Hvis jeg skulle lave noget med havenisser og river, ville jeg nok forsøge at ranke forsiden det generelle for dem - haveudstyr - eller sådan noget. Og lave en underside med havenisser og river. Medmindre riverne er havenissernes udstyr.
Du kan også besvare de spørgsmål på selve produktsiden. Det gør jeg på min egen side. Og ellers kan man tjekke netspiren.dk som Frederik Trovatten står for. Den er et pragteksempel på : suveræn ranking, spørgsmål der besvares og god konvertering. Det er en kunst at få det hele til at spille sammen.
Eksempel igen :
Start din produktside med det som kunden absolut skal vide = hvorfor du er god, priser osv. Efterfulgt af et call 2 action
Længere nede på siden tilfører du så mere viden, som for eksempel spørgsmål og svar.
Hvis du er bange at det ødelægger helhedsindtrykket på din side, og dermed konverteringen, kan du flette den info ind i nogle bokse som man skal åbne for at læse alt indhold
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Det kommer jo an på om du KUN sælger havenisser. Se for eksempel Casper Blom som kun startede med golfbolde, eller Casper Schneidereit som har en masse 100 % fokuserede sider på strømper, analdildoer og hvad han nu ellers har fået rodet sig ud i.
Men du tilbyder mere end en service, og det gør jeg også. Så find de søgeord som flest af dine kunder vil finde dig på, og så optimer mod det. Og så find dine long tailsøgninger som vil være den lavest hængende frugt
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Du kan også besvare de spørgsmål på selve produktsiden. Det gør jeg på min egen side. Og ellers kan man tjekke netspiren.dk som Frederik Trovatten står for. Den er et pragteksempel på : suveræn ranking, spørgsmål der besvares og god konvertering. Det er en kunst at få det hele til at spille sammen.
Eksempel igen :
Start din produktside med det som kunden absolut skal vide = hvorfor du er god, priser osv. Efterfulgt af et call 2 action
Længere nede på siden tilfører du så mere viden, som for eksempel spørgsmål og svar.
Hvis du er bange at det ødelægger helhedsindtrykket på din side, og dermed konverteringen, kan du flette den info ind i nogle bokse som man skal åbne for at læse alt indhold
Helt sikkert en god løsning, Netspiren.dk gør det flot. Jeg bruger selv samme princip på en del af mine sites, hvor call to action er above the fold, mens teksten og svaret på løsningen er længere nede. Dog vil jeg mene det stadig er nemmere at ranke en underside med optimeret Title tag, selvom betydningen af Title tagget er blevet mindre.
Jeg har gjort det på den måde at min forside går jeg efter golfbolde og golfudstyr på. Så deler jeg så op i min underside, hvor den ene så er omkring brugte golfbolde, og den anden om nye golfbolde.
Så forsiden er det øverste søgeord, og kategorierne bliver så long tail. Og så produkterne bliver endnu mere specifikke.
Jeg kommenterede dit eksempel med havenisser, hvor der også blev solgt haveriver. Der tilføjede jeg blot nogle problemstillinger til.
Er alt for godt klar over det med longtail og hvad folk søger efter. Jeg diskuterer kun oplæggets problemstilling: hvilke sider de forskellige ting skal være på.
ja man kan godt gøre det i begrænset omfang, men har du 20-30 sider indenfor samme domæne som skal have samme søgeord som fokus, så kan der nemt opstå et problem
Det lyder jo egentligt også logisk at bruge et kerneprodukt og en hovedkategori til forsiden.
billigegolfbolde.dk er også let at huske og det jeg har set med dig i medierne. Godt at se en "real life" case. Skal vist også have kigget lidt mere på Trovatten's hjemmeside.
No problem. Men du behøver nu ikke svare noget der. Jeg har lært en del af jer allesammen i tråden og ved at vende problemstillingerne.
Jeg tror jeg har fået rimeligt styr på, hvilken retning jeg vil gå mht SEO og streetpatrol.dk. Også rigtigt god feedback du gav til Erik. Det var lidt de tanker jeg gik i, men godt at få det skåret ud i pap som du gjorde der.