Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det nye CloudSprout site!

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Kasper:

Jeg synes, det ser let, lækkert og professionelt ud. Glæder mig til at afprøve platformen, når I er klar til launch i november.

Tusind tak! Jeg vil hjertens gerne høre dit feedback, når du prøver du er jo lidt af en Wordpress-haj, så vidt jeg forstår. Wordpress er helt klart et af de systemer vi har haft i sigtekornet da vi designede CloudSprout.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:45

Lundsby:

Hej AngryBird

AngryBird:

Prøver lige at få kontakt til dig igen :) (Nu med billede)

Det er egentligt ikke fordi det er kontakt, men jeg har lidt prøvet at besvare de forskellige indlæg i den rækkefølge de er kommet. Jeg er meget glad for at folk bruger deres tid på at hjælpe os, så jeg vil gerne komme med svar til alle der stiller spørgsmål eller kommer med ideer.

Men for at lige behandle dit spørgsmål, så er vi helt klar over at CloudSprout vises forkert. Men det er egentligt ikke noget vi har prioriteret specielt højt. Det kan man selvfølgeligt diskuterer om er klogt eller ej, men det ligner at det er mere rigtigt at bruge energien på det nye site og den nye version.

Men lur mig om det alligevel ikke bliver fikset indenfor en uges tid :-)

Kommer bestemt an på hvor høj en priotet man søger på google. :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:49

Kumuluzz:
Hvis man kigger lidt så synes jeg det fremgår at det er gratis (eller i hvert fald gratis i en periode). Men at det er inklusiv hosting mangler ret meget. Kan kun lige ane det ved de 4 blokker hvor der til sidst står "gå live med cloudsprout".

CloudSprout er faktisk gratis inkl. hosting så længe man bruger under 200 Mb plads og 3 Gb trafik. Så de fleste små og mellemstore virksomheder, vil kunne bruge det uden at skulle betale os en krone.

Jeg syntes det er så vigtig en pointe at den skal længere frem.

Kumuluzz:

Men må sige at det er blevet rigtig flot ;) 

Mange tak, jeg sørger iøvrigt lige for at vise designeren tråden så han kan se hvor godt der bliver taget imod hans arbejde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:55

Hej Rax

rax:

Hmm, hvad med "Empower the Designer" / "Giv Magten til Designeren", eller noget i den retning? Det er vel lidt mere det i gør, i og med at i ikke sætter designeren fri i forhold til hans normale arbejde - han har jo hele tiden kunnet designe :) - men at han derimod kan lave hele sitet, uden at arbejde sammen med en programmør.

"Empower the Designer" eller "Empowering the Designer" lyder rigtigt godt! Det skal helt klart med som en udfordre til "Free the Designer".

rax:

Blot et forslag, tænker at det umiddelbart kan virke lidt mere dragende på designere, at de bliver "empowered" istedet for "freed".

Jeg begynder selv, at blive lidt usikker på sloganet, det bedste vi kan gøre er nok at checke de forskellige bud med nogle designere. Det er ihvertfald vigtigt at designere ikke føler sig talt ned til.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Anders - Meebox:

Rigtig flot design, jeg kan godt lide samspillet mellem det grønne og sorte. Det fungerer rigtig godt! Det virker som helhed gennemtænkt og ikke mindst gennemført - det betyder altså meget, når man har et produkt man vil sælge!

Tusind tak! Jeg er super glad for at du kan lide designet, jeg også selv helt vild med farvevalget. Syntes den grønne gør designet frækt på en eller anden måde.
Helt klart enig, med dig i at de hele skal fremstå gennemført og designet skal være top, specielt hvis man vil sælge produkter til designere :-)

Anders - Meebox:

Noget jeg tit har tænkt over (som måske er off-topic)... CloudSprout produktet, hvad har det med "cloud" at gøre? Det er meget muligt at jeg ikke kender produktet godt nok og derfor ikke ved det, men umiddelbart kan jeg ikke se sammenhængen. Kan du uddybe? :)

Jeg er super glad for at du stiller det spørgsmål! Der er flere grunde til det.

Først er der den lidt stringent tekniske: definitionen af Cloud-computing er: 

1. Adgang til uendelig computer kraft

2. Forbrugsafregning i små tidsintervaller, altså at 100 servere i en time koster det samme som en server i 100 timer.

Idag hoster vi fra et server-center i Taastrup eller Glostrup, men vi skal hurtigst muligt over på enten Amazon eller Microsoft Azure. Når vi kommer det vil vores løsning, leve op til begge kriterier, fordi vi allerede for længe siden har lavet vores arkitektur, så den understøtter dynamisk provisionering.

