Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-strategi i forhold til mange keywords på ét domæne

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Det er væsentligt at påpege, at især med den udvikling, som Googles Panda tog, så skal du passe på med at oprette alt for mange sider, der handler om præcis det samme emne, bare formuleret på forskellige måder. Det kan ikke anbefales at oprette en side om "Sådan bliver du gravid", en anden om "Hvordan bliver jeg gravid" og 20 mere om det samme emne, opbygget på samme måde, bare med små justeringer.

For selvom en lille dansk side langt fra er i farezonen for at blive ramt af pandaen, sådan lige umiddelbart, er det også en strømpil til, hvad Google gerne ser fremover.

Så tænk lidt kreativt og få flettet dine keywords ind på passende vis i FAQ, blog, artikler osv - og slå de tættest relaterede sammen på samme side. Long-tail søgeord kan ofte på glimrende vis bo sammen i den samme tekst. (Og man kan nogle gange vride rigtigt mange long-tails ud af en sidetitel på 70 tegn også).

Super vigtige forbehold, Frank her nævner!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et rigtigt godt spørgsmål du har taget op Halfdan. Det er en af de ting, der har været svære for mig, men efterhånden som jeg har får indsamlet lidt erfaring hjælper det på det.

Jeg har eksempelvis forsøgt at optimere mit websites forside til "hjemmeside" - og senere forsøgt at lave en underside med ordet "hjemmesider". Jeg tror dog jeg dropper den igen, da jeg kan se at Google synes at hjemmeside/hjemmesider/hjemmesiden er relaterede - og hvis man Googler på "hjemmesider" er jeg på side 3 - men det er link til forsiden, der bliver vist. 

Jeg har dog set et webbureau, der med succes har tærsket langhalm på varianterne "webbureau Århus", "webbureau Aalborg" etc. Indholdet på de enkelte sider har jo reelt intet nyt indhold, men er blot varianter af det samme. Jeg tvivler på den strategi er langtidsholdbar, som Frank er inde på.

Det er nok lidt af en balancegang. Eksempelvis kan der næppe være tvivl om, at det er smart at smide "snerydning" og "rengøring" på hver sin side, som jeg ved er relevant på sitet Aktiv3.dk.  

Hvis du Googler efter "webbureau Aalborg", så er min hjemmeside streetpatrol.dk nr 1 på side 2, uden jeg på noget tidspunkt har fået links med den ankertekst før - så vidt jeg ved. Det må være fordi Google godt forstår at jeg ranker godt på "professionel hjemmeside" og at det er relaterede ord, men jeg har også "webbureau" i en af mine TITLE-tags. Dog er det til min kontakt-side, og det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt, så det skal jeg også overveje om det skal være til forsiden eller en ny side.

Det er nye SEO erfaringer jeg gør mig, så det kan være jeg tager fejl. Jeg begynder dog at få ny forståelse for hvorfor erfaring med søgemaskineoptimering har noget at sige her.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 13:38

følger lige med

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nesuz:
følger lige med

There's a knap for that. Big Smile

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:00

Gode råd fra jer allesammen :)

Et lille sidste tip ..

Du har en side som er målrettet mod havenisser ( Franks yndling) Smile , men du vil også gerne linke mellem de andre sider, intern linkning er vigtig, så starter du din side sådan her :

Havenisser hos Havenisseeksperten

" Her får du ligeså fede havenisser som dem i fjernsynet, men skulle du nu også stå og bruge en haverive, til feje havenissernes efterladenskaber op, så kig her : haveriver ( link ) "

Formuler det bedre og mere appetitligt end mit eksempel. Men på den måde får du flette firmaets andre produkter ind, og Google forstår det godt, da du allerede har nævnt ordet " haveriver " 2 gange, i samme tekstblok som linket. 

Så skal du ikke koncentrere dig mere om det ord " haveriver " på siden om " havenisser ". Både fordi Google har forstået det, fordi du forvirrer kunden ved at skrive mere haveriver og så i sidste ende , ender med at konvertere dårligere.

