht timeforbrug/budget, men klart foretrækker at kende omkostningsniveau på forhånd.

Det kræver at der tages en indledende drøftelse!!

Du er nødt til at kende din kundes behov/udfordringer før du kaster dig ud i opgaven.

Mht timepris, så hænger den vel meget sammen med din baggrund. Hvor kan du hjælpe kunden, og hvor må du stå af.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)