For vores kunder, betyder det at hvis deres startups en dag bliver techcrunchet eller ryger i aftenshowet, så søger CloudSprout for at der automatisk bliver allokeret nok servere til at håndterer belastningen, og når hypen dør ned bliver serverne frigjort, alt sammen uden at kunden rør en finger.
Rent afregningsmæssigt så foregår det udfra trafik, så kunden mærker ikke om der er meget trafik i en kort periode eller mindre trafik i en lang.

Så umiddelbart kommer vi til at leve op til definitionen. Men det er så kedeligt igen, for mange mennesker og ikke mindst kunder, sender udtrykket mere et signal om et paradigme skifte, og det er CloudSprout i højgrad også, der er så meget i processen, som vi vender op og ned på, så det passer godt til os.

Men der er også en marketingsvinkel, for vi håber i høj grad, at CloudSprout vil blive set som et alternativ til traditionel hosting, Cloud-computing i høj grad ses som det nye sort. Det er f.eks. vores håb at mange af dem, der køber 9 kr.'s webhoteller (og sådan set også dyrere) istedet vil bruge vores gratis CloudSprout version. 

Håber det var et tilfredstillende svar, ellers vil jeg selvfølgeligt gerne uddybe hvad end område der måtte være tvivl omkring.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:23

lolpics.dk:

Jeg har som Anders også svært ved at forstå navnet CloudSprout og kan ikke rigtig se meningen med det - har i haft en engelskkyndig ind over navnet?
Hej lolpics

Vi har haft optil flere engelsk kyndige ind over! Både et par amerikanere og en Cand. Mag., derudover så var jeg fornyligt en smuttur i Silicon Valley og pitche CloudSprout til forskellige investorer, og de syntes generelt at navnet var rigtigt godt.

Men jeg kan godt se, hvad du mener specielt omkring Sprout, som ikke lige er en del af danskernes engelske standard ordforråd.

Men rent billedligt syntes jeg ideen, om at spirer i skyen er smuk og appellerende, ligesom CloudSprout skal være.

lolpics.dk:
Jeres tag-line "Free the designer" er i min verdens også lidt sort, hvem er det der holder ham fanget?

Mange designere føler sig idag fanget af at de ikke kan kode, så de bliver nødt til at havde en programmør ind over når de skal lave sites. De afleverer en PSD til programmøren, men alligevel bliver det færdige resultat ikke som de havde tænkt sig, og der for føler de sig fanget.
Ikke fordi nogle af dem er hverken dumme eller onde, men simpelthen fordi der er svært at male, når det er en anden der bevæger penslen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:27

Mikkel Breum:
Det ser rigtigt godt ud, designet er tidssvarende og  signallerer et højt kvalitetsniveau og at produktet er gennemtænkt i forhold til usability. Har designeren en dribbble profil hvor man kan se fere detaljer?

Mange tak! Super ide, med en Dribbble profil. Den tror jeg vi vil bruge.

Mikkel Breum:
hvad udvikler I i, Ruby/Rails, Phyton/Django, PHP?

Det er noget så usexet som ASP.Net, som dog bliver til Camron Diaz på en god dag, med det Framework vi har lagt oven på.

Men teknologi valget, skulle ikke for nogen betydning, for "App" arkitektur er baseret på åbne webstandarder, så man vil kunne udvikle i PHP, RoR etc. når man laver Apps til CloudSprout. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:31

Hej AngryBird

AngryBird:

Kommer bestemt an på hvor høj en priotet man søger på google. :-)

Det har du helt klart ret i, og jeg må indrømme at SEO specielt på den dansk side, i har det store fokus hos os ligenu. Mest fordi vi allerede har identificeret en god del kanaler hvor vi kan få masser af brugere fra.

Det der er vigtigt for os nu, er at lave et site, der indbyder til at man prøver produktet, og produktet så godt at man bliver hængende :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:35

Ja men du skaber også DC problemer fordi det går igen på de andre sider. Men det er jo ikke mig der bestemmer, bare et godt råd :)

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:47

Hej Emil

AngryBird:

Ja men du skaber også DC problemer fordi det går igen på de andre sider. Men det er jo ikke mig der bestemmer, bare et godt råd :)

Hvordan mener du det vil kunne skade os? Du må endelig sige til hvis du har set en vinkel vi ikke har?

SEO bliver ikke en væsentligt del af strategien det næste halve år, og til den tid er det hele jo erstattet af det nye site. Fokus bliver formendtligt på det engelske site SEO-mæssigt hvis vi overhovedet vælger at kigge den vej, der er ihvertfald gode argumenter imod. Konkurrence på ordet CMS er ekstremt hård, og vores produkt er nok desværre nødt til at blive push markedsført.
Så umiddelbart vil vi nok satse på communities (Som der er nok af) og affiliate og reklame aftaler med medier rettet imod målgruppen.

Men som sagt, hvis du har set en vinkel vi ikke har må du endelig skrive, for jeg har meget svært ved at se at det skulle påvirke os markant.

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)