Faktisk er Google blevet så avanceret at du efterhånden ikke engang behøver at bruge ankerteksten  " haverive " mere, men bare kan nøjes med at have et link hvor der står " klik her " lige efter ordet " haveriver " fordi Google har forstået at du hvis du linker til en anden side, i en tekstblok hvor ordet haveriver står et par gange, så handler linket tæt på ordene, nok om haveriver.

Men brug nu bare stadig ankertekst med søgeord i, hvis man gerne vil være helt sikker

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:15

Godt med et praktisk eksempel Jimi. 

Så har jeg bare et nyt stort spørgmålstegn dér. Jeg gætter/tror at det er bedst at linke til "river" fremfor "haveriver", da jeg tror/gætter man overfører værdien "have" til undersiden også, som "havenisser" jo skulle have beholdt.

Jeg aner det dog ikke. Jeg ser dog en mulig fare for nøgleords-kannibalisering der, selvom der er tale om to forskellige ting. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:18

Hej Gita,

Det kan være ganske udemærket, i nogle tilfælde , at ranke på sin kontaktside på et søgeord som egentligt dækker en service, som dit webbureau jo er. Hvis det var et produkt som en havenisse eller en krammebamse, så var det ikke godt.

Men til en service kan det være ganske udemærket, da du sikkert også vil få nogle besøgende som bare gerne vil i kontakt med dig med det samme, og så hæver man jo konverteringen ved at have kontaktsiden lige foran næsen på èn.

Skulle de så have lyst til at læse lidt mere, kan du gøre det nemt for dem, enten i menuen, i en widget eller i ved et link på den side at fortælle dem noget om dine services i dit webbureau.

Rigtig mange gider slet ikke læse dit indhold, de vil bare handle og så komme videre i teksten. Ellers vil de gerne have at du skal ringe dem op , eller komme til et møde og fortælle lidt mere om dig selv

Jeg ville nu helst ranke på en specifik side angående et webbureau, og så lave en en tydelig call 2 action, men det er ikke verdens undergang det andet der

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:21

Jeg er fan af målrettede tekster på et website, men kun i den grad at emnet er dybt nok til at kræve sin egen side. Jeg opretter ikke en ny side for at skrive 150 ord. Dog prøver jeg ikke at ranke enkelte sider for mere end 2-3 søgeord, da dette i min erfaring gør det vanskeligere.

I mange nicher stiller folk spørgsmål til Google: Hvem, hvad, hvor, hvordan og de spørgsmål kan man jo passende besvare på undersider.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:25

Jimi,

Det lyder helt rigtigt i mine ører. Jeg har, indtil videre, tænkt mig der skal være en Call-to-Action knap på hver side.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:27

Du bliver i hvert fald ikke straffet, eller mister noget linkværdi, ved at bruge ordet haveriver, fremfor river. Google ved godt at der findes ord som minder om hinanden, men som ikke er det samme, og det skal der jo også være plads til.

Problemet er hvis det sker, som Frank siger det, at du laver 5 sider med et titletag , der allesammen er fokuseret på det samme ord, og hvor brødteksten også fokuserer på det samme generiske ord, men skal hente forskellige long tail søgninger på samme ord.

Kort sagt : Google ved godt at produkter og services kan minde om hinanden semantisk, uden at være det samme. Men hvis du fokuserer på nøjagtig det samme ord i tekst og titletag over mange sider, så ses det som unødvendig, ikke- brugervenligt og spild af plads på internettet, ergo bliver du nedgraderet

Man kan dog godt gøre det lidt, det en fin grænse. Men i hvert fald hold det de vigtigste søgeord ude af Titletags, H1 tags og keywordstuffing, så er du på den sikre side.

Fokuser 1 side på et ord, og flet så ordet diskret ind på andre sider ..

